Niet te duur, buiten Europa, 2 weken in de zomer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

StormMilagro

Niet te duur, buiten Europa, 2 weken in de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 18:44

Sorry voor de vage titel :+

Oke, ik wil begin juli met een vriendinnetje op vakantie gaan, we hebben ongeveer twee weken de tijd. Aangezien we nu allebei (waarschijnlijk) wat meer te besteden hebben dan een weekje Kos (wat ons overigens prima beviel twee jaar terug!) willen we kijken of het mogelijk is om wat verder weg te gaan, buiten Europa. Echter moet het weer niet te duur worden natuurlijk. We hebben nog niet echt een budget voor ogen, daar gaan we nog over praten.

Zelf kwam als eerste Thailand in me op. Ik ken zelf alleen Maleisië en Indonesië van Azië maar heb veel positieve verhalen gehoord over Thailand. Mijn vriendin weet nog niet zeker of ze dat aandurft :+.
Ik heb Zuid-Afrika nog steeds hoog staan (ben er nu enkele keren geweest en heb er een halfjaar stage gelopen), maar ik zou twee weken te kort vinden voor een bezoek aan mijn droomland omdat het zo enorm is en ik dan zoveel dingen (weer) wil zien :').

Ohja: we zijn wel van het mooie weer, maar willen ook graag wat dingen doen :).
Ohja 2.0: ik ben zelf enorm Afrika-gek, maar weet eigenlijk niet zo goed of andere Afrikaanse landen ook goed betaalbaar zijn (qua vlucht en onderdak) en bereisbaar. Ben benieuwd naar meer ervaringen!

Ik ben eigenlijk benieuwd naar jullie aanraders! Ik hoop wat inspiratie op te kunnen doen :).
Laatst bijgewerkt door StormMilagro op 18-04-16 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

LieZ_Horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:48

Ik ben in Cuba en Bali geweest, beide een aanrader. Beide landen zijn veilig en er zijn veel excursiemogelijkheden.

En Gran Canaria, hoort wel bij Europa maar is ook zeker een aanrader voor 2 weken.

Mocht je vragen hebben over deze landen, pb me gerust. :)
Laatst bijgewerkt door LieZ_Horses op 18-04-16 18:54, in het totaal 1 keer bewerkt

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 18:50

LieZ_Horses schreef:
Ik ben in Cuba en Bali geweest, beide een aanrader. Beide landen zijn veilig en er zijn veel excursiemogelijkheden.

En Gran Canaria, hoort wel bij Europa maar is ook zeker aan aanrader voor 2 weken.

Mocht je vragen hebben over deze landen, pb me gerust. :)

Ohja, Canarische eilanden dacht ik ook aan! Al heb ik ze zelf allemaal bezocht, het is geen straf om terug te gaan!

Cuba, dat vind ik een interessante, daar wil ik wel meer over weten, maar dan PB ik je wel even :)!

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 18:50

Thailand is zeker een aanrader :) mijn schoonzus is er vorig jaar nog geweest met een vriendin, allebei niet zo'n reis-helden zeg maar, en ze hebben een leuke tijd gehad! Veel gaan bezichtigen, overal goed hun plan kunnen trekken. Het is wel een veilig land voor reizigers.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 18:51

Solleke_Noah schreef:
Thailand is zeker een aanrader :) mijn schoonzus is er vorig jaar nog geweest met een vriendin, allebei niet zo'n reis-helden zeg maar, en ze hebben een leuke tijd gehad! Veel gaan bezichtigen, overal goed hun plan kunnen trekken. Het is wel een veilig land voor reizigers.

Precies wat ik dus ook tegen die vriendin van me zei haha, maar ik geloof dat ik haar nog niet helemaal overtuigd heb :') Toch maar eens proberen

liesJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:04

Florida niks voor jullie?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 19:06

Afrika: dan kan je naar Marokko, dat is wel betaalbaar of Egypte, dat is zeker betaalbaar maar weet niof je daar nu nog wil zitten :+

Ga je verder in Afrika kom je op safari uit (vind ik, wat moet je anders daar :P) en dat is wel duur als je enigszins wat comfort wilt. Maar... Safari is wel echt enorm super gaaf, dus als je het geld hebt zou ik zeker eens gaan :D

Thailand en die contreien zijn wel betaalbaarder denk ik. Of de Dominicaanse republiek? Antillen?

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-16 19:56

liesJ schreef:
Florida niks voor jullie?

