Huishoudbeurs ervaringen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Spruitje56

Huishoudbeurs ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 16:57

hallo
omdat ik waarschijnlijk dit jaar voor het eerst naar de Huishoudbeurs ga
vraag ik via hier wat ervaringen van afgelopen jaar ( zie alleen van 2011 namelijk )
Wat is echt leuk om te doen of mee te nemen?
word er nogsteeds veel gratis weg geven ? of valt dat mee?
En welke dag kan ik het beste gaan?
ik hoor het graag ook anderen dingen omtrent de huishoudbeurs
gr hackny

Soez

Re: Huishoudbeurs ervaringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-16 20:54

Ik vond het eerder wel leuk, maar merk wel dat het steeds minder wordt. Dit jaar gaan we nog een keer aangezien mn vriendin net een klein meisje heeft en we ook op de 9 mnd beurs willen kijken.

Wat is echt leuk: dat ligt er natuurlijk aan wat jij leuk vindt. De food hall is vooral veel proeven en aanbiedingen. De mode hal vind ik meer een markt met dito kleding. Dan heb je nog een huishoudhal met bv wasmiddel en blokker. Een soort beauty hal met geurtjes, make up en sieraden. De drankhal om nieuwe drankjes te proeven (18+)

Bij de food hal kun je veel proeven, maar echt weggevertjes zijn er niet meer zoveel. Een blikje drinken wordt bijvoorbeeld al open gemaakt zodat je die dan daar wel op moet drinken. Maar er zijn wel veel leuke aanbiedingen.

Het is er sowieso druk, maar in het weekend natuurlijk wel drukker. Mensen nemen er vaak wel een dagje vrij voor en gaan ook een hele dag op pad. Met drukte moet je ook even kijken of je met auto of ov gaat.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-16 22:14

Soez schreef:
Ik vond het eerder wel leuk, maar merk wel dat het steeds minder wordt. Dit jaar gaan we nog een keer aangezien mn vriendin net een klein meisje heeft en we ook op de 9 mnd beurs willen kijken.

Wat is echt leuk: dat ligt er natuurlijk aan wat jij leuk vindt. De food hall is vooral veel proeven en aanbiedingen. De mode hal vind ik meer een markt met dito kleding. Dan heb je nog een huishoudhal met bv wasmiddel en blokker. Een soort beauty hal met geurtjes, make up en sieraden. De drankhal om nieuwe drankjes te proeven (18+)

Bij de food hal kun je veel proeven, maar echt weggevertjes zijn er niet meer zoveel. Een blikje drinken wordt bijvoorbeeld al open gemaakt zodat je die dan daar wel op moet drinken. Maar er zijn wel veel leuke aanbiedingen.

Het is er sowieso druk, maar in het weekend natuurlijk wel drukker. Mensen nemen er vaak wel een dagje vrij voor en gaan ook een hele dag op pad. Met drukte moet je ook even kijken of je met auto of ov gaat.

Wat leuk dat jullie daarvoor gaan! Oke dus ik kan beter op bvb vrijdag van dan zaterdag? Jammer dat ze niet zo veel meer weg geven maar hoe zijn de aanbiedingen bvb?

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:56

Een hel.

Ik ga nooit weer haha!
Tip: 's morgens beginnen in de food en drinks hal en 's middags de rest. Is imo de beste verdeling ivm drukte.

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 11:58

Ik ben 1x geweest, kwam met tassen vol chocola terug maar ik ga never nooit meer. Een rai vol met hebberige vrouwen ^)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:00

Ik ga ook niet meer. Mensen die elkaar met trolleys te lijf gaan en vechten om gratis proefmonstertjes.
En in de foodhall was het helemaal gekkenwerk.
Heb het nu 1 keer meegemaakt en dat was genoeg voor de rest van m'n leven :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:11

Oehhh die trolleys moeten verboden worden.
Vroeger ging ik nog wel, toen was het veel leuker en gezelliger.

Paar jaar terug weer eens geweest en nooit meer.
Wat een geprop en gezeur.
Het enige leuke was om te zien hoe mensen vol beladen door de meute proberen te bewegen.

