Canarische eilanden, welke?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jildau

Canarische eilanden, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 11:13

Omdat het erop lijkt dat wij na ruim 4 jaar eindelijk weer eens op vakantie gaan! *\o/*

We willen graag een betaalbare vakantie van 8 dagen en daarom niet te ver vliegen. De Canarische eilanden spreken ons erg aan omdat we ooit een geweldige vakantie hebben gehad op Tenerife. Deze valt dan ook gelijk af omdat het ons leuker lijkt naar een eiland te gaan waar we nog nooit zijn geweest.

We houden vooral van dieren en natuur en daarnaast ook van snorkelen, bootje varen en eventueel wat actie zoals bijvoorbeeld quad of jetski rijden. We houden van rust en dus mega massale stranden en drukke plaatsen gaan we niet bezoeken.

Ik ben zelf erg aan het Googlen maar ben ook heel benieuwd naar jullie ervaringen. Welk eiland is nou echt het leukste wanneer je van bovenstaande dingen houdt of maakt het niet zoveel uit? Ik zou ook graag horen wat voor soort excursies je kunt doen op de verschillende eilanden en of er iets diergerelateerd kunt doen. Op Tenerife vond ik bijvoorbeeld het dolfijnen spotten, schildpadden zien met snorkelen en de dierentuin het leukst. :D

Hopelijk kunnen jullie ons helpen met de keuze!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: Canarische eilanden, welke?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 11:19

Op Gran Canaria kun je ook dolfijnen en schildpadden spotten en ze hebben ook een dierentuin :D (Is alleen wel een stukje kleiner dan op Tenerife).
Wij zijn vorig jaar naar Gran Canaria geweest en vonden het heerlijk! We gaan zeker nog een keer terug. Je kunt er ook prachtige excursies volgen en kleine dorpjes bezoeken!

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 13:56

Ah bedankt! Dat klinkt heel positief. Zag ook al een gaaf dierenpark op Fuerteventura maar daar weet ik verder weer niets van.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:00

Heb je dan ook tips voor de leuke excursies Cayenne? Gran Canaria spreekt mij ook wel aan namelijk. En schildpad spotten, in zee?

MyHorseGirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:14

Ik ben groot fan van de Canarische Eilanden, ben er dan ook vaak met mijn ouders geweest! Tenerife, Gran Canaria en Lanzarote vind ik erg toeristisch. Als je daar van houdt is dat zeker leuk, maar het kan ontzettend druk zijn. Mijn favorieten zijn La Gomera en La Palma. Prachtige omgeving, prachtige natuur. Mooie stranden, aardige bevolking en weinig toeristen. Dolfijnen, zeeschildpadden etc. spotten is ook allemaal mogelijk!

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:19

Ik ben in januari op Fuerteventura geweest. In Corralejo. Heerlijke plaats, niet al te toeristisch. Wat mij betreft zeker een aanrader (en als je een klein beetje budget hebt--> Bahia Azul )

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-16 14:20

EedihcrO schreef:
Heb je dan ook tips voor de leuke excursies Cayenne? Gran Canaria spreekt mij ook wel aan namelijk. En schildpad spotten, in zee?

Op Tenerife kon je mee met een boot om dolfijnen te spotten en ergens mocht je vanaf de boot het water in en kon je dus snorkelen en zag je van die mega schildpadden zwemmen. <3

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:36

Op Gran Canaria ga je ook met een boot de zee op om dolfijnen te spotten. Bij goed weer mag je dan ook zwemmen en gaat de gids mee op zoek naar schildpadden. Ik weet alleen de naam van het bedrijf niet meer, maar die boten kun je langs de complete kustlijn vinden hoor :D

En we zijn met een bustour over het hele eiland geweest. Klinkt misschien saai, maar was ZO gaaf! We gingen grotten in, hebben marktjes bezocht, kleine dorpjes hoog in de bergen en het hoogste eilandpunt beklommen en tussen de inwoners locale streekproducten gegeten. Het was echt een hoogtepunt :j

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:47

Wij gain Deze zomer voor het eerst naar de canarische eilanden. Wij gaan naar La Palma.
Ben erg benieuwd we hebben een huurauto, dus kunnen uitstapjes maken. Moet mij daar nog even over inlezen.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-16 14:59

Wij willen naar GC, maar dat is meer vanwege de prijs. We zullen wel veel bij het zwembad zitten, want is een vakantie om bij te komen van een jaar lang hektiek, maar helemaal niks doen kan ik ook niet. Die bustocht klinkt best leuk. Dagje een auto huren en dagje dolfijnen spotten en dan hebben we al best wat vulling.