Florida is idd ook een goede! Is mij toen voor een week enorm goed bevallen! Was toen in de goedkoopste week van het jaar goed te doen, zal in hoogseizoen wellicht wel duurder zijn

verootjoo schreef:
Afrika: dan kan je naar Marokko, dat is wel betaalbaar of Egypte, dat is zeker betaalbaar maar weet niof je daar nu nog wil zitten :+

Ga je verder in Afrika kom je op safari uit (vind ik, wat moet je anders daar :P) en dat is wel duur als je enigszins wat comfort wilt. Maar... Safari is wel echt enorm super gaaf, dus als je het geld hebt zou ik zeker eens gaan :D

Thailand en die contreien zijn wel betaalbaarder denk ik. Of de Dominicaanse republiek? Antillen?

Haha uit ervaring weet ik gelukkig dat Afrika heel veel meer is dan safari's :D, maar inderdaad, dat is zeker een groot deel van de beleving (en een deel waarom ik er zo gek op ben haha!).

Hm Dominicaanse Republiek, daar had ik nog niet aan gedacht, ben jij er geweest?

liesJ

Re: Niet te duur, buiten Europa, 2 weken in de zomer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 06:58

Wij zijn in juni geweest en dat was goed te betalen (florida).
Als je 1 week op dezelfde plek blijft is een villa huren erg lekker (even duur als hotel en soms zelfs goedkoper).

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 08:02

liesJ schreef:
Wij zijn in juni geweest en dat was goed te betalen (florida).
Als je 1 week op dezelfde plek blijft is een villa huren erg lekker (even duur als hotel en soms zelfs goedkoper).

We zouden eigenlijk wel willen rondreizen, maar dat kan ook in florida

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:05

Hou wel rekening met het regenseizoen in Thailand ;) die is van mei t/m oktober, echter zal het niet de hele dag regenen, maar een goede bui kan je dan zeker verwachten.

Thailand is echt geweldig, hoop daar echt nog een keer naar toe te gaan :j

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:31

Hoeveel budget heb je? Niet duur is voor iedereen anders... Ik ga zelf met Shoestring naar Cuba voor een rondreis en dat is niet echt budget-budget.
Laatst bijgewerkt door Winged op 19-04-16 09:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Evaaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 08:52

Ik denk dat een vlucht naar Bangkok tegenwoordig het goedkoopst is (en ook de kortste vlucht als je richting Azie gaat) en Thailand is zeker een aanrader! Ik ben er afgelopen jaar geweest en in het regenseizoen is het makkelijk te reizen, af en toe een korte en harde bui. Indonesië is zeker ook geweldig, maar de vlucht is wel wat langer, dus misschien zonde voor twee weekjes. Verder is Sri Lanka een eiland en redelijk klein (tov alle andere landen in Azie) dus dat zou misschien in twee weken ook goed kunnen. (heb het zelf in drie weken gedaan en was ook heel leuk!) Het rondreizen in veel landen in Azie is zeer goed te betalen vergeleken met hier. Je kan natuurlijk duurdere hotels/restaurants kiezen maar ook prima en heel goedkope plekjes. :)
Zuid Afrika wordt het deze zomer voor mij, dus ben heel benieuwd!

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 14:06

Evaaa_ schreef:
Ik denk dat een vlucht naar Bangkok tegenwoordig het goedkoopst is (en ook de kortste vlucht als je richting Azie gaat) en Thailand is zeker een aanrader! Ik ben er afgelopen jaar geweest en in het regenseizoen is het makkelijk te reizen, af en toe een korte en harde bui. Indonesië is zeker ook geweldig, maar de vlucht is wel wat langer, dus misschien zonde voor twee weekjes. Verder is Sri Lanka een eiland en redelijk klein (tov alle andere landen in Azie) dus dat zou misschien in twee weken ook goed kunnen. (heb het zelf in drie weken gedaan en was ook heel leuk!) Het rondreizen in veel landen in Azie is zeer goed te betalen vergeleken met hier. Je kan natuurlijk duurdere hotels/restaurants kiezen maar ook prima en heel goedkope plekjes. :)
Zuid Afrika wordt het deze zomer voor mij, dus ben heel benieuwd!

Is Sri Lanka ook goedkoop vliegen? Ja regenseizoen had ik inderdaad niet aan gedacht, maar zou wel oke moeten zijn.

Zuid-Afrika <3 Ik ben nu alweer jaloers terwijl ik pas 3 maanden weer thuis ben haha. Mocht je daar tips voor nodig hebben, be my guest!

