Ik heb vrij specifieke zoekcriteria en ik kom er niet helemaal uit... Vandaar mijn vraag om hulp!
- Reisgezelschap: 6 volwassenen, peuter 3 jaar en baby 7 mnd - Reistijd februari 2017 - Reisduur max 10 dagen
Zoekcriteria: - minimaal 20gr en zongarantie - zo min mogelijk tijdsverschil - veilig (geen (politieke) onrust in het land) - all inc resort, met kinderfaciliteiten - zo kort mogelijk vliegen - bij voorkeur geen inentingen nodig
Mijn enige antwoord is tot nu toe Kaapverdie. Heeft iemand nog suggesties?
Dankje allemaal voor het meedenken! Budget is rekzaam, dus dat is niet zo'n prio.
Canarische eilanden en Europa vind ik het klimaat in feb te twijfelachtig.
Abc eilanden, curacao zijn we geweest, bovendien net effe te ver vliegen 9uurtjes.
Zanzibar hebben wij eens een tussenlanding gemaakt naar Kenia, die ga ik nog eens checken.
Gambia, dat is noord afrika toch, is daar geen onrust op moment?
moonsparkle
Geplaatst: 06-03-16 22:27
Ik ben op de Canarische eilanden begin februari geweest elke dag was het tussen de 23 en 27 graden, geen dag regen wel af en toe bewolkt.
verootjoo
Geplaatst: 06-03-16 22:31
Zanzibar zitten wel malaria muggen... lijkt me niet handig met een baby, bovendien moet je daar gele koorts, dtp en hepatitis enting voor hebben. Gambia ook, is wel west Afrika dus geen onrust, maar veel minder mooi als Zanzibar Volgens mij spuiten ze die entingen niet in jonge kids, maar zou je bij ggd na moeten vragen. Maar dan nog, met malaria zou ik ook geen risico willen lopen met jonge kinderen.
Laatst bijgewerkt door verootjoo op 06-03-16 22:34, in het totaal 2 keer bewerkt
melody7
Geplaatst: 06-03-16 22:32
Ik dacht ook meteen aan Tenerife, ben daar een maand geleden geweest en hadden ook alleen maar 20+. Het is echt een heel leuk en mooi eiland!
Gem. Temp in februari is 20 graden. het kan altijd warmer of kouder zijn. ligt voor de kust van Afrika dus sws meer kans op mooi weer dan b.v Zuid Spanje vaste land.
Voor zekerheid moet je dan toch naar de ABC eilanden maar dat is natuurlijk wel een stukkie verder
Maar het park wat ik zei is wel echt fantastisch.
speurneusc
Geplaatst: 07-03-16 10:19
vorige week in benidorm geweest, was ff 25 graden daar
Wij zijn een jaar of 12 achter elkaar naar Gran Canaria geweest, altijd in februari en voor 15 dagen. Van die 12 keer hebben we 2 keer een paar dagen slecht weer gehad. Alle andere keren een temperatuur tussen de 20 en 26 graden.
Senegal, dat zegt me niks eigenlijk! Ik ga eens kijken.
canarische eilanden hebben volgens t internet een voor mij te koud klimaat in feb, maar hoor wel vaker dat het er toch al mooi schijnt te zijn in feb. Ik wil alleen wel echt min 20gr en dus die zongarantie.
Wel iets verder: Cuba en de Dominicaanse Republiek?
Mocht je toch dichterbij willen worden het denk ik toch de Canarische eilanden of Kaapverdië. Eventueel Marokko bij Agadir (weet niet hoe warm het rond die tijd precies is.)
Thanks allemaal. We hebben hoop dingen bekeken maar de vakantie nog niet gevonden. Er is telkens wel iets mee..
Dubai helaas al geweest. Wij willen liever nooit terug naar plaatsen waar we al geweest zijn. Bovendien blijkt een kindvriendelijk resort, voor 3 jarige peuter, nog best lastig. In spanje/turkije/griekenland/ canarische eilanden regent het er van maar verder wordt het al stuk lastiger.