"Verre" reis september/ oktober 2016: waarheen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Niwla

"Verre" reis september/ oktober 2016: waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 11:06

Hoi bokkers,

Gisteren hebben mijn man en ik zitten brainstormen over onze aankomende vakantie, maar we komen er niet echt uit. Afgelopen twee jaar zijn we naar de USA geweest (oost en west) en mijn man wil het liefst dit jaar naar Florida. Lijkt me gaaf, maar... de wereld is zo groot en gaaf dat ik ook wel eens de andere kant op zou willen vliegen. :+ Ik wil graag wat bestemmingen vergelijken voordat we gaan boeken. Het budget is nog niet helemaal bepaald, maar het hoeft niet Low Budget te zijn.

Harde eisen:
- Max 11/12 uur vliegen en bij voorkeur rechtstreeks te bereiken
- Zon en (mooi) strand
- Mooie natuur, cultuur interesseert ons niet zo heel veel (cultuurbarbaren)
- We willen best op wat verschillende plaatsen overnachten om wat van het land te zien, maar niet iedere dag door reizen
- Geen all inclusive, kom-niet-van-mijn-resort-af-vakantie

Optioneel:
- Ik zou wel graag een (meerdaagse?) jungle tocht willen maken
- Azie trekt hem niet, hij is bang dat het er vies, druk en stoffig is (terwijl Maleisie/ Thailand mij juist erg gaaf lijkt)
- Mooie duikplekken

Brand los! :D
Als er iemand ervaring heeft met de Dominicaanse republiek, Brazilie of Cuba hoor ik het ook graag!
Laatst bijgewerkt door Niwla op 31-05-16 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Re: "Verre" reis september/ oktober 2016: waarheen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:07

Ik ga in juli naar Cuba, zal in augustus even kijken of ik hier een topic aan ga maken :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 11:11

Top! Ga je naar Cuba om het "oude Cuba" nog te zien voordat Amerika zijn stempel er op drukt?

Ik hoop in Augustus eigenlijk wel al geboekt te hebben. :P

Lougino

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:12

Zeker voor Maleisie/Thailand kijken, is niet druk, vies en stoffig, hooguit warm! Ja natuurlijk is een grote stad als Kuala Lumpur/Bangkok druk maar zeker niet drukker als een Amerikaanse grote stad. Duiken is ook supermooi in Maleisie.
Ik ben o.a. op Langkawi (Maleisie) geweest in het Berjaya resort, echt fantastisch mooi.

Oh ja Dominicaanse ben ik ook geweest, duiken is daar ook heel mooi maar je bent daar wel echt gebonden aan je resort, zomaar s'avonds de straat op en ergens een hapje eten is daar niet zo veilig.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:15

Aaah, gaan we jullie niet tegen komen in een vaag dorpje in Florida dit jaar? :+ was echt humor in Stowe :+
Wij gaan een week naar Orlando en dan reizen we via Fort Myers en The Keys naar Miami en vliegen dan weer naar huis. Dit keer met het resultaat van onze laatste reis in USA, onze 14 maander op dat moment :+

Over de andere landen kan ik je niet echt adviseren. Maar als je Cuba op het lijstje hebt staan, zou ik dat doen. Idd ivm de toeristen :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 11:18

Bedankt voor je reactie Lougino! Dominicaanse valt dan af denk ik, ik wil inderdaad niet gebonden zijn aan een resort.

@Keet, haha Florida is nog niet van de lijst, dus wie weet! :+ Echt te droog idd. :') Spannend met de kleine erbij dit jaar! We zijn wel verliefd geworden op de USA dus de kans bestaat dat we alsnog die kant op gaan.
Ik heb Cuba niet per se op mijn lijst staan, m'n wederhelft wel. Dus hopelijk kunnen we iets vinden waar we allebei graag heen willen.

Ik kwam net Costa Rica tegen. Ik ben ook wel benieuwd naar ervaringen met reizen die kant op!
Laatst bijgewerkt door Niwla op 31-05-16 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:18

De Maladiven, Zanzibar of Cyprus?

butengeweun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:27

Cuba is schitterend maar inderdaad ga er snel heen als je Cuba wil zien op de manier toen er nog veel communisme was.

