Bungalow: Center Parcs of Roompot?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

dorientjuh

Bungalow: Center Parcs of Roompot?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 12:22

Dit jaar willen mijn vriend en ik eens wat goedkoper op vakantie in eigen land. We willen een bungalow gaan huren voor een week, eind juni, aan de kust. Nu twijfelen wij heel erg wat te doen:

Een bungalow huren bij Roompot of een bungalow huren bij Center Parcs?

Waar we over twijfelen: de bungalows van Roompot zien er veel nieuwer, mooier en moderner uit dan die van Center Parcs. Maar mocht het slecht weer zijn, dan heb je bij Center Parcs wat meer te doen (o.a. Aqua Mundo en avond entertainment). Nu is de vraag: hoe bevalt Center Parcs? Mijn vriend heeft namelijk veel slechte recensies gelezen over Center Parcs, maar ja, je hoort natuurlijk ook alleen de slechte verhalen. Stelt dat avond entertainment iets voor?

We twijfelen tussen Center Parcs Port Zélande en Strandpark Duynhille (Roompot) en Noordzee Résidence Cadzand-Bad (Roompot).

Goof

Re: Bungalow: Center Parcs of Roompot?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:26

Als je 'goedkoper' op vakantie wil zou ik niet op zo'n toeristisch park gaan zitten, maar particulier een huisje huren.

smurfje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:27

Hier een groot fan van Center Parcs, puur omdat er op het park best nog weel veel te doen is bij slecht weer. Huisjes zijn netjes.

Roompot is ook prima.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 12:31

Goedkoper is relatief. Normaal gesproken gaan we namelijk 10 dagen naar een vijf sterren all inclusive hotel in bijvoorbeeld Griekenland, en dat is toch een stukje duurder. :Y)

We hebben ook naar particuliere huisjes gekeken via AirBNB, maar daar gaat onze voorkeur toch niet naar uit. Het is ook niet veel goedkoper dan een huisje op zo'n vakantiepark. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:32

Het park van Center Parcs waar je het over hebt is volgens mijn zwager dikke prima :) ik vind zelf CP ook leuk, ben gek op tropische zwembaden :+

MagicMuffin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:40

Ik vind center parks fijner, mijn vriend zijn ook in een roompot park geweest en we hadden het gevoel dat iedereen op elkaar gepropt zat, je zit bijna bij de buren in de tuin en hebt geen privacy buiten. Bij center parks staan de huisjes wat verder van elkaar af en heb je dus wat meer privacy. Ik weet natuurlijk niet of dat op elk roompot-park zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:41

En anders zou je ook nog naar Landal Greenparks kunnen kijken, daar zitten er ook een paar van dar ind e buurt (Port Greve o.a. geloof ik).

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 12:44

Wij waren altijd tevreden met centerParks :j Daar in tegen was roompot ook niet slecht hoor! Maar na 1 slechte week met waardeloos weer kozen wij toch weer voor centerparks omdat je daar toch meer keus hebt :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:44

Wij waren een paar weken terug op centerparcs de Kempervennen, maar ik vond de huisjes echt afgrijselijk. Werd er depri van. Er was wel veel te doen omheen. Maar je merkt dat die huisjes qua inrichting al 20 jaar niet meer gewijzigd zijn .

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 20:50

Het is nogal afhankelijk van je verwachtingen, denk ik ook. Ik was vorig jaar in Center Parcs en ik vond het prima. De inrichting is wat gedateerd, er staan geen superluxe meubels, het was een tikje stoffig hier en daar. Tsja. Vonden wij niet zo belangrijk - het huisje voldeed wel, het zwembad was leuk en we hadden het hartstikke gezellig. En het park was mooi, veel groen en ruim opgezet. Wij waren wel met kleine kinderen, ik weet niet of ik het samen met mijn vriend ook leuk had gevonden. De activiteiten zijn best duur namelijk, en de restaurants zijn echt op families ingericht. Ik zou dan zelf eerder kiezen voor een B&B in een leuke stad, of zo.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-16 14:00