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 10:48

Ik ben net terug van Fuerteventura. Dit eiland viel mij tegen omdat het bijna alleen maar resorts waren en omdat het er enorm kaal is. Waarschijnlijk een stuk minder natuur als op Tenerife! Als ik je omschrijving zo lees, raad ik je fuerteventura af.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:17

De bustocht is echt ontzettend leuk! Je vertrekt s'ochtends rond een uur of 9 en bent om 17:00 uur ongeveer weer terug. Onderweg word ook steeds ruim de tijd genomen en de gids deed het ook superleuk (sprak Nederlands trouwens). En de lokale inwoners komen spontaan de huizen uit om dingen te laten proeven etc :D Ik voelde me helemaal thuis :') En ook verliefd geworden op een piepklein dorpje daar in de bergen. Allemaal spierwitte huisjes en prachtige bomen en planten <3

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 11:34

Irene2 schreef:
Ik ben net terug van Fuerteventura. Dit eiland viel mij tegen omdat het bijna alleen maar resorts waren en omdat het er enorm kaal is. Waarschijnlijk een stuk minder natuur als op Tenerife! Als ik je omschrijving zo lees, raad ik je fuerteventura af.

Door vrienden werd het juist aangeraden vanwege de mooie stranden en het dierenpark wat er zit. Vond je het verder ook niet leuk?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:35

Zo te lezen zit er op ieder eiland een dierenpark :P

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:45

Voor de mooie natuur kan ik je La Palma aanbevelen. :j

Hier geen massatoerisme, kleine strandjes, boottochtjes met walvisspotten, parapenten, mountainbiken, wandelen, duiken en snorkelen en inderdaad: een heel klein dierparkje :+

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 11:45

Ja dat geloof ik ook direct maar niet overal met zoveel arrangementen / interactie. :D

Maar ik vraag mij ook af of het kale wat voor ons is.

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:48

Palmera, in welk hotel zat je op La Palma? Heb jij daar een boottocht gedaan? :)

Irene2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 11:56

Jildau schreef:
Irene2 schreef:

Door vrienden werd het juist aangeraden vanwege de mooie stranden en het dierenpark wat er zit. Vond je het verder ook niet leuk?

Het strand was (hoofdzakelijk aangelegd, maar oke) wel mooi hoor, en het dierenpark érg leuk!
Maar het ijland zelf is ontzéttend kaal. Hoofdzakelijk zand, steen, stof. In de kustplaatsen (waar alle touristen zitten) is bijna al het groen wat aanwezig is aangelegd. In de plaatsjes wat meer centraal op het eiland groeit wel wat. :) Je zal je er vast wel vermaken, maar als ik de verhalen over tenerife hoor, zou dit kunnen tegenvallen.

De kustplaatsen bestaan uit niet veel meer dan restaurant, bars en heel veel winkels. Mij spreekt dat persoonlijk totaal niet aan.
Laatst bijgewerkt door Irene2 op 23-03-16 12:12, in het totaal 2 keer bewerkt

Supervixen

Ik ben op Tenerife, La Palma, Lanzarote en Gran Canaria geweest.
Voor rust en natuur kan ik La Palma aanbevelen!! Ik ben er twee keer geweest.
Je kunt vanaf Puerto de Tazacorte meegaan met dolfijn/walvisspot boten. Wij hebben dat twee keer gedaan en beide keren dolfijnen en walvissen gezien.
Er zijn prachtige wandelroutes en bij Puerto Naos kun je heerlijk op het strand liggen en genieten van cocktails.
La Palma heeft in het midden een grote caldera (krater) van 9 km doorsnede. Het is geweldig om met de auto helemaal tot bovenaan de rand van de krater te rijden en te genieten van het uitzicht en vooral de stilte! Ook wandelen langs de kraterrand is prachtig.
In het zuiden staat nog een vulkaan die in de jaren '70 is uitgebarsten. Deze hebben we ook nog beklommen en je loopt er gewoon in een soort buitenaards landschap tussen het lava.
In het noorden is een prachtig laurierbos om in te wandelen en een dagje naar de hoofdstad is ook leuk.
Wij hebben vorig jaar een hele kleine accommodatie gehad, van slechts 4 huisjes met een zwembad erbij. Midden tussen de bananenplantages. De huisjes waren van de eigenaar van de bananenplantage en voorzien van alle gemakken. Zelfs een wasmachine en afwasmachine. Toen we aankwamen ook bananen en avocado's gekregen. Las Casitas bij Tijaraffe. Heerlijk rustig.
Een auto huren is wel een must!
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 23-03-16 12:05, in het totaal 2 keer bewerkt

