Kamperen in Kroatië?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lindor92

Kamperen in Kroatië?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-16 09:27

Hallo allemaal!

Gezien vriendlief en ik vliegvakanties erg duur vinden (a 900 euro pp) zat ik eens te kijken om met de auto weg te gaan. Een paar jaar geleden had ik dit ook in mijn hoofd om met de auto naar Kroatië te gaan, maar toen moesten we wat meer rijervaring opdoen van mijn moeder :+

Ik ben benieuwd naar ervaringen om naar Kroatië te rijden en het kamperen daar. We willen dan zelf een tent enzo meenemen.

Rijden jullie dan aan 1 stuk door, of doen jullie een overnachting? en wat moeten we echt zien in Kroatië? Wij willen naar een camping bij Porec. Handige aan auto is dat je overal naartoe kunt rijden :)

Ik hoor graag verhalen!

verootjoo

Re: Kamperen in Kroatië?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-16 09:41

Porec is zo'n 1300 km. Zelf vind ik dat teveel om in een dag te rijden, ik zou een overnachting doen, zeker als je niet gewend bent zulke stukken te rijden.
Houd er rekening mee dat je door Oostenrijk gaat en je daar een vignet voor nodig hebt om over de snelweg te rijden. :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:01

Niet alleen in Oostenrijk, ook in Slovenie.
Zelf zijn wij met een camper naar Dubrovnik gegaan. Geweldige vakantie. Eigenlijk alle bezienswaardigheden in Kroatië aangedaan.
Zadar en Sibenic zijn mooie steden, Korcula is ook erg leuk. Plivice meren uiteraard, en Dubrovnic.
Wij zijn ook nog even overgestoken naar Mostar, ook erg indrukwekkend.
Ik zou verder kijken dan alleen Istrië, ik vond dat zelf het minste stuk (en ook nog het duurste).

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:03

Niet in 1x rijden als dat niet noodzakelijk is. Neem de tijd, doe het in 2 dagen. Dan hoef je niet te stressen als je in een file terecht komt, kun je tussendoor op je gemak stoppen voor koffie oid, hoef je niet te jakkeren en ben je uitgeruster aan het rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:04

Wij zijn ooit met de auto naar Rovinj geweest en dat hebben we toen wel in twee keer gereden, ondanks mijn vader zijn 'ik-kan-alles-in-1-keer-rijden'-mentaliteit. Slovenië en Oostenrijk heb je idd een vignet voor nodig, die voor Slovenië kostte destijds een scheet en drie knikkers en die voor Oostenrijk is altijd duur, zal nu niet veranderd zijn.

Edit: wij hebben dat toen in twee keer gedaan, maar de tweede dag hoefden we echt nog maar een super klein stukje. Scheelde dat we de eerste dag weinig file hadden dus zoals Goof net zegt veel kunnen stoppen, rustig aan doen maar wel gas geven op de stukken waar we konden. Tweede dag hoefden we toen eigenlijk alleen nog maar Slovenië en een piepklein stukje Kroatië, daar waren we zo

bibi13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:07

Ik lees even mee. Mijn vriend en ik willen begin augustus ook graag naar Kroatië. Dan is het idee om te vliegen en dan een centrale plaats te zoeken vanuit waar we dan dagtripjes kunnen doen. Ik heb alleen geen idee welke plaatsen idyllisch en knus zijn. We willen graag kamperen en dicht bij het stand zitten. Als iemand tips heeft dan hoor ik het graag! Alvast bedankt :)

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:15

Wij zijn vorig jaar ook met de auto naar Kroatie (Istrie en Cres) geweest.
Voor ons is het zeker de moeite waard om nog een keer die kant op te gaan.

Ik vind het te ver om in 1x te rijden, het kan wel, maar dan ben je wel helemaal gaar.
Wij hadden in het zuiden van Duitsland een tussen-overnachting geregeld.

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:15

Wij wilden dit jaar naar Slovenie ,maar hebben gehoord dat er moeilijkheden bij de grens zijn ivm de vluchtelingen.Dat houd ons eigenlijk wat tegen.Zag vd week dat er weer problemen bij de grens Italie -Oostenrijk was en die moet je toch ook haast nemen.Is er iemand die daar meer van weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:16

Er is in heel zuid-Europa zo ongeveer hommeles met vluchtelingen en dichte grenzen, maar ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat het vakantieverkeer hier geen last van zal hebben. Slovenië is juist opkomend als toeristisch land voor andere Europese landen, die zorgen er wel voor dat jij gewoon door kan rijden bij de grens.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:20

Wij zijn 3 jaar geleden naar Kroatië geweest, op een camping vlak bij Porec. En gaan dit jaar weer. Wij rijden het in 2 dagen. Vindt het te lang om het in 1x te rijden.
Wij hadden toen een eigen tent mee, maar dit keer huren we een tent.

diedepol14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:21

Ooh afgelopen jaar op vakantie geweest naar kroatie! Geweldige vakantie gehad met een camper. misschien is dat een idee! een camper huren! :D

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:27

Leuk kroatie is een mooi land. Heb er zelf nooit gekampeerd dus daar kan ik weinig over zeggen.

