Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xCarpediem schreef:Ik ben vannacht teruggekomen uit Lara en ik heb me echt geen moment onveilig gevoeld in Turkije. Ik voel me er eerlijk gezegd veiliger dan in Amsterdam of Utrecht. Er wordt echt alles aan gedaan om het veilig te maken voor toeristen en ook de Turken zelf zeggen dat er voldoende maatregelen worden genomen. Vanaf Antalya is het maar een heel klein stukje met de bus naar Lara. Ik denk hooguit een half uur als het verkeer tegen zit.
Natuurlijk is er een risico, maar dat risico is minstens net zo groot als een aanslag in Europa. Lara ligt honderdduizenden kilometers van de Syrische grens, ik zou me niet druk maken.
Over 5,5e week reis ik weer terug naar Lara.
cynthia5 schreef:Wij zijn vorig jaar zomer naar Turkije geweest, er waren toen ook al bom aanslagen.
Omdat het onze eerste vliegreis zou worden, zijn wij naar onze vliegorganisatie geweest omdat wij precies dezelfde vraag hadden, die jij nu hebt.
Hun wisten van geen toeters en blazen, en er werd dan ook geen negatief reisadvies gegeven.
Wij hebben onze vlucht doorgezet, en vlogen via Izmir.
Gelukkig hebben wij niets naars ervaren tijdens de vlucht, of in Turkije zelf.
Er zijn die week ook geen bom aanslagen geweest, maar wij hebben dan ook wel Istanbul en dat soort plaatsen ontweken.
Een week later zijn er in andere plaatsen wel weer aanslagen gebeurd.
Ik zou gewoon lekker op vakantie gaan, wel een beetje oppassen met sommige plaatsen maar geniet er van.
TamaraFloor schreef:Haha stil nou maar over in/bij mijn hotel![]()
Ja kranten blazen natuurlijk erg op altijd (dubbelzinnig)
Ik heb veel nieuws pagina's op Facebook en daar kwam ik overal tegen. Die reacties eronder zijn vaak wel erg grappig!
Ik moet het maar gewoon uit mijn hoofd gaan proberen te zetten!
Het heeft geen nut en als het gebeurd gebeurd het. Het kan inderdaad in Nederland ook net zo goed gebeuren!
En inderdaad het vliegveld is goed beveiligd. Al heb je dan nog het stukje voor de controle![]()
Lekker hoor zo vlak na elkaar op vakantie!
Fijn om te horen dat het hotel er goed uitzag!
Zag je ook of het vlakbij winkeltjes en zo lag?