Turkije onveilig of niet?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

TamaraFloor

Turkije onveilig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-16 18:41

De titel zegt het al.
Denken jullie dat Turkije onveilig is nu of niet?
Ik ga 20 juni 12 dagen naar Lara en vraag me af wat jullie mening is.
Het enige waar ik een klein beetje bang voor ben is het vliegveld Antalya, en de busreis naar het hotel.
Ze zeggen dat de kans dat jou iets overkomt heel klein is. Maar het zal maar net wel gebeuren.
Ik denk dat ik de uitstapjes dit keer wel laat zitten trouwens.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 18:44

Als je dan toch gaat zou ik ook gewoon alles gaan doen wat je wil. Je kunt toch niet op de voorhand weten waar er wat zal gebeuren.

Nadir

Re: Turkije onveilig of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:35

Wij vertrekken morgen naar Turkije. We vliegen net zoals jij op Antalya. Zeker op Antalya Airport zou ik mij geen zorgen maken. Als je daar de luchthaven wil betreden moet je eerst met al je baggage langs een controlepost, de baggage gaat dan direct door een scanner. Best wel onmogelijk om daar met iets gevaarlijks binnen te komen.

Ik kom al jaren in Turkije en voel mij daar niet onveilig. Fijne vakantie alvast!

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:55

CP5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 19:58

Wij zijn vorig jaar zomer naar Turkije geweest, er waren toen ook al bom aanslagen.
Omdat het onze eerste vliegreis zou worden, zijn wij naar onze vliegorganisatie geweest omdat wij precies dezelfde vraag hadden, die jij nu hebt.

Hun wisten van geen toeters en blazen, en er werd dan ook geen negatief reisadvies gegeven.
Wij hebben onze vlucht doorgezet, en vlogen via Izmir.

Gelukkig hebben wij niets naars ervaren tijdens de vlucht, of in Turkije zelf.
Er zijn die week ook geen bom aanslagen geweest, maar wij hebben dan ook wel Istanbul en dat soort plaatsen ontweken.

Een week later zijn er in andere plaatsen wel weer aanslagen gebeurd.

Ik zou gewoon lekker op vakantie gaan, wel een beetje oppassen met sommige plaatsen maar geniet er van.

Katyatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:15

Ik zou me er niet teveel druk om maken als ik jou was. De kans dat er iets gebeurt is inderdaad erg klein.

Ga je op zonvakantie naar de kust? Dan kan je denk ik echt met een gerust hart gaan. Het centrum van drukke steden zou ik dan misschien wel weer mijden, maar ik weet niet of Antalya-stad onder de noemer 'drukke steden' valt.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:23

Ik ben vannacht teruggekomen uit Lara en ik heb me echt geen moment onveilig gevoeld in Turkije. Ik voel me er eerlijk gezegd veiliger dan in Amsterdam of Utrecht. Er wordt echt alles aan gedaan om het veilig te maken voor toeristen en ook de Turken zelf zeggen dat er voldoende maatregelen worden genomen. Vanaf Antalya is het maar een heel klein stukje met de bus naar Lara. Ik denk hooguit een half uur als het verkeer tegen zit.

Natuurlijk is er een risico, maar dat risico is minstens net zo groot als een aanslag in Europa. Lara ligt honderdduizenden kilometers van de Syrische grens, ik zou me niet druk maken.

Over 5,5e week reis ik weer terug naar Lara. :D

Patty91

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:27

xCarpediem schreef:
Ik ben vannacht teruggekomen uit Lara en ik heb me echt geen moment onveilig gevoeld in Turkije. Ik voel me er eerlijk gezegd veiliger dan in Amsterdam of Utrecht. Er wordt echt alles aan gedaan om het veilig te maken voor toeristen en ook de Turken zelf zeggen dat er voldoende maatregelen worden genomen. Vanaf Antalya is het maar een heel klein stukje met de bus naar Lara. Ik denk hooguit een half uur als het verkeer tegen zit.

Natuurlijk is er een risico, maar dat risico is minstens net zo groot als een aanslag in Europa. Lara ligt honderdduizenden kilometers van de Syrische grens, ik zou me niet druk maken.

Over 5,5e week reis ik weer terug naar Lara. :D

Daarom vindt ik Lara zo fijn, zo kort met de bus.
Wij gaan in juli naar Limak Lara {:}

parador

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-16 20:28

cynthia5 schreef:
Wij zijn vorig jaar zomer naar Turkije geweest, er waren toen ook al bom aanslagen.
Omdat het onze eerste vliegreis zou worden, zijn wij naar onze vliegorganisatie geweest omdat wij precies dezelfde vraag hadden, die jij nu hebt.