Oke, bedankt voor de ervaringen. :)

Stoffig vind ik eigenlijk niet kunnen, je betaalt er toch een hoop voor. Maar ja, het is ook niet alsof ik thuis dagelijks stof, dus ik denk dat ik daar wel overheen kan komen. :Y)

Landal hebben we ook naar gekeken en vonden we vergelijkbaar met Roompot.

billionache

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:06

Met Center Parcs geen ervaring. Roompot één keer heen geweest (wel in een stacaravan en ander park) maar dat vond ik toch flink tegenvallen. Wij hadden toen slecht weer en er was niet zo veel te doen, dus zaten we een beetje 'vast' qua activiteiten.

Landal ben ik meerdere keren heen geweest. Niet het park wat hierboven werd genoemd, maar wel die bij Eersel (Vennebos). Heel nette bungalows en enorm veel activiteiten, ook in de buurt. Is volgens mij ook één van de weinige Landal-parken met een subtropisch zwembad eraan. Wel ook erg op families gericht, maar ik denk dat je dat sowieso hebt met vakantieparken :-)

Irisx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:13

Ik ben in zowel Roompot als Centerparcs parken geweest. Vind het allebei prima parken, maar CP steekt er met slecht weer wel bovenuit. Puur omdat er daar meer te doen is als het slecht weer is. Nu kan ik ook bevooroordeeld zijn, maar ik vind CP echt heel fijn.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:19

bij mij heeft centerparcs voorkeur boven landall
en landall weer boven roompot..

roompot is netjes maar basic,
landall is prima, maar de extra activiteiten zijn vaak wat kleinschaliger en de temperatuur van het zwembad is over het algemeen lager dan bij centerparcs.

Center Parcs, je moet wel kijken naar waar je in gerenoveerde woningen terecht kunt (die zijn gewoon echt netjes en luxe), heeft mijn voorkeur.. veel keuze kwa activiteiten, de parken passen mooi in de natuur waar ze staan en je kunt je kont nog keren in een warm zwembad :D

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 14:19

Ik ben echt heel vaak bij port zelande geweest. Vind het een prima park hoor. Laatste keer hebben wij een huisje met sauna genomen. Zwembad is niet super groot, maar prima te doen. 's Avonds kan je er sowieso altijd wel wat doen. Wel fijn aangezien je anders sowieso de auto moet pakken.

Wij hadden ook een open haard, wat ik wel heerlijk vond om 's avonds lekker voor te zitten met een drankje en wat lekkers te snacken. Wij hadden toen nog geen kind overigens.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:38

Sunrise19 schreef:
Ik ben echt heel vaak bij port zelande geweest. Vind het een prima park hoor. Laatste keer hebben wij een huisje met sauna genomen. Zwembad is niet super groot, maar prima te doen. 's Avonds kan je er sowieso altijd wel wat doen. Wel fijn aangezien je anders sowieso de auto moet pakken.

Wij hadden ook een open haard, wat ik wel heerlijk vond om 's avonds lekker voor te zitten met een drankje en wat lekkers te snacken. Wij hadden toen nog geen kind overigens.

wij hadden vorig jaar in brabant een 6-persoonshuisje met sauna, voor 3 personen. voor de prijs van de aanbieding van een 4 persoons *\o/* ..
overigens wel na klagen... wij moesten er vanwege ernstige familieomstandigheden even een paar dagen tussenuit om wat bij te tanken en dingen even te vergeten.. Dus mooie aanbieding gezocht, stond op de site, maar hoe we het ook wendde of keerden, we kregen m niet te voorschijn met de boekingen..

volgende ochtend direct Center Parcs gebeld.. op het moment van bellen stond de aanbieding nog steeds online maar verdween als je wilde boeken.. Toen ze het aan de telefoon wilde proberen voor ons was de aanbieding helemaal weg.. Dus wij echt behoorlijk overstuur, want dat was wat we wilden, daar zouden we even kunnen wegschuilen, we hadden het tot 3.00h snachts geprobeerd..

