Momenteel zit ik zelf voor 3 maanden in Canada, werk hier op een boerderij. Super veelzijdig, ze hebben hier richting 400 koeien waarvan 180 zwanger. Deze 180 zullen binnenkort waarschijnlijk allemaal gaan bevallen dus dat wordt nog interessant
Verder hebben ze hier een stuk of 12 paarden waarvan ik er nu 2 met enige regelmaat rijd. Dit is in western stijl dus is allemaal wel even wennen. De vrouw van wie de paarden zijn weet alle vragen die ik heb goed te beantwoorden met ook het stukje waarom ze het zo doen in western. Super leerzaam. zo worden de western paarden hier nauwelijks verzameld gereden, omdat het 'in this line of work' heel belangrijk is om direct snelheid te kunnen hebben. een paard dat verzameld loopt is niet in 1 klap weg en met het koeien drijven is dat wel nodig. zo nog een aantal dingen. Ik probeer zelf wel goed in de gaten te houden of wat zij zegt ook klopt met wat ik altijd heb geleerd over paarden en hun houding maar het is in ieder geval erg interessant om te horen!wat zijn jullie ervaringen en plannen voor 2016?

ik heb het nooit aangemaakt, mis het ook niet, maar bij dit soort dingen kan het handig zijn. Wwoof is idd en goed netwerk, maar daar staan geen paard gerelateerde dingen geloof ik.