Hun wisten van geen toeters en blazen, en er werd dan ook geen negatief reisadvies gegeven.
Wij hebben onze vlucht doorgezet, en vlogen via Izmir.

Gelukkig hebben wij niets naars ervaren tijdens de vlucht, of in Turkije zelf.
Er zijn die week ook geen bom aanslagen geweest, maar wij hebben dan ook wel Istanbul en dat soort plaatsen ontweken.

Een week later zijn er in andere plaatsen wel weer aanslagen gebeurd.

Ik zou gewoon lekker op vakantie gaan, wel een beetje oppassen met sommige plaatsen maar geniet er van.

wij gaan 25 juni heerlijk genieten in Kusadasi....
eindelijk weer eens naar Turkije.
Gezien de grote afstanden is het logisch dat je plaatsen als Istanbul Ankara Konya etc vermijd. Alleen al omdat je gewoon 20 uur onderweg bent met de bus. Met welke plaatsen moet je dan oppassen ?
Gewoon lekker genieten

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 13:50

Bedankt voor de reacties.

Nu las over dat ze aanslagen willen plegen in de kustplaatsen...

Helaas zijn er nu niet alleen aanslagen bij de syrische grens.

De kans zou is inderdaad super klein. Maar altijd klein stemmetje die zegt wat als haha!

Maar wat vinden jullie van Lara degene die daar geweest zijn??
Wij gaan naar Fame Residence!

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 13:57

Ik ben twee jaar geleden ook in Lara geweest, was echt heerlijk! En echt een plus dat het zo dichtbij het vliegveld is.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 14:05

Er is op dit moment overal wel een risico op aanslagen en de Turkse kustlijn is ook erg groot. Ik ben er heel nuchter in en ik wil mijn leven en de keuzes die ik maak niet laten bepalen door angst voor terreur. Als het gebeurt, gebeurt het en daar doe je niets aan. Ik heb me een stuk veiliger gevoeld in Turkije dan op Schiphol. Er kan ook een aanslag worden gepleegd op Schiphol als jij daar bent om in te checken, het kan ook op Utrecht CS gebeuren of deze zomer in Spanje omdat iedereen massaal naar Spanje op vakantie gaat.

Daarnaast vond ik het stuk in de Telegraaf wel wat weg hebben van sensatie zoeken, to be honest. Het is vreselijk wat er gebeurt in de wereld, maar op dit moment is volgens mij ook overal in Europa een hoge(re) dreiging voor terreur afgegeven. Ik denk dat we beter allemaal in onze kelder kunnen gaan zitten.

Lara is een geweldige plaats, mooie stranden, genoeg winkeltjes, maar natuurlijk wel toeristisch. :) Ik kom er erg graag en kan niet wachten om weer terug te vliegen (nog 5,5e week :D ). Bij Fame Residence ben ik nooit geweest, dus daar kan ik je niets over vertellen. De korte busreis is wel ideaal. :j Twee jaar geleden ben ik in Alanya geweest en dat was gewoon echt te ver met de bus vanaf Antalya.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 15:26

Ja ik vond het stuk in de telegraaf ook erg sensatie belust. Dat stuk bedoelde ik dus ook.
En inderdaad is de kans nu overal vrij groot.
Het enige is dat de TAK echt gezegd heeft dat ze toeristen zullen aanvallen. Maar hoe groot is die kans in een plaats als Lara? (al is dat misschien weer het nadeel van vlak bij Antalya)

De markt vind ik normaal erg leuk. Maar of ik dat nu nog ga doen... Toch weer dat stemmetje in mijn hoofd. Al ben ik nu sowieso al gestrest dus daarom lekker op vakantie ;)

Waar verblijf jij dan in Lara? En gewoon weer op vakantie of andere reden zo snel achter elkaar?

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:43

Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niet altijd alles geloof wat de Telegraaf schrijft en dat zij ook regelmatig dingen verdraaien voor de sensatie. Je hebt dus maar zo kans dat TAK heeft aangegeven aanslagen te gaan plegen en dat de Telegraaf daarvan heeft gemaakt dat toeristen het doelwit worden, maar dat blijft gissen. Misschien heeft TAK het wel echt gezegd, dat kan net zo goed waar zijn hoor.