uiteindelijk kwam er een tweedelijns aan te pas die kon nakijken of de aanbieding inderdaad online had gestaan die nacht.. dat klopte.. Volgens hen betekende dat dat de aanbieding 'vol' was behalve reservehuisjes.. maar nu dus echt alles vol.. Maar ze mocht ons wel een 6 persoons vip huisje aanbieden voor dezelfde actieprijs..

hadden dat nooit verwacht en hadden eigenlijk al afscheid genomen van het hele plan.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:42

Ik vind Roompot dramatisch, in ieder geval die op Texel. Receptie nooit open, amper activiteiten, belabberd zwembad. Centerparcs vind ik heerlijk, maar ik zwem graag. Dat maakt wel veel verschil.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:42

Dat is wel netjes ja! Fijn dat het nog geregeld kon worden. Wij hadden ook een 6-persoons vip huisje met zijn tweeën. :')

Betaalde daar de prijs voor van een normaal 4 persoonshuisje. Dus ik vond het prima. Had ook nog extra service erbij genomen. Ja, wij zijn lui :+

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:47

uch, ja die extra service hadden wij ook..
doen we niet meer..
dat ontbijt stelde niet zo heeeeeel veel voor.. beetje droog allemaal

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:48

Centerparcs is geweldig!! (maar ik ben ook een waterrat)

De huisjes zijn niet wauw, maar het is ook niet de bedoeling dat je hele dag binnen zit natuurlijk.

Voor de rest zijn de andere activiteiten ook allemaal leuk en veel zijn binnen, dus dat is idd een voordeel!

Als je naar een CP aan het strand gaat, heb je meteen al weer wat extra te doen natuurlijk!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:52

Viel daar wel mee hoor. Was prima te doen. Wij boeken nu alleen nog maar hotels, zit je veel beter voor minder geld.

Voor aankomende zomer hebben we een caravan gehuurd, maar ja wij hebben dan ook een dochter van dan 4jaar.
Vind centerparcs leuk hoor, maar vind het gewoon echt te duur voor een midweekje.

xWouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 16:55

Wij komen zelf 2 keer in het jaar naar Port Zelande, ik ben dan ook een grote voorstander van Center Parcs. Heb ik veel betere ervaringen mee dan met Roompot.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:30

Sunrise19 schreef:
Viel daar wel mee hoor. Was prima te doen. Wij boeken nu alleen nog maar hotels, zit je veel beter voor minder geld.

Voor aankomende zomer hebben we een caravan gehuurd, maar ja wij hebben dan ook een dochter van dan 4jaar.
Vind centerparcs leuk hoor, maar vind het gewoon echt te duur voor een midweekje.

Minder geld is relatief... Bij een hotel moet je elke avond uit eten. Bij een bungalow kook ik zelf. Bovendien heb je dan ook niet de luxe van het zwembad enzo. Tenzij je een hotel op een park van CP bedoelt. Dan heb je ontbijt en overnachting en alles, alleen geen diner.

_Iris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 17:49

Ik zou dan inderdaad Center Parcs kiezen puur omdat er op de parken genoeg te doen is. En de Center Parcs die je in de OP hebt staan is ons toen goed bevallen.

Roompot hebben we een paar keer gedaan maar dan aan de kust in de zomer maar wij vonden dat er op de parken zelf echt te weinig dingen te doen waren.

Zoals eerder is aangegevn kan Landal ook een aanrader zijn, geen idee of die daar in de buurt zit maar vind de huisjes bij Landal meestal wat netter. En ook meer faciliteiten dan Roompot.

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-16 18:02

@Tink: ik heb altijd een zwembad bij het hotel. Nee geen cp achtig iets maar dat zoek ik ook niet.

Ik boek altijd een hotel waarbij ontbijt en diner inbegrepen zit. En dan ben ik wel goedkoper uit. Wij koken sowieso niet zelf als we weggaan. Deden wij in cp ook niet. Dus voor ons is het dan goedkoper. Zit overigens ook altijd in een minimaal 3 sterren hotel.

Heb een jonge dochter nog, dus die vind het allemaal wel prima.