Ik ga over 2 maanden voor 10 dagen naar Japan met mijn vriend. We gaan 4 dagen in Tokyo zijn, daarna 5 dagen Kyoto en 1 dag Universal Studios. Daarna vliegen we naar Shanghai in China om mijn familie te bezoeken. Ik heb er zoveel zin in

Nu zit ik dus uit te zoeken hoe we het het beste zullen doen met vervoer. We zullen sowieso een Japan Rail Pass nemen, maar het probleem is dat we er maar 10 dagen zijn, en ik vraag me af of het de moeite is om de pass voor 14 dagen te nemen en of we dat geld er wel uit zullen halen. Misschien is het beter om de laatste 3 dagen losse treinen te betalen? En kan je met die JRP goed rondkomen binnen Tokyo en Kyoto zelf, of is het meer geschikt voor vervoer tussen de verschillende steden? Om je een idee te geven, de reizen die we sowieso met de trein zullen doen zijn Narita Airport - centrum Tokyo, Tokyo - Kyoto, Kyoto - Nara en weer terug (dagtripje), Kyoto - Universal Studios en Universal Studios - Osaka Airport. Ik heb proberen uitzoeken hoe OV allemaal werkt, maar het is zooo onoverzichtelijk dus alle tips zijn welkom