Mijn oma (bang om met ons mee te gaan naar Turkije) heeft het AD en die heb ik er niet over gehoord, dus het was volgens mij een stuk dat alleen in de Telegraaf stond. Dat zegt voor mij genoeg.

Lara ligt inderdaad erg dicht in de buurt van Antalya, maar er zijn ook genoeg andere toeristenplaatsen in die buurt. De kans is overal aanwezig en het kan ook in Lara gebeuren, maar dan moet het óók nog maar net gebeuren als jij daar bent en in/bij jou hotel. Er zijn zoveel factoren die een rol spelen.

Lekker genieten van de vakantie en je kunt altijd bij het personeel vragen of zij het afraden om naar de markt te gaan o.i.d.

Ik ga (weer) naar Saturn Palace. :) Vrijdagnnacht ben ik teruggekomen van mijn 'examenreis' naar Lara en over 5,5e week gaan we weer terug maar dan met de hele familie.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 15:53

Ik ben 2 weken geleden in grand park Kemer geweest. Met de bus ook langs fame residence gereden, zag er prima uit ;). Wij zijn ook op Antalya geland en dat was helemaal prima. Als je vertrekt is er in het begin van de hal van het vliegveld al een eerste controle.

In Turkije zelf heb ik mij geen moment onveilig gevoeld. Het is wel wat rustiger omdat toeristen weg blijven. Ga lekker genieten van je vakantie! De Turkse zon is heerlijk. :D

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 18:09

Haha stil nou maar over in/bij mijn hotel :+
Ja kranten blazen natuurlijk erg op altijd (dubbelzinnig)
Ik heb veel nieuws pagina's op Facebook en daar kwam ik overal tegen. Die reacties eronder zijn vaak wel erg grappig!

Ik moet het maar gewoon uit mijn hoofd gaan proberen te zetten!
Het heeft geen nut en als het gebeurd gebeurd het. Het kan inderdaad in Nederland ook net zo goed gebeuren!
En inderdaad het vliegveld is goed beveiligd. Al heb je dan nog het stukje voor de controle ;)

Lekker hoor zo vlak na elkaar op vakantie!

Fijn om te horen dat het hotel er goed uitzag!
Zag je ook of het vlakbij winkeltjes en zo lag?

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 19:10

TamaraFloor schreef:
Haha stil nou maar over in/bij mijn hotel :+
Ja kranten blazen natuurlijk erg op altijd (dubbelzinnig)
Ik heb veel nieuws pagina's op Facebook en daar kwam ik overal tegen. Die reacties eronder zijn vaak wel erg grappig!

Ik moet het maar gewoon uit mijn hoofd gaan proberen te zetten!
Het heeft geen nut en als het gebeurd gebeurd het. Het kan inderdaad in Nederland ook net zo goed gebeuren!
En inderdaad het vliegveld is goed beveiligd. Al heb je dan nog het stukje voor de controle ;)

Lekker hoor zo vlak na elkaar op vakantie!

Fijn om te horen dat het hotel er goed uitzag!
Zag je ook of het vlakbij winkeltjes en zo lag?

Volgens mij waren er wel wat winkeltjes als je even een stukje liep. Het was wel lekker dichtbij het vliegveld. Daar gingen we op de terug weg als laatste langs om mensen weer op te halen. Maar het was erg vroeg dus ik sliep wel half. :+

Ga in Turkije ook een lekker boottochtje doen trouwens! Was echt heel erg leuk. Ook niet echt een terrorist gevoelig excursie hihi. ;)

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-16 21:30

Gelukkig die rare reacties al verwijderd! Dank je mod!

Xcarpediem, waren er nog leuke tripjes te doen?
En hoever is dichtbij het vliegveld?

Is de boottocht een beetje leuk daar?
Ik ben in andere plaatsen geweest en dan had je een heel andere kust. Dus ging je stoppen bij eilandjes en zo maar die heb je daar niet.
En we hadden een keer mazzel en via via een boottocht gevonden met maar heel weinig mensen!
En laatst in Kemer ook iemand ontmoet en zowat privé tripjes gehad!
Dus ben bang dat dat sowieso beetje tegen valt...

Heb er wel zin in!
Hopelijk gaat mijn hoofd ook even mee werken en bant die even de horror gedachten uit over terroristen en zo...

