Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
JumpingRider schreef:Hij rijdt heel graag en zijn argument is dat je dan kunt gaan en staan waar je wilt.
Goof schreef:JumpingRider schreef:Hij rijdt heel graag en zijn argument is dat je dan kunt gaan en staan waar je wilt.
Hij heeft helemaal gelijk!
Met de trein kom je enkel in de plaatsen waar je uitstapt. Je ziet tussendoor niets.
Ik heb twee jaar geleden met de auto getourd door Italië en ik moet zeggen dat ik de mooiste plekjes juist heb gezien terwijl we onderweg waren. Je kan op de meest prachtige plekken stoppen, zo kwam ik bij een eeuwenoude leegstaande boerderij die echt prachtig was. En heb ik koffie zitten drinken bij een wijnboer op het terras, heerlijk. En heb ik de auto helemaal klem gereden in een dorpje dat zo oud was (de inwoners waren minstens zo oud als het dorpje trouwens) dat de weggetjes smaller waren dan mijn auto zelf en ik klem reed in een steegje.
Alle eeuwenoude kleine dorpjes die juist de moeite waard zijn van het bezoeken hebben trouwens geen treinstation.
Is jullie doel om wat grote steden te bezoeken -> neem de trein
Wil je Italië leren kennen en meer zien dan grote steden -> neem de auto
superpony schreef:Wij hebben familie in Rome, dus wel aardig bekend in Italie. In Italie en bijvoorbeeld Rome rijden ze wel net iets anders dan hier.
Goof schreef:superpony schreef:Wij hebben familie in Rome, dus wel aardig bekend in Italie. In Italie en bijvoorbeeld Rome rijden ze wel net iets anders dan hier.
Ik heb dat niet echt ervaren.
Ik heb er twee weken probleemloos rondgereden. Ook parkeren was nergens een probleem.
Wat ik wel heb gedaan is Florence gemeden met de auto. Het is heel makkelijk om in een dorp daarbuiten de auto te parkeren en de trein te pakken, je stapt midden in het centrum uit. Dat zou voor Rome ook een prima optie zijn.
Maar verder is autorijden zowel op de snelweg als de bergwegen etc heel prima te doen.
Joolien schreef:Niet alles gelezen, maar hou er rekening mee dat je veel tol mort betalen in Italië. Dat maakt je autoreis ook duur. Trein is best goedkoop.