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 14:17

Vorig jaar voor het eerst geweest en het viel me tegen. Leukste was een coverfoto op de vrouw en op de foto met de Milka koe. Ook allemaal Milka gekocht zodat ik een Milka tasje had :+ Dit jaar blijf ik thuis.

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-16 20:24

oohjee toch niet echt een aanrader dus?

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-16 15:33

1x geweest. Onder het mom van 'je moet het toch eens meegemaakt hebben' :') :D

En wat mij betreft is dít toch de meest perfecte weergave van de HHbeurs :j

Vind je het gezellig om een hele dag schouder aan schouder te lopen met veel vrouwen met een kort pittig kapsel (en een paar mannen zonder ruggengraat), die vrijwillig een soort van tasjes-zwaai-dansje meedoen met een veel te gladde verkoper van de Sorbo stand én zich verdringen voor gratis en/of veel te dure meuk... Ja, dan moet je er naar toe :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-16 19:04

Wat een flauwekul zeg :')

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 20:18

bedankt voor de reacties
ik ga toch maar liever voor de beautygloss party dit jaar
denk namelijk dat huishoudbeurs nog niet iets voor mij is kwa leeftijd

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-16 21:13

Hoe oud ben je dan ong? :)

Spruitje56

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-16 23:25

Sammie schreef:
Hoe oud ben je dan ong? :)

Ik ben 22

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:48

Dan zou je er prima een keer heen kunnen gaan hoor. Ze hebben ook een hal waar altijd van die megabakken met makeup e.d. liggen. En kleding kom je tegen. Er staat ook altijd een aantal bekende make-upmerken en beautyproducten. Ik kan even niet op merknamen komen helaas :o De foodhall is voor alle leeftijden. En als je eten en asiatisch leuk vind kun je de aziehal ook nog evt. in.

Dat filmpje hierboven is echt niet zoals het standaard is. De sorbostand staat er volgens mij niet eens :') en het is echt kul dat er alleen maar kort pittig kapsels tussenlopen, er lopen meiden en mensen van alle leeftijden. Ook mannen ja, maar niet veel. Persoonlijk zou ik dat een vent ook niet aandoen :') Het wisselt per jaar wel eens, vorig jaar ben ik zeer geslaagd, het jaar daarvoor vond ik er niet veel aan, het jaar daarvoor was dan wel leuk.

Puur voor de gratis dingen zou ik het niet doen trouwens. Die zijn er hier en daar wel, maar het meeste zijn toch kortingsbonnen en acties waar je aan mee kan doen danwel later in kan leveren bij een winkel.

Het is wel druk, dus als het even kan het weekend gewoon vermijden. :j Hier vindt je nog wat enthousiastelingen : [BEU] HuisHoudBeurs 2016

Sleeper

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:53

Klopt hoor wat Sammie zegt. Alle leeftijden zijn vertegenwoordigd en idd niet alleen korte pittige kapsel. Mij is vooral het massale en het graaien wat ik verschrikkelijk vind, maar dat doen ook jonge meiden met haar tot hun billen :) Gewoon een keer doen, weet je wat het is. Misschien vind jij het wel hartstikke leuk.
Laatst bijgewerkt door Sleeper op 01-02-16 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 10:55

Ik ga er nooit meer heen :+ Simpelgezegd vind ik het eerder een hysterische huisvrouwenbeurs :+
Je wordt omver gelopen door de trolleys en de vrouwen die koste wat het kost een lepeltje soep willen proeven.
Nee bedankt :D

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:19

Ik had vorig jaar helemaal geen last van de trolley's. Weleens gehad, even zo hinderlijk als op de gemiddelde weekmarkt of op de kermis hutjemutje moeten lopen of iemand die zn kinderwagen tegen je kuiten aan parkeert. Niet echt typisch hhb, dat is overal waar t druk is daarom het advies vermijdt het weekend! Na de foodhall (doe dat 's ochtends- lekker rustig!) doorgelopen naar de auto en alvast het .e.e.a. gedumpt.
Laatst bijgewerkt door Sammie op 01-02-16 11:23, in het totaal 1 keer bewerkt

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:23

Een drama, once but never again

Depende

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:44

Ik ben ook vorig jaar voor het eerst naar de huishoudbeurs geweest, wat mij betreft was het ook eens en absoluut nooit weer. Maar ik was met 2 nichtjes en die vonden het super, gaan dit jaar weer en langer.

