Wat mag je niet missen in de VS?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CastaMickey

Wat mag je niet missen in de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 18:17

Hoi!

Ik zou graag over een aantal maanden een rondreis door de VS gaan maken. Ik hoorde over een trein die vanaf het noorden een groot deel richting het zuiden gaat (in het oosten). Je betaalt daar een paarhonderd euro voor maar dan je wel altijd opstappen wanneer je wilt en zo lang blijven op een plek als je wilt. Dit lijkt me wel wat :j Maar verder? Wat mag je nou echt niet missen? En wat zijn goede plekken om naar het Westen te gaan? Ik wil voor een periode van minstens 2 maanden weg, MAX 3. Ik hoop dat jullie goede tips hebben voor mij! :)

MoniqueT

Re: Wat mag je niet missen in de VS?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 18:20

Oef, ik ben er na 9 reizen door de VS nog niet uit wat je niet mag missen. Maar waar houd je van? Natuur, steden? Strand, pretparken? En zou je niet liever een auto huren?

Wel weet ik dat ik zelf een grote voorkeur voor het westen van de USA heb en niet voor het zuidoosten in elk geval. Noordoost vind ik dan wel weer mooi, maar met Florida heb ik zelf niets.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 18:23

Ik wil een combinatie van steden en natuur. Strand hoort vind ik bij natuur. Ik ga niet voor een strandvakantie van 2 maanden maar af en toe op mooie stranden een dagje uitwaaien zie ik wel zitten {:} Pretparken zie ik niet heel erg zitten, lijkt me heel leuk maar meer als ik er toevallig langskom. Waarschijnlijk ook omdat ik een groot deel alleen ga en in je eentje naar een pretpark is toch een stuk minder leuk dan met z'n 2. Ik heb geen rijbewijs dus een auto huren zit er niet in.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:04

Oef, moeilijk, ik kan je zo een aantal prachtige routes geven om met de auto te doen, maar openbaar vervoer is niet mijn ding. Als je echt natuur wilt, is het zuidwesten spectaculair. Weleens gedacht aan een georganiseerde reis, eventueel combinatie van twee reizen, oost en west, gezien de tijd die je hebt? Met een binnenlandse vlucht ertussen of inderdaad die trein.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:07

Als je van natuur houdt dan kan ik je met klem Yellowstone Park aanraden.
Is echt werkelijk prachtig!
En paardrijden in de Cascade mountains :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:11

Maar in Yellowstone kan je heel weinig zonder auto ...

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:13

Nee hoor, zijn gewoon tours te nemen

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 19:14

Ik zie dat je 18 bent TS?
Heb er weinig ervaring mee, maar kan dat geen problemen opleveren als je in je eentje bent? Omdat veel vanaf 21 is? Of valt dat mee?

Maar er is inderdaad zoveel wat je moet zien, haha! Ben zelf alleen in NY en een rondje in het westen geweest, maar dat was supertof!
Wel met een auto, dan kom je toch makkelijker ergens.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 22:00

Gokken, drinken en een auto huren moet je 21 zijn, hostels e.d. huren mag wel vanaf je 18e :)

Rijbewijs halen zit er voorlopig nog niet in helaas. Yellowstone Park is wel echt prachtig!! <3 Rocky mountains wil ik ook heel graag paardrijden :j Zet het op mijn lijstje! :j

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:13

Moet je Zeker doen!

In ieder geval alvast heel veel plezier!
Amerika is een prachtig land

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 22:25

Dankje! Het lijkt me ook zo'n gaaf land! Ben er nog nooit geweest, maar ik wil tot nu toe veel te veel doen geloof ik _O-

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-16 22:38

Ik kan je nu al zeggen dat je te weinig tijd hebt haha.
Ik ben 3,5 week in idaho geweest wn week ook getourd naar yellowstone, teton park en craters of the moon.
Verder nog 2 dagen paard gereden in cascade Mountains.
Ach had nog zoveel willen zien haha.
Komt vast helemaal goed

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-16 23:57

Ja klopt, ik ga samen met iemand en die heeft maar 1 maand (zij is er ook al eens geweest). Dat vind ik toch wel echt veel te kort dus dan ga ik in mijn eentje nog wel wat langer. Het liefst zou ik gewoon een halfjaar gaan natuurlijk maar dat kan niet ivm studeren

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 00:26

Organiseer een Meeting met Trump! Nee kidding... :(

Ik denk dat het aan je interesse ligt maar je kan ook gaan en dan lekker zoeken en vragen, lekker gek!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 00:34

Nou die hoef ik in ieder geval niet te zien, idioot :r 'Gewoon gaan' kan ik niet, ik MOET een planning en schema etc hebben anders word ik gek :) Maar dat heb ik met alles in mijn leven, ook voor een normale week. Daarbij ben ik nog nooit écht helemaal alleen weggeweest. Dat ga ik sowieso daarvoor natuurlijk doen een weekje ofzo maar dat is toch wel anders dan 1-2 maanden zelf. Als ik dan alleen ben weet ik zeker dat de paniek toeslaat en ik er niet meer van kan genieten. Als ik een duidelijk plan en schema en dingen geboekt heb weet ik gewoon hoe de weken eruit gaan zien, wat ik ga doen en wanneer ik dat ga doen en dan ga ik een topreis hebben! :D

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:01

Hou je er ook rekening mee dat je zeker niet langer dan 90 dagen mag zonder speciaal visum? En je mag absoluut niet werken, ik denk dat je als 18-jarige alleen bij immigrations wel vragen zal krijgen over hoe je zo'n lange reis bekostigt.