Ik ben er 6 jaar geleden en 2 jaar geleden heen geweest en het verschil was toen al enorm. Zeer veel dingen die opeens werden geïmporteerd uit Amerika. Lees 6 jaar geleden was coca cola er niet mobiele telefoons een zeldzaamheid en toen ik 2 jaar geleden terug kwam was dat er allemaal al wel.

gewoonmarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:36

Wij hebben een rondreis Singapore meleisie, Thailand gedaan.
Was zeker gaaf! Als je in Maleisië naar de jungle gaat, moet je niet de toeristische taman negara hebben, daar loop je hutje mutje achter elkaar aan. Wij zijn naar het belum eco resort geweest, echt dat was zoooo gaaf, dat ga je niet snel weer meemaken. Met een privé gids de jungle in, een klein primitief resort op z'n eigen mini eilandje midden in de jungle. En resort is het niet echr te noemen het is heel huiselijk. Singapore lijkt haast een soort Disneyland zo schoon en nieuw alles. Alsof het niet de echte wereld is. Heel apart om te zien, zou daar niet een hele week willen zijn maar een paar dagen is zeker de moeite waard. En de zoo daar is door Steve irwin gekozen als de mooiste op de wereld. En hij was zeker heel mooi!! Penang zijn we geweest, daar vonden wij niet veel aan. Langkawi was leuk, niet super bijzonder, maar we hebben ons daar goed vermaakt. En toen met de boot naar koh lipe, een klein meest zuidelijke eilandje van Thailand. Er is daar geen afvalt, geen auto's... Die plek mis ik echt, heb nog nooit zoiets tofs meegemaakt. We sloepen in het castaway beach resort ook niet te vergelijken met een resort zoals we dat in Turkije kennen. Ons huisje stond echr letterlijk op het strand en de onderwater wereld is zoooo mooi!!! We hebben ook bij Curaçao en Bonaire gesnorkeld... Maar dat valt allemaal tegen bij koh lipe. Buiten snorkelen, duiken en zonnen om is er niks te doen op dat eiland. Maar ik kon van het snorkelen echt geen genoeg krijgen. We zijn daar 5 dagen geweest en had van mij echr veel langer mogen duren. Daarna nog naar Kiala lumpur geweest maar dat was echr niet extreem vies, ik heb geen kakkerlak of rat gezien. We zaten in een hotel recht tegenover de petronas Twin towers, ook heel gaaf! En een shopping paradis heel veel hele grote malls, 1 met een pretpark erin! Was echt heel appart in om de achtbaan langs de Mac te sjezen :D heb toen ook een blog bijgehouden. http://www.marivo.waarbenjij.nu

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:48

Wij gaan naar Thailand voor het eerst. Kijk er onwijs naar uit!

Fleur_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 11:57

Ik ben er zelf niet geweest maar heb hele leuke verhalen over Costa Rica gehoord! Schijnt een erg mooie natuur te zijn en een leuk land. Inderdaad ook met jungle en leuke tochten, varen en dieren bezichtigen. Ik weet alleen niet of je daar met duiken veel leuke dingen kan zien?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:03

Niwla schreef:
Top! Ga je naar Cuba om het "oude Cuba" nog te zien voordat Amerika zijn stempel er op drukt?

Ik hoop in Augustus eigenlijk wel al geboekt te hebben. :P

Ik wilde eerst naar Thailand, maar juli = regenseizoen. Opzich niet erg, maar ik ga dan liever net ná het regenseizoen (september/oktober) die kant op. Costa Rica heeft orkaanmogelijkheden in juli en zo uitgekomen op Cuba. Nadat ik mijzelf wat had ingelezen en mijzelf heb overtuigd dat als ik iets wil zien wat nog niet veramerikaniseert is dan moet ik nu die kant op :) Is vooral een rondreis vanaf Havana een stuk westwaards, vervolgens onderlangs richting Trinidad en daarna nog een aantal dagen ontspannen in Varadero :)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:06

Costa Rica september/oktober is nog einde regenseizoen en zou ik dus niet doen.
http://www.klimaatinfo.nl/costarica/

Neem aan dat je strand wilt om er aan te gaan liggen, niet alleen om naar te kijken.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:11

Wij zijn afgelopen zomer in Maleisië geweest en dat was geweldig! Wel veel culturele dingen gedaan, dus echt natuurtips kan ik je niet geven. Gezien Maleisië één van de meer welvarende landen van Azië is, is het er schoon, netjes en veilig. Ik vond het een heel fijn land! De Perhintian's zijn ook zeker een aanrader daar!

