Reizen naar een land met een negatief reisadvies

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Reizen naar een land met een negatief reisadvies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:38

Hallo!

Wie heeft dat wel eens gedaan? Een vakantie in een land met een negatief reisadvies? Als vakantie bestemming willen wij naar een plaats die van de overheid het advies "alleen reizen indien noodzakelijk" heeft.

Zelf vind ik het erg lastig. Brussel en Parijs blijken namelijk ook niet veilig te zijn. Maar wat is wijsheid?
Een andere bestemming kiezen? of gewoon gaan?

Neon

Re: Reizen naar een land met een negatief reisadvies

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:40

Waar wil je naar toe en wat is de reden dat je daar heen wilt?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:41

Zelfde vraag als Neon.

Het is nogal een verschil of je naar Brussel of naar Afghanistan wil reizen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:42

ik ga nooit op reis...blijf lekker thuis.Als je van spanning houdt ga je gewoon,ondanks het negatieve reisadvies.Wat ze trouwens pas geven als het echt gevaarlijk is,niet eerder.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:42

En Turkije is ook groot, ik zou me daar lekker in een raar dorp zetten en niet in een grote stad of badplaats.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:44

Neon schreef:
Waar wil je naar toe en wat is de reden dat je daar heen wilt?

Tunesie omdat ons dat een prachtig land lijkt en redelijk betaalbaar is. We gaan niet naar tunis trouwens.

Verder zijn we op de meeste (voor de hand liggende) zonnige bestemmingen in europa al een keer geweest. Zoals Spanje, italie enz. En voor mijn gevoel nu heel Nederland richting Kroatie enz. gaat en wij liever niet 1000 nederlands tegen komen op vakantie.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:45

Tunesie zou ik persoonlijk wel oké vinden. De beveiliging is ook omhoog na die aanslag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:46

xSlvna schreef:
Tunesie zou ik persoonlijk wel oké vinden. De beveiliging is ook omhoog na die aanslag.

De laatste aanslagen zijn ook bijna een jaar geleden. Zo ver ik kan vinden.
We willen trouwens ook niet naar de grens gebieden :P

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:47

Wij zijn in tunesie geweest laatst, valt tegen hoor hoe moooi heel erg in opbouw. Wij zaten ook jn dat dillema, wij hebben gekozen voor de dominicaanse republiek, prachtig en betaalbaar!

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:49

De aanslag in tunesie was toch juist bij hotels? Of ben ik nu van de wap af.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:51

xSlvna schreef:
De aanslag in tunesie was toch juist bij hotels? Of ben ik nu van de wap af.

Ja klopt!

Maar de grensgebieden zijn erg onrustig volgens de rijksoverheid.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:59

Ik zou dan wel ook even goed kijken naar de benodigde verzekeringen. Dat speelt namelijk vooral ook een rol bij een negatief reisadvies: ga je wel, dan heb je kans dat je (reis)verzekering niet (alles) dekt.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 14:59

Mijn vriend heeft ooit een reis gemaakt naar Iran toen dat nog een negatief reisadvies had.
Houdt er ook rekening mee dat niet alle verzekeringen zullen uitkeren als je een reis maakt met negatief advies. Dus ga dat even goed na vantevoren. Je verwacht niet ziek te zullen worden of wat dan ook, maar het gebeurt soms toch...
Ik was vorige week op vakantie behoorlijk ziek en er was de optie dat ik niet terug mocht vliegen, als ik dan ergens met een negatief advies had gezeten had ik een uitdaging gehad.

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:00

Er is toch ook een bokker uit Tunesië? Kun je daar niet een PB'tje naartoe sturen over hoe zij de situatie inschat?

Bedenk wel dat je reisverzekering niet altijd meer geldig is wanneer je naar een land met negatief reisadvies afreist. Hoe dat precies zit, zou je even op moeten zoeken.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:03

Hoe wil een inwoner de situatie inschatten? Als zo een idioot aankomt met een bommenvest aan, kun je dit toch niet voorspellen. ;)

Tunesie en Egypte vind ik persoonlijk geen mooie vakantielanden, zo saai en droog. Veel hotels hebben 0,0 er omheen liggen en dan boeit het vrij weinig of je nu in het ene resort ligt of 4000 km verderop in het andere resort. De zon is het zelfde.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:05

xSlvna schreef:
=

Tunesie en Egypte vind ik persoonlijk geen mooie vakantielanden, zo saai en droog. Veel hotels hebben 0,0 er omheen liggen en dan boeit het vrij weinig of je nu in het ene resort ligt of 4000 km verderop in het andere resort. De zon is het zelfde.

Tunesie is prachtig! Droog ja, maar ook veel te zien, veel geschiedenis, oases onderweg, stadjes.
Ik heb er eens een rondreis gemaakt en het is echt de moeite waard!

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:07

xSlvna schreef:
Hoe wil een inwoner de situatie inschatten? Als zo een idioot aankomt met een bommenvest aan, kun je dit toch niet voorspellen. ;)

Haha, natuurlijk niet. Je hebt volkomen gelijk.

Ik doelde meer op het ervaren van de 'dreiging' die BUZA ziet. Merk je veel van onrust? Merk je spanning in het land? Of valt dat allemaal wel mee? Je kunt nooit voorspellen wat er gebeurt, maar op een ontspannen vakantie wil je ook niet in een gebied zijn waar iedereen op eierschalen rondloopt en de spanning te snijden is. Dat bedoel ik meer.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:26

Ik zou nu helemaal niet naar de Arabische landen gaan, zeker als westerling niet. De afkeer tegen het westen blijft groeien.

Er zijn zoveel mooie landen die veel onbezorgder zijn :)

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:32

Er zijn bijzonder veel landen waar je heen kan op vakantie.
Waarom naar een land met een negatief reisadvies?

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:34

Ik ben pas nog alleen naar Kenia gegaan ondanks het negatief reisadvies. Terrorisme en criminaliteit is daar een groot begrip, nu al helemaal. Maar aangezien ik het land vaker bezoek zag ik geen reden om niet te gaan. Ik heb mij eerlijk gezegd geen seconde onveilig gevoeld.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:35

rapunzelx schreef:
Ik ben pas nog alleen naar Kenia gegaan ondanks het negatief reisadvies. Terrorisme en criminaliteit is daar een groot begrip, nu al helemaal. Maar aangezien ik het land vaker bezoek zag ik geen reden om niet te gaan. Ik heb mij eerlijk gezegd geen seconde onveilig gevoeld.

Kenia heeft geen negatief reisadvies... Alleen bij de grens met Somalië en het noorden wordt afgeraden. De rest van het land is prima veilig ;)

rapunzelx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:37

verootjoo schreef:
rapunzelx schreef:

Kenia heeft geen negatief reisadvies... Alleen bij de grens met Somalië en het noorden wordt afgeraden. De rest van het land is prima veilig ;)

klopt. De rest van het land heeft veiligheidsrisico's. Dus is niet 'prima veilig'.

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:37

Nahja de meeste Afrikaanse landen zijn al onveilig omdat het Afrika is. Zeker voel je je er veilig, totdat je word ontvoerd.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:39

@rapunzel: Dat heeft bijna elk land, volgens de site. Je moet gewoon goed weten wat je doet en je goed inlezen. Je verdiepen in het land waar je heen gaat. Wij komen er idd ook regelmatig, zus woont er.
Een geel reisadvies zou ik prima aandurven. Oranje/rood moet je gewoon vermijden :)
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 14-05-16 15:41, in het totaal 3 keer bewerkt

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:39

Waarom zou je dat nu doen? Er zijn genoeg andere bestemmingen zonder negatief reisadvies.