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:03

New York, Rocky Mountains, Grand Canyon en Disney World!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 08:06

Als je een maand hebt zou ik proberen een rondreis in het Zuidwesten te maken, hoewel het feit dat je geen auto hebt je wel erg beperkt. Kun je niet met een jongerenreis mee, bv TrekAmerica?
Must sees wmb: San Francisco, Las Vegas, Bryce NP, Antelope Canyon, Yellowstone, omgeving Moab (Arches en Canyonlands) en paardrijden in Monument Valley.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 09:56

Er zijn veel websites waar je top 10 lijstjes of zo kunt vinden. Heel divers, dat vind ik zelf alleen al leuk zonder dat ik er heen ga.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 13:56

MoniqueT schreef:
Hou je er ook rekening mee dat je zeker niet langer dan 90 dagen mag zonder speciaal visum? En je mag absoluut niet werken, ik denk dat je als 18-jarige alleen bij immigrations wel vragen zal krijgen over hoe je zo'n lange reis bekostigt.

Daarom ga ik ook niet langer dan 3 maanden. En gelukkig kan ik op vragen gewoon antwoord geven, van te voren hard werken en veel sparen! :)

CarolineCF schreef:
New York, Rocky Mountains, Grand Canyon en Disney World!

Dinsey World ben ik nog niet over uit, de rest staat al op mijn lijstje!

Fitzroy schreef:
Als je een maand hebt zou ik proberen een rondreis in het Zuidwesten te maken, hoewel het feit dat je geen auto hebt je wel erg beperkt. Kun je niet met een jongerenreis mee, bv TrekAmerica?
Must sees wmb: San Francisco, Las Vegas, Bryce NP, Antelope Canyon, Yellowstone, omgeving Moab (Arches en Canyonlands) en paardrijden in Monument Valley.

Ik heb geen maand, ik heb er 3 :)
Jongerenreis ga ik absoluut niet doen. Echt in geen geval. Ik wil wel alles plannen van te voren maar ik wil helemaal mijn eigen gang kunnen gaan en ik heb geen behoefte aan te veel mensen om me heen. Verder organiseert zo'n reis nooit precies wat jij wilt of ze maken het voor je op maat waarbij je dan wel alleen gaat, maar dat kost ook weer wat en dat kan ik prima zelf doen. Las Vegas ga ik niet heen, lijkt me wel heel gaaf maar ik mag daar toch nergens in.

Heleenzz2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:02

Ik ben twee jaar geleden in Amerika geweest en wij hebben eerst een week New York gedaan, o.a. Ground zero, times square, rockefeller center bij nacht en het vrijheidsbeeld en ellis island. Als je naar NY gaat kan ik dat laatste zeker aanraden, wij kregen daar een tour met een gids en ik vond dat echt mega interessant. Daarna zijn wij naar san fransisco gevlogen en hebben we in die omgeving met een camper rond getrokken. Ik zou de grand canyon, las vegas en alcatraz (san fransisco) echt aanraden. Allemaal ontzettend indrukwekkend en mooi om gezien te hebben!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:16

Probleem is dat TS pas 18 is en geen camper of aito kan huren. Dat maakt je echt ontzettend beperkt want OV kennen de VS niet echt buiten de grote steden. Ik vraag me dan ook af hoe je overal denkt te komen zonder vervoer?
Kun je niet beter gaan backpacken in Azië, is ook nog eens goedkoper. En dan maak je die reis naar de USA als je een auto kunt huren.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 14:27

Azië trekt mij niet zo. Ik ga niet op reis om het om reis gaan, ik wil heel graag dat land zien. Azië hoef ik voorlopig niet zo nodig heen. Backpacken in Azië is ook behoorlijk wat anders dan wat ik wil doen. Dit topic is ook niet bedoeld voor de vraag of het verstandig is alleen naar de VS te gaan als je 18 bent maar wat ik volgens jullie niet mag missen.

Bedankt Heleenzz2! Ellis Island leek me idd ook heel tof! :j

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 14:48

Maar hoe ga je dat dan doen zonder auto? Dingen als RMNP, GC, Yellowstone en noem al die gebieden maar op. Steden begrijp ik maar de rest?
Ik snap best dat je ernaar toe wilt en liefst geen negatieve dingen hier wilt horen, het is alleen op jouw leeftijd niet erg praktisch terwijl je over 3 jaar probleemloos kunt reizen.

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-16 15:07

Over 3 jaar zit ik midden in een studie dus dan kan ik helemaal niet reizen. Net na mijn studie gaat ook niet werken want dan wil ik aan de slag en dan heb ik sowieso geen geld. Ik heb dus juist daarom besloten dit jaar te gaan. Je hebt in oa Yellowstone bustours heb ik gezien.