Betrouwbare vakantie sites

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Leffroi

Betrouwbare vakantie sites

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 17:46

Hallo, ik hoop dat mijn topic hier goed staat.

Al jarenlang wil ik graag een keer weer naar Engeland. Zo'n 8 jaar geleden ben ik met school naar Londen geweest.

Nu lijkt het financieel eindelijk eens te lukken, maar gezien ik nog nooit een reis heb geboekt, vind ik het erg spannend allemaal. Op bolderman.nl wordt een erg leuke reis aangeboden voor 2 personen voor een erg schappelijke prijs. Probleem alleen, is dat ik 14 april nog kan boeken en ik anders moet wachten tot oktober.

Via vakantieveilingen staat ook een vrij leuke reis, maar minder aantrekkelijk dan die bij bolderman. Echter heeft deze nog wel de optie om in mei te vertrekken.

Waar ik verder mee zit. De grootste reden dat ik naar Londen af wil reizen, is omdat ik de musical 'The Lion King' erg graag wil zien. Kaartjes op voorhand bestellen is erg duur, maar afwachten tot ik daar ben, loop ik risico dat er geen kaartjes meer verkrijgbaar zijn.

Help! Wat zouden jullie doen? Kennen jullie betrouwbare sites waar een reis naar Londen wordt aangeboden tegen een leuke prijs voor 2 personen? Ik wil ontzettend graag dit voorjaar al heen en ben extreem slecht in sparen. Dus of er in oktober nog geld is voor Londen kan ik voor mezelf niet garanderen. Of boeken jullie alles zelf? Wordt dat niet een erg dure aangelegenheid?

Nouja, misschien dat ik alsnog wat boek op 14 april... Maar ik vind het gewoon erg spannend allemaal.

kohtje

Re: Betrouwbare vakantie sites

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:48

In Londen kan je vaak makkelijk nog aan kaarten komen, er staan een soort van kraampjes die kaarten verkopen voor theaters.

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:52

Wat is voor jou een leuke prijs?
Ik boek zelf altijd via ebookers.nl.
Ik zou zelf t risico niet nemen. Wij hebben t ook een x gehad en er waren toevallig dat weekend bijna geen kaarten meer te verkrijgen. Vooral gezien je naar een specifieke musical willen!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 17:52

kohtje schreef:
In Londen kan je vaak makkelijk nog aan kaarten komen, er staan een soort van kraampjes die kaarten verkopen voor theaters.

Anders zou ik dat zo doen. Maar de grootste reden dat ik naar Engeland ga, is omdat ik die musical wil zien (heb ik toen met school ook gezien). Dus wat geeft mij zekerheid dat ik dan nog kaartjes kan reserveren?

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 17:53

Nouja, heb nu 2 keer een prijs rond de 350/450 euro gezien en dat vind ik een hele leuke prijs (voor 2 personen). Ik ga even op ebookers.nl kijken :D

Priscilla_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 17:58

the lion king is er ook in NL.
Als je naar engeland ga zou ik zeker van te voren de kaartjes reserveren /kopen. Het is zo uitverocht

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 18:02

Priscilla_90 schreef:
the lion king is er ook in NL.
Als je naar engeland ga zou ik zeker van te voren de kaartjes reserveren /kopen. Het is zo uitverocht

Weet ik, maar deze is hekaas niet in het engels en nederlands, nee dat vind ik niks aan :)

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 18:11

Als je alleen naar wilt kun je prima zelf de dingen los boeken. Dus los een vliegticket en hotel. Kun je t zo gek maken als je zelf wilt.
Ik zou kaartjes voor musical wel van tevoren bestellen. Zonde als je er bent en t lukt niet meer.

Kijk eens bij Ryan air. Die vliegen oa goedkoop vanaf Eindhoven.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-16 20:52

Zoals het nu lijkt heb ik een leuk hostel gezien op expedia.nl. Inclusief vlucht zit ik op 180 euro pp vanaf Groningen (eelde). Voor ons het meest handige. Het hostel staat goed aangeschreven en de foto's zien er leuk en netjes uit. Pffff ben zo zenuwachtig. Hoop dat alles goed gaat, morgen ga ik boeken. Iemand nog tips over wat wel en wat niet te doen/onthouden/ uit te printen?

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:15

Welk vliegveld vlieg je op? Wil nog we eens uitmaken qua prijs/afstand naar Londen zelf!

heidy_wilco

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:27

Voordat je vliegtickets gaat bestellen: Even de cookies verwijderen! De sites onthouden waarop je hebt gezocht en zo worden de vliegtickets iets duurder dan de dag te voren. Als je de cookies verwijdert krijg je weer de originele prijs.

Vliegen is trouwens ook goedkoper op dinsdag, woensdag en donderdag. Kijk ook goed naar wat je aan bagage mee wilt nemen. Neem je alleen handbagage mee, of ook ruimbagage?

Ik vind 180 euro trouwens relatief veel, er zijn behoorlijk wat goedkopere vluchten te vinden. Misschien kan je kijken of je op London Southend kunt landen. Er zit een treinstation naast die richting London gaat. Is wat minder groot en waarschijnlijk ook wat goedkoper dan Heathrow of Gatwick, en die twee vliegvelden liggen ook behoorlijk buiten de stad. Ook zijn er nog de vliegvelden London city en London Luton. Kan je ook nog opzoeken.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:32

Celiien schreef:
Welk vliegveld vlieg je op? Wil nog we eens uitmaken qua prijs/afstand naar Londen zelf!