Echt verschrikkelijk die drukte, het gegraai, de opdringerige verkopers etc. brr

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 11:57

Graaiende Gerda's, aso Annie's en bulldozer-Berta's met bril, kortpittig kapsel en volgzame Henk er met een volgestouwde trolley achteraan. Niet mijn idee van een relaxed dagje uit in ieder geval :P

Beautygloss party is wel een aanrader, zeker 18+ :j

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:22

Sorry hoor, maar dat is gewoon echt beledigend voor de mensen die er graag naar toe gaan. Prima als je de hhb niks vind of de drukte niet of noem maar op, maar om iedereen graaiend, aso en buldozerend met kort-pittigkapsel te noemen is echt absurd. Grappig bedoeld, maar je slaat de plank nogal mis. Hoe lang geleden ben je er zelf geweest? Om nog maar te zwijgen over volgzame Henk met de standaard volle trolley :') . De mannen zijn op 1 hand te tellen (die er meestal wel een beetje zielig bijlopen :+ maar er is een heinekenstand voor ze :=). Er is tijdens de HHB ook een 9-maandenbeurs en die bezoekers kruizen elkaar regelmatig.. Zijn dat allemaal jeugdige bijstandsvrouwtjes die zich ff hebben volgeduwd door een grote neger? Er is een aziebeurs dus ook daar is overloop (stinkende pinda's?). HHB is een afspiegeling van de (vrouwelijke) samenleving, dus je vindt er dus ook van alles.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:31

De huishoudbeurs is ook niet mijn ding (en daar wil ik niemand mee beledigen, maar smaken verschillen :P ). Ik vind het gewoon veel te druk en ben motorisch gezien blijkbaar niet in staat om de trolleyparade te ontwijken :D Maar ik moet wel toegeven: ik en mams hebben ons haar eens laten knippen op de HHB door de kappersschool die daar demonstraties gaf, en dat was een van de beste knipbeurten die ik tot nu toe heb gehad! _/-\o_

Bij mij is die dag trouwens wel mijn portemonnee gestolen -O- Nooit meer terug gevonden.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:38

Dat kan hoor, na de tweede keer had ik het ook wel ff gehad met de drukte. Dat was op een zaterdag, En de eerste keer kwamen we van de foodhall vandaan en was het echt knetterdruk. Dat doen we dus ook niet meer 's middags. We stonden toen bij de roltrap echt even om bij te komen :') Iedere 9-mndbezoeker wilde met hun kinderwagen de hal in. En anderen er weer uit. Dat ging niet (ook maar 1 in- en uitgang) :') Dit jaar dus eens de vrijdag. Vorig jaar goed geslaagd (zonder trolley!), jaar daarvoor niks gekocht. Toen vond ik er dus ook niet veel aan. Ben benieuwd naar dit jaar. Misschien is er dit jaar wel geen reet aan dat we zeggen volgend jaar gaan we niet meer. Het is geen must, natuurlijk

Persoonlijk denk ik dat ze eens moeten kijken naar een maximaal aantal bezoekers. Uitverkocht = pech hebben.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-16 12:42

Voor een maximaal aantal bezoekers ben ik wel voorstander van :j Ik ben een keer met de trein geweest, maar ook met eigen vervoer. Ik moet zeggen dat ik de trein wel lollig vond. Je kon het HHB publiek er zo uithalen :D Was erg gezellig!

De foodhall was geen doorkomen aan. Er waren gewoon ruzies om bonnen en samples :roll: Laat maar zitten dan! Artiesten als Gerard Joling etc hoeft van mij ook niet :D Het was verder een leuk dagje uit met mams, maar ik heb er verder weinig leuke, vernieuwende of bruikbare dingen gezien.