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:23

Ik ben tijdens mijn 'examenreis' alleen een keer naar de winkels geweest en heb me verder aan het strand en in het hotel vermaakt. Vorig jaar zijn wij een keer naar Antalya gegaan (echt de stad in) en hebben daar toen het een en ander bekeken en in een restaurantje wat gegeten (erg goedkoop!). We zouden ook een boottocht doen, maar dit is uiteindelijk niet door gegaan.

Wij zijn verder niet echt op pad geweest (op de winkels na dan, dat bijna dagelijks :+ ) omdat ik ook een (puberend) broertje heb die we niet alleen achter willen laten en die ook echt niet mee wil. Vanuit het hotel bij ons worden er wel verschillende trippen georganiseerd volgens mij, maar waar naar toe weet ik eerlijk gezegd niet. Deze vakantie gaan we ook niet verder dan de winkels omdat mijn tante meegaat en zij in een rolstoel zit. Ik hoop volgend jaar eens wat meer het land in te kunnen trekken, maar eerst weer even sparen. :))

Wij moesten dit keer 20 minuten in de bus en hoefden maar twee keer te stoppen. Het ligt er een beetje aan hoeveel mensen er in de hotels voor jou hotel uit moeten, maar ik denk dat je er met maximaal een half uur wel bent (of er moet file zijn o.i.d.).

De boottocht die door de watersportorganisatie bij ons hotel wordt geregeld gaat naar de watervallen in Antalya. :) Er waren veel mensen die dat deden dit jaar en ik denk dat de andere watersportorganisaties wel soortgelijke boottochten organiseren.

Ik hoop ook dat je de nare gedachten even los kunt laten en lekker kunt genieten van je vakantie.

ikkuh15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-16 23:26

Ik ben net terug van familie bezoek in Adana. Voor de reis was ik huiverig, het ligt immers niet ver van de Syrische grens. Wij hebben echter nergens last van gehad. Het leven gaat er gewoon door en wat er op tv te zien is is dagelijkse kost geworden. Er zijn die week wel 2 raketten dieper Turkije in gedrongen dan de bedoeling was, maar deze kwamen neer bij Gaziantep. Aanslagen kunnen momenteel overal plaats vinden. Houd de situatie in de gaten en sla de drukke toeristische plaatsen over. Voor de rest genieten van je vakantie!

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:25

het spijt me voor die rare/stomme reacties van mij.
had mijn account niet goed afgesloten en toen besloot een broer van mij even grappig te doen. het gaat niet meer gebeuren, beloof ik! sorry. :)

Maureen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:37

Vrienden van mij zitten in een resort in Belek en merken daar ook helemaal niets van de dreigingen. Nou zit je in een resort wel een beetje afgesloten van de buitenwereld dus ik denk dat je minder kans hebt dat terroristen daar een aanslag willen plegen.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 14:43

Het schijnt dat de Kurdische organisatie TAK gezegd heeft dat zij aanslagen willen plegen gericht op toeristen. Ik denk dat TS daarom wat bang was om naar een resort te gaan, dat zijn natuurlijk alleen maar toeristen. Al denk ik dat ze inderdaad eerder een stad of bij een bezienswaardigheid een aanslag plegen dan in een resort.

Overigens zat ik dus in Turkije tijdens de aanslag in Istanbul en heb ik daar pas in Nederland iets over gehoord, toen ik daar zat heb ik er niets van meegekregen.

TamaraFloor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-16 17:49

Dat is inderdaad vlakbij!

In het resort ben ik ook niet echt bang dat er wat gebeurd.
Maar we wouden graag naar Antalya oude stad en zo.
En 's avonds lekker winkelen.
Normaal ondernemen we best veel.

Toch zonde dat door dit gezeik zo een mooi en vriendelijk vakantie land de vernielenis in geholpen word!
Dat mensen niet meer heen willen of hun hotel niet meer uit durven.

Eunomia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-16 18:35

Je kunt voor de zekerheid in het hotel navragen of zij het afraden om naar het oude Antalya te gaan, anders zou ik het vooral doen. :) 's Avonds winkelen in Lara is sowieso goed te doen hoor. Genoeg winkels in de buurt dus dat zal zeker wel lukken.

Ik sprak de manager van ons hotel en ook een jongen van de watersport en zij lopen gewoon ongelooflijk veel inkomsten mis doordat mensen zo bang zijn geworden. Het is zo'n geweldig vakantieland dat ik nooit meer anders wil en het is zonde dat terreurorganisaties het voor de Turkse bevolking en toeristen verzieken.