Irene2

Palmera schreef:
Voor de mooie natuur kan ik je La Palma aanbevelen. :j

Hier geen massatoerisme, kleine strandjes, boottochtjes met walvisspotten, parapenten, mountainbiken, wandelen, duiken en snorkelen en inderdaad: een heel klein dierparkje :+

zo te horen had ik beter naar La Palma kunnen gaan :Y)

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:04

miranda_x schreef:
Palmera, in welk hotel zat je op La Palma? Heb jij daar een boottocht gedaan? :)

Ik woon op La Palma. :D

Hier zijn weinig hotels. Alleen in Puerto Naos, Tazacorte en Los Concajos. De laatste badplaats raad ik niet aan omdat die aan de andere kant van het eiland zit met meer regen. Voor zongarantie moet je aan de westkant zitten.
Op La Palma zijn huisjes en appartementen makkelijk en goed te huren. Van budget tot peperduur.

Zo'n 10 jaar geleden heb ik een boottocht gedaan en zowel walvissen als dolfijnen gezien.

Trouwens: zie mijn profiel voor een kleine impressie van La Palma :)

Als er meer vragen zijn lees en beantwoord ik straks weer.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-16 12:05

Supervixen: bedankt! Dat spreekt ons zeker aan al willen wij wel gewoon een goed hotel boeken bij een bekende reisorganisatie. Hoe vond je Lanzarote?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:08

Lanzarote ben ik ook twee keer geweest, maar dat is zo kaal en te toeristisch. Dat heb ik echt wel gezien na twee keer een week. Het mooiste deel van het eiland is een nationaal park, waar je niet zelf mag rondlopen. Je kunt er alleen met een bus heen. Dat vond ik een groot nadeel. Op La Palma kun je overal komen.

Het huisje hadden wij ook geboekt via een reisorganisatie, ik dacht vakantie experts. Alles was super geregeld. Auto ophalen op het vliegveld, eigenaar van de huisje stond ergens om met ons mee te rijden naar het huisje. Hij sprak ook goed Engels.
Wij gaan nooit in hotels, altijd zo kleinschalig mogelijk. Appartementen of huisjes.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:16

Prachtige foto's Palmera. Dat komt dus zeker ook op mijn lijstje te staan. Niet voor deze keer, maar wie weet volgend jaar als we weer een mooie korte vakantie tussendoor willen.

De bustocht klinkt erg leuk Cayenne. Daar ga ik zeker ook naar informeren. Zoals ik me nu voel gaan we niet veel doen, maar een dagje weg is toch wel erg leuk. Helemaal als je er zelf niet voor hoeft te rijden. Je ziet dan toch vaak dingen die je niet vindt als je zelf op pad gaat.

We gaan nu echt voor de luie goedkope zonvakantie. Doen we niet vaak, maar soms heb je dat kennelijk even nodig :P

miranda_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-16 12:16

Palmera schreef:
miranda_x schreef:

Ik woon op La Palma. :D

Hier zijn weinig hotels. Alleen in Puerto Naos, Tazacorte en Los Concajos. De laatste badplaats raad ik niet aan omdat die aan de andere kant van het eiland zit met meer regen. Voor zongarantie moet je aan de westkant zitten.
Op La Palma zijn huisjes en appartementen makkelijk en goed te huren. Van budget tot peperduur.

Zo'n 10 jaar geleden heb ik een boottocht gedaan en zowel walvissen als dolfijnen gezien.

Trouwens: zie mijn profiel voor een kleine impressie van La Palma :)

Als er meer vragen zijn lees en beantwoord ik straks weer.

Oh echt! Wij zitten wel aan de westkust maar wel richting het zuiden. Gaan naar La Palma & Teneguia Princess & Spa hotel.
We hebben wel een huurauto via Kras.
Ga ik gelijk even kijken :)