Zoals in de OP genoemd hebben we nog niet echt een budget, maar als het vliegen kan voor max 700 zou het mooi zijn. We willen een niet te dure vakantie maar wel verder weg (wat het dus wel duurder maakt haha)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:12

Wij zijn afgelopen zomer 2,5 week naar ZA geweest. Langer was mooi geweest maar zat er niet in. Hebben t fantastisch gehad. Dus ook voor 2 weken (helemaal als je beide weekenden meepakt) kun je daar vast een mooie reis plannen! (Voor mijn reis zie onderschrift)

Wij hadden trouwens half augustus tickets van Dusseldorf via Munchen naar Johannesburg voor 550 pp.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:14

Dominicaanse republiek en Mexico kan ik je zeker aanraden :j

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-16 15:39

miccamaaike schreef:
Wij zijn afgelopen zomer 2,5 week naar ZA geweest. Langer was mooi geweest maar zat er niet in. Hebben t fantastisch gehad. Dus ook voor 2 weken (helemaal als je beide weekenden meepakt) kun je daar vast een mooie reis plannen! (Voor mijn reis zie onderschrift)

Wij hadden trouwens half augustus tickets van Dusseldorf via Munchen naar Johannesburg voor 550 pp.

Ik heb jouw topic toen gezien, heel gaaf, mooi land he? Goedkope vlucht had je dan trouwens! En aangezien ik ZA aardig ken nu zou ik prima weten wat ik zou kunnen doen, maar voor die vriendin van mij zou het de eerste keer ZA zijn en dan zou ik (als ik haar was) meer willen zien (maar dat is natuurlijk puur omdat ik er 4x een maand ben geweest en vervolgens een halfjaar en ik verliefd ben haha!)

xWouter schreef:
Dominicaanse republiek en Mexico kan ik je zeker aanraden :j

Mexico, dat lijkt me ook interessant! Zou ik je mogen PB'en (of hier, mag ook) over je ervaringen van deze twee landen? Met deze heb ik zelf totaal geen ervaring en ben er wel benieuwd naar!

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-16 15:46

Tuurlijk mag je PBen !

CarolineCF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:11

Kijk even op deze website http://www.waarschijntdezonwel.nl/ je vult er je budget en klimaatwensen in en dan krijg je alle plekken die daaraan voldoen voor jouw vakantietijd, zag voor de zomer o.a. Bali en St. Maarten voorbij komen (24 C minimaal en onder de 1000,-!)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-16 22:36

Wow nice, dankjewel!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 22:47

vakantiepiraten.nl
tradeyourtrip.nl of .com
paperflies.nl
skyscanner.nl

Vakantie met korting *\o/*

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-16 09:27

Ik raad Thailand aan!
Wij vlogen in 2014 voor 575 ongeveer met Lufthansa naar Bangkok, met n korte overstap in Frankfurt.
Zuid-Thailand is heerlijk voor 2 weken zon, zee, snorkelen, scooter huren en leuke boottochten maken.
Chiang Mai in het Noorden is ook chill, Kookcursus, tempels bezoeken, de night marked in het weekend, olifanten knuffelen etc.
En het is goed te combineren, n dag of 2 Bangkok, dan n dag of 5 met de nachttrein naar het Noorden en met n binnenlandse vlucht naar Krabi of Phuket vliegen voor je laatst week vakantie in het zuiden :)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-16 11:44

_AB_ schreef:
Ik raad Thailand aan!
Wij vlogen in 2014 voor 575 ongeveer met Lufthansa naar Bangkok, met n korte overstap in Frankfurt.
Zuid-Thailand is heerlijk voor 2 weken zon, zee, snorkelen, scooter huren en leuke boottochten maken.
Chiang Mai in het Noorden is ook chill, Kookcursus, tempels bezoeken, de night marked in het weekend, olifanten knuffelen etc.
En het is goed te combineren, n dag of 2 Bangkok, dan n dag of 5 met de nachttrein naar het Noorden en met n binnenlandse vlucht naar Krabi of Phuket vliegen voor je laatst week vakantie in het zuiden :)

Thanks, nuttig verhaal! Ik heb inmiddels reisgidsen van Thailand gehaald om me te gaan verdiepen

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-16 13:28

Cuba! Daar ben ik vorig jaar geweest en het is echt werkelijk prachtig! Maar wel aan de dure kant vond ik.

Nepal is ook echt een ontzettend mooi en goedkoop land en Nepal heeft echt toerisme nodig om weer op te kunnen bouwen vanwege de aardbeving vorig jaar. Mocht je interesse hebben, mijn tante woont daar en heeft een eigen Bed & Breakfast. Ik kan je een adresje doorgeven.

Sri Lanka is ook heel mooi en goedkoop. Daar ga ik deze zomer heen :D

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 10:20

Mijn moeder is net terug uit Kaapverdie, hotel RIU Touareg en is helemaal verkocht. Misschien is dat wat? Dr zijn ook goedkopere hotels natuurlijk, deze is vrij aan de prijs maar als ik mijn moeder moet geloven ongelooflijk luxe.