Mijn vriend is drie maanden in Costa Rica, Panama en Niguragua geweest. Als ik de verhalen hoor en de foto's zie, heb je daar heel veel natuur om van te genieten. Zeker een aanrader als je daarvan wil genieten, maar weet niet hoe het er is rond september gezien hij er in maart was.
Ah, regenseizoen, jammer..

Brazilië staat hier nog hoog op het lijstje, maar helaas nog niet aan toe gekomen.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 12:23

Wij zijn afgelopen oktober naar Thailand geweest, laatste 2 weken vd maand zodat we net aan het eind van her regenseizoen zaten.
2x rond een uur of 6 s avonds een korte bui gehad (eigenlijk hadden ze die periode sowieso al geen regen meer moeten hebben) maar dat kwam bij ons net steeds zo uit dat we net in t hotel waren om te douchen en om te kleden en tegen de tijd dat we weg gingen om wat te eten was het alweer droog.
Voordeel als je dan gaat is ook nog eens dat alles nog hartstikke groen is.
Wij zijn alleen wel - lekker toeristisch - naar Phuket geweest maar hebben redelijk wat uitstapjes gedaan naar eilanden en ook het vaste land.
Wel gesnorkeld, niet gedoken maar dat schijnt daar ook onwijs mooi te zijn.

Ik hoop ooit nog eens van het noorden naar het zuiden te kunnen trekken om nog meer van het land te kunnen zien maar ik vind het zeker wel een aanrader :)

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 13:10

Wat een reacties al, super! _/-\o_

Kun je vanaf Phuket veel leuke dingen doen Blacky94?
Leuk ook je blog gewoonmarie, zulke ervaringen zijn fijn om te lezen.
De Perhintian's zien er echt mooi uit zeg. :oo Jammer van het regenseizoen in Costa Rica, ik was net enthousiast, haha.

Edit: drukte al op verzenden. :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 13:37

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-16 17:08

Bedankt voor de tip Keet, goede zaak dat ze daar rekening mee gaan houden.

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:24

Ja vanaf Phuket kan je best wel veel kanten op :)
Als ik het niet vergeet zal ik vanavond ff opzoeken waar wij heen geweest zijn en wat wij niet gedaan hebben maar waarvan ik weet dat daar ook nog vanalles naartoe ging :)

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:27

mexico honduras belize (al is het jammer dat jullie niet van de cultuur zijn).

Zijn echt ideale landen voor zon zee strand en cultuur

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:31

Zuid Afrika!! De rand staat heel slecht, dus het is nu goedkoop. Voor de huurauto betalen wij 15 euro per dag en voor 20 euro pp heb je al een fatsoenlijke overnachting in een self catering huisje. Wij gaan in de zomer 3 weken en regelen de reis en overnachtingen zonder reisbureau. We blijven ook nog 8 nachten in het krugerpark. Dit wordt de 4e keer dat ik in Zuid Afrika ben.
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 31-05-16 17:34, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 17:31

Wellicht is Bali een optie? Is wel Azie, maar echt niet vies/stoffig oid. Vanuit daar kun je ook naar omliggende eilanden reizen evt.

Wij zijn vorig jaar naar Zuid-Afrika geweest. Daar heb je niet echt een strandvakantie natuurlijk, maar je kunt er wel een fantastische reis maken! Maar daar moet je van houden natuurlijk.

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:56

Costa Rica? Ik ben er vorig jaar oktober geweest. Ja er is soms flink wat regen, maar ik vond het heel erg mee vallen :)

Meestal regende het s'avonds en s'nachts. Overdag nooit last gehad van regen!

Kijk zeker eens naar Torteguero, wat een bijzonder mooi gebied is dat! Even weg van de bewoonde wereld en midden in de natuur ! <3

Ook het nationaal park Manuel Antonio is prachtig! <3

Als je echt een mooie accommodatie zoekt voor een paar nachten kan ik deze zeker aanraden:
http://www.buenavistalodgecr.com/EN/rooms.html
Vanaf deze boerderij kan je ook hele gave paardrij tochten doen! :D

Oke eigenlijk is gewoon heel Costa Rica prachtig... :x

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 21:59

Costa Rica klinkt perfect voor jullie!
Giga mooie natuur, afstanden kan je doen zoals je het zelf wilt (huurauto en bijvoorbeeld rondom Torteguero blijven).
Echt prachtige bestemming! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-16 22:00

Nieuw Zeeland natuurlijk! Één van de mooiste landen op aarde, en volgens mij voldoet het wel aan jouw lijstje. :j