Vanaf Eelde vlieg je op London Southend, nog behoorlijk ver vanuit de stad zelf dus.

Misschien is een busreis een optie? Dat hebben wij toen ook gedaan bij effeweg.nl en dat is ons zeer goed bevallen! Eenzelfde soort bedrijf in deze categorie is kras.nl Daar hoor ik ook wel goede verhalen over.

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-16 23:35

Wij gaan dit jaar met TUI op vakantie. Had gebeld met hen, en via de telefoon kon de aardige mevrouw veel betere mogelijkheden en prijzen aanbieden dan op de website. Misschien is dit aan te raden? Voorgaande jaren ook altijd bij het reisbureau zelf geboekt, kunnen zoveel meer voor je doen!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 11:38

*Zucht*, bijna alles geboekt. Kaartjes + reis... kan je alleen met mastercard e.d. betalen en dus niet via ideal. Nu moet ik eerst dát aanvragen. Weet iemand toevallig hoe lang dat duurt? Pfff, kan wel janken :+

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:00

Leffroi schreef:
*Zucht*, bijna alles geboekt. Kaartjes + reis... kan je alleen met mastercard e.d. betalen en dus niet via ideal. Nu moet ik eerst dát aanvragen. Weet iemand toevallig hoe lang dat duurt? Pfff, kan wel janken :+

Je kan ook prepaid creditcards kopen, is dat geen optie?

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-16 12:17

Een creditcardaanvraag kan wel een week of 2 duren. Bovendien zijn de eisen voor het aanvragen van een creditcard best streng dus ik zou eerst even nagaan of je overal aan voldoet qua salaris en andere leningen voordat je 2 weken gaat zitten op een afwijzing. :)

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-16 12:28

Ik ga vandeweek wel even naar de bank.. Dan nog maar langer wachten, wacht nu toch al 8 jaar :')

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 20:21

Heb vanmiddag de tip gekregen van mensen die veel bij Airbnb.nl boeken. Eens even gekeken en dat lijkt ons ook wel wat. Iemand hier, die daar ervaring mee heeft?

Ik heb inmiddels een bericht verstuurd naar een gastvrouw. Stonden veel goede recensies bij en qua prijs is het heel schappelijk. Weer een nieuwe ervaring! :D

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-16 20:37

Airbnb is zeker aan te raden!
Wij hebben een keer in Kopenhagen gezeten via airbnb. Hadden gewoon hun hele appartement ter beschikking! Heel bijzonder maar wel heel leuk!

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-16 20:41

Okee, nou ik ben heel erg benieuwd! Vind het wel spannend allemaal hoor, haha.

Wij krijgen bij deze vrouw als het goed is gewoon een 2 persoonskamer + beschikking over badkamer en keuken. Volgens de recensies is het een enorm gastvrije vrouw. Maar dat zijn die engelsen vaak wel. Als ik mijn tante mag geloven (zelf engelse)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-16 23:51

Met de bus zit je voor 30 euro al in Londen èn je kan gewoon met iDeal betalen. Dus dat kan ook nog een optie voor je zijn als je dat een fijne manier van reizen vindt.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-16 20:29

Vliegtickets en kaartjes voor The Lion King zijn besteld *\%/* kamer is zo goed als geboekt, alleen nog op bevestiging wachten. Yaay *\o/*

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-16 10:01

Jaaa, het is bijna zo ver. Donderdag vliegen we naar Londen toe! Ontzéttend veel zin in.

Ik heb alvast heeeeeel veel zenuwen en *foei* ik moet nogsteeds een oysterkaart bestellen. Vanmiddag alle routes even uittekenen.

Iemand nog tips and tricks? *\o/*

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:13

Leffroi schreef:
Jaaa, het is bijna zo ver. Donderdag vliegen we naar Londen toe! Ontzéttend veel zin in.

Ik heb alvast heeeeeel veel zenuwen en *foei* ik moet nogsteeds een oysterkaart bestellen. Vanmiddag alle routes even uittekenen.

Iemand nog tips and tricks? *\o/*

Een oysterkaart kan je ook gemakkelijk in London zelf kopen. Op Liverpool street station zijn loketjes waar je ze kunt kopen, ze geven je dan ook advies hoeveel je er het beste op kunt zetten. :j

ladypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 10:15

Hoi, heel veel plezier.
Weet niet wat je nog meer allemaal wilt bezoeken, maar misschien is een londonpass interessant.
(zit oysterkaart al bij in)

Wij hebben een soort variant ervan gebruikt in Napels, Engeland heeft sowieso historische bezoekkaarten, en voor wenen hebben we nu de kaart gekocht van de zelfde maatschappij die ook de londonpass aanbiedt.

Ik bezoek graag van alles en hebben die kaart er dan ook zo uit.

https://www.londonpass.com/london-pass-prices.php

(betalen kon van de wenenpass iig met creditcard maar ook met paypal)

nog even een edit, wij hebben de pas zonder travelkaart gekocht, omdat we ervan uit gaan dat we met enkele reizen naar centrum (en vanaf daar hoponhopoffbus(die dus gratis is) goedkoper uit zijn