Wij gaan zelf meestal naar Slovenie a 1400 km. Dat rijden wij in een keer maar het is moeilijk te zeggen of dat voor jullie haalbaar is.. Ik weet niet of jullie beide een rijbewijs hebben, maar dat zou al een hoop uitmaken natuurlijk. In duitsland kun je meestal mooi doorrijden. Onze voorkeur gaat uit naar zondag vertrekken en dan snachts rijden, weinig verkeer (en vrachtwagens) op de weg. Voor Oostenrijk en Slovenie heb je inderdaad een vignet nodig dus daar moet je wel even rekening mee houden.. Er zijn dacht ik ook tolwegen

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-16 21:30

Oh, ik volg even, ben net de vakantie naar Kroatië van dit jaar aan het uitpluizen. Ik wil in Istrie beginnen, dan wat zuidelijker (en naar de Plitvice meren natuurlijk) en uiteindelijk rond Zadar gaan zitten.
Iemand hier nog leuke tips voor?

Tibamar

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:41

Waar wij zijn geweest zijn in Dalmatië:
Park Krka
Gewoon hele kust afrijden, die bekende highway
Nationaal Park Kornati
Steden Sibenik, Split, Dubrovnik
Eilanden schijnen ook wel leuk te zijn!

Vlakbij Porec...even denken. Dagje Rovinj. Weet eigenlijk niet meer zo goed wat daar allemaal te doen is. Pula ook wel leuk voor dagje volgens mijn zus

Zal nog even denken. Al drie keer daar geweest maar weet niet meer zo goed wat ik allemaal gedaan heb...wel dat het een heel leuk land is om vakantie te vieren!

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:47

Problemen aan de grenzen lijken er niet te zijn. Wij zijn vorige maand vanuit Zuid West Europa naar Hongarije gereden en hebben daarbij grenzen van Italië, Slovenië en Kroatië gepasseerd. We hebben geen vluchtelingen gezien en er was geen controle aan de grens.

We overwogen om te gaan wildkamperen in Kroatië, maar mijn vriend las op internet dat het werd afgeraden van paden af te gaan in verband met landmijnen die er nog kunnen liggen. We weten niet hoe actueel dit is, maar daarom hebben we voor Slovenië gekozen. Prachtig land!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-16 20:56

Wij zijn in 2009 naar Porec geweest met de auto en toen nog 2 kleine kinderen. Wij zijn rond een uur of 19.00 gaan rijden en kwamen de volgende dag laat in de middag aan ( veel vertraging gehad door meerdere files), de terugweg hebben we er een stuk sneller over gedaan, ook in 1 keer, was ongeveer een rit van 12uur dacht ik ( weet het niet helemaal precies meer).

Als we nu ervoor kiezen om weer zo ver te gaan reizen met de auto dan zouden we ervoor kiezen om het in 2 dagen te rijden, mede doordat we nu 4 kinderen hebben.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 19:34

De vakantie is inmiddels geboekt! Het is alleen geen kamperen geworden, we gaan gewoon ouderwets in een hotel :')

Vriendlief wil in 1x erheen rijden. We hebben allebei een rijbewijs, dus dat scheelt.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-16 19:52

TS: waar (plaats) ga je uiteindelijk naar toe?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-05-16 20:21

We gaan naar Opatija

Lisan89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:34

Ik heb het vorig jaar zomer ook in 1 keer gereden, pittig, maar wel te doen.
Wij zijn om 4u 's nachts uit Groningen vertrokken en waren er tegen 19.00u. Enige pauzes waren plaspauzes, verder niet uitgebreid op een parkeerplaats gestaan.
Geen files e.d. gehad, maar me kapot gestoord aan de eeuwige wegwerkzaamheden op de Duitse Autobahn.... Net lekker op snelheid, kan je wéér remmen.....

lovecappie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 15:59

Ik ga dit jaar ook voor het eerst op vakantie naar Kroatië (Rovinj om precies te zijn) en ben ook erg benieuwd hoelang wij hier over gaan doen met de auto :')

Wij hebben serieus nog nooit een overnachting gedaan, maar we zijn ook nog nooit zover gegaan met de auto (meestal is het Zuid-Frankrijk, kust van Spanje of Italië, Gardameer).
Toch is mijn stiefvader er heilig van overtuigd dat we dit ook gewoon in 1 dag kunnen rijden :j Dus ben benieuwd.

Wij gaan trouwens ook kamperen :j

Nadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 16:07

Ik zou ook eind september samen met mijn vriend naar Kroatie willen gaan, met onze eigen tent. Ik lees dus ook eventjes mee! Ik hoop alleen dat het weer rond die periode nog goed is. Ik weet niet of er mensen ervaring hebben met die periode van het jaar?

Slovenie lijkt me ook prachtig. We hebben in totaal 2 weken. Ik ga alle tips hier in het topic eventjes opzoeken!

Meikje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-16 01:36

Ja Slovenië is ook erg mooie, heeft hele mooie berggebieden. Noordwest is het mooist maar ook supertoeristisch.

Wij zijn vorige week een stuk door Kroatië gereden, en hebben er vijf dagen over gedaan om daarna naar Nederland te rijden. Het kan inderdaad in één keer, maar de tussenliggende gebieden zijn zo mooi! Slovenië dus, maar ook Oostenrijk en de bossen in Duitsland zoals het Zwarte Woud.

Grenzen zijn geen probleem, alleen bij Kroatië moet je je paspoort laten zien (want geen Schengenland) en we moesten de achterklep opendoen toen we Kroatië inkwamen. Zolang je geen mensen meesmokkelt geen probleem dus.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-16 16:59

Vignet voor slovenië, kan die aan de grens gekocht worden?

Willemina_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 17:02

LiiNd_Y schreef:
Vignet voor slovenië, kan die aan de grens gekocht worden?

Ik zou mijn licht eens opsteken bij de ANWB, die kunnen je met alle vragen correct helpen.