Goof schreef:Ik ben in Sri Lanka bij gebrek aan een taxi (midden in de nacht) ingestapt bij 2 mannen die mij wel naar de volgende locatie wilden brengen tegen betaling. Halverwege de rit reden we door pikdonkere bergen toen we aan de kant werden gezet door zwaar bewapende militairen/ mannen. De 2 mannen moesten met veel herrie uitstappen, ik bleef zitten. Ik keek wat om me heen en ontdekte onder mijn stoel een grote zak met wit poeder....
Ik had een vermoeden wat het was en raakte flink in paniek. Ik zag mezelf namelijk al met een schot in mijn hoofd in een ravijn belanden of in een vieze cel voor de rest van mijn leven. Even later moest ook ik het busje uit en werd die zak ontdekt. Veel bombarie, geschreeuw etc, maar zowel de 2 mannen als de bewapende mannen spraken geen Engels.
Ik stond echt mijn minuten af te tellen en ben nog nooit zo bang geweest.
Uiteindelijk werd de zak geopend door 1 van de bewapende mannen die eraan rook en zijn vinger erin stak om te proeven en toen bleek het, godzijdank, heel onschuldig wat waspoeder te zijn.
We mochten onze weg vervolgen en de 2 mannen hebben me keurig, zoals afgesproken, bij de volgende bestemming afgezet.
Ik ben nog nooit zo bang geweest.
OMG dit is ook wel een beetje dom zeg, wie stapt er nu in bij 2 wildvreemde kerels