Ervaringen Kras

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CestLaVie_97

Ervaringen Kras

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-16 17:20

Hoi,

Ik wil van de zomer met 3 vrienden op vakantie. Nu zagen we de website van Kras, alleen hadden we hier nog nooit van gehoord. Zijn er hier toevallig mensen die al eens via Kras op vakantie zijn gegaan en hoe ging dat? Wat is jullie ervaring met Kras?

MarlindeRooz

Re: Ervaringen Kras

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:21

Zo te zien is het een onderdeel van TUI (arke) :P

Andra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-16 17:40

Kras klinkt alsof het voor zestig-plussers is. Maar ik kan ernaast zitten, hoor.
TUI moet je uitspreken als 'toe-wie', maar in hun radiocommercial klinkt het meer als 'doei'.
Tot zover mijn ervaring met dit soort reisorganisaties. Ben wel vaak op ruiterreizen meegeweest :-)

Amira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-16 21:32

Kras is gewoon betrouwbaar hoor ! :D

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:40

Wij zijn een paar jaar geleden met kras naar de Dominicaanse republiek gevlogen. Prima vlucht gehad en ook de transfer was goed geregeld.

Eigenlijk niks negatiefs over. :)

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:42

Kras is inderdaad onderdeel van Tui en betrouwbaar. Al meerdere malen mee weggeweest. Ik zou alleen goed vergelijken met bv Arke, die zijn dan vaak toch nog iets goedkoper.

Ouwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 09:47

Tulandro schreef:
Kras is inderdaad onderdeel van Tui en betrouwbaar. Al meerdere malen mee weggeweest. Ik zou alleen goed vergelijken met bv Arke, die zijn dan vaak toch nog iets goedkoper.

Arke is Tui tegenwoordig.

Selbourne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:00

Ik ben met kras een paar jaar terug naar Thailand geweest en het was een heerlijke vakantie.

Flowery

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:06

Ik ben een keer met Kras naar de Ardennen geweest, geen problemen gehad :)

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:11

Kras is prima wanneer je met eigen auto gaat. Wanneer je gaat vliegen kom je terecht bijn Tui/Arke en dat is een drama. Misschien heb ik veel pech gehad, maar van de 8 vluchten met destijds Varkenfly zijn er 7 min of meer volledig fout gelopen.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:49

Ouwe schreef:
Tulandro schreef:

Arke is Tui tegenwoordig.

Klopt, Arke of tui heeft echter wel een ander aanbod dan Kras.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:51

maaikemuis schreef:
Kras is prima wanneer je met eigen auto gaat. Wanneer je gaat vliegen kom je terecht bijn Tui/Arke en dat is een drama. Misschien heb ik veel pech gehad, maar van de 8 vluchten met destijds Varkenfly zijn er 7 min of meer volledig fout gelopen.

Heb veel met ArkeFly gevlogen en het is inderdaad vaak wat meer ellende dan bv KLM. Maar de prijzen zijn dan ook niet vergelijkbaar, zeker niet in de comfort of premium klasse.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 10:55

Het is eigenlijk van beide net niets. Wanneer ik goedkoop naar de overkant wil dan pak ik Easyjet. Weinig verwachtingen, duurt niet lang en is effectief. Wanneer ik verder ga dan wil ik graag wat meer luxe; comfortklasse stoelen (ik pas niet in de economy), entertainment, hapjes en drankjes. Tegen de tijd dat je dat bij Arke alles erbij hebt geboekt dan zit je alhaast op KLM prijzen. Op al deze punten hebben ze 7 vluchten weten te falen. Dan betaal ik liever die paar tientjes extra.

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 11:08

Ga je vliegen met tui korte reizen geen probleem. Lange reizen is huilen met de pet op. Het is namelijk een budget maatschappij. Onze lange reis naar Curaçao zonder entertainment (bijbetalen) en gewoon in een ranzig toestel terug. Super krap zitten een bus is royaler. Betaal 100/150 meer en het is fatsoenlijk.

Kras an sich prima hoor

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-16 12:52

Kras is een van de bekendste (tenminste voor mij). Ben ooit via Kras naar Eurodisney geweest en alles was prima in orde.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-16 14:43

Mijn zus is laatst ook met ArkeFly naar Curacao geweest. Nooit meer. Hele slechte service en op de terugweg was mijn zwager gewoon van de passagierslijst verdwenen.

Met Kras zelf heb ik geen ervaring.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:31

Wat een onzin over TUI cq Arkefly. Wij zijn er al meermalen mee gevlogen ook naar Florida en hebben het steeds prima gehad. We gaan binnenkort ook weer naar Florida met hen, maar bij de KLM krijg ik echt geen Economy plus ticket voor €450,-. Laten we zeggen dat er nog € 50,- bij komt (en dan reken ik ruim aan dingen als entertainment), dan zit ik voor € 500,- inclusief alles in Miami en dan vlieg ik ook nog met de Dreamliner. Dat ga je met KLM niet redden, daar begint het in de Werelddealweken met € 500,- en kun je nog eens € 200,- aftikken voor extra beenruimte.

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 13:46

Mijn meest idiote ervaring was naar Miami..... En terug... Het begon ermee dat ze die dreamliner 'kwijt' waren en dat was de offset voor een heleboel ellende.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:05

Fitzroy schreef:
Wat een onzin over TUI cq Arkefly. Wij zijn er al meermalen mee gevlogen ook naar Florida en hebben het steeds prima gehad. We gaan binnenkort ook weer naar Florida met hen, maar bij de KLM krijg ik echt geen Economy plus ticket voor €450,-. Laten we zeggen dat er nog € 50,- bij komt (en dan reken ik ruim aan dingen als entertainment), dan zit ik voor € 500,- inclusief alles in Miami en dan vlieg ik ook nog met de Dreamliner. Dat ga je met KLM niet redden, daar begint het in de Werelddealweken met € 500,- en kun je nog eens € 200,- aftikken voor extra beenruimte.

Over de prijs heb je gelijk. Maar mijn zus zei gelijk dat ze voortaan liever iets meer zou willen betalen.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:07

Ik ben een keer of vijf met Arke naar de Canarische eilanden gevlogen en dat is eigenlijk altijd uitstekend bevallen.

riegje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-16 14:17

hier ook veel met kras op vakantie geweest, prima geregeld, nette service! een keer in het ziekenhuis gelegen in turkije, ook daar prima geholpen door de kras medewerker, heeft me geholpen met alles invullen, papieren regelen, latere terugreis, vervoer, hotel etc. dus dik tevreden over kras

Marije112

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-16 08:12

Kras is prima! Ken redelijk wat mensen die er werken of hebben gewerkt, gewoon betrouwbaar dus :). Verder heb ik nog nooit slechte ervaringen gehad of gehoord met kras, behalve wat hierboven staat.

Horsy83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:08

Fitzroy schreef:

Hoezo onzin? Het is idd een budgetmaatschappij zoals ik al aangaf maar de netheid luxe is er ook naar. Neem daar genoegen mee prima.

Ik niet meer ik betaal liever iets meer ipv nog een keer met zo'n vettig krap hok terug te vliegen. Ieder zijn ding natuurlijk.

En er zijn natuurlijk wel meer maatschappijen dan KLM die het tien keer beter doen dan TUI.... voor minder dan de hoofdprijs.

MightyJoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:11

Kras is prima hoor! Loop stage bij een reisbureau en verkoop aardig vaak reizen van Kras. Als het goed is is er ook een vakje waar je precies kan zien wat de leeftijden zijn van de mensen die de reis geboekt hebben. :)

estja

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-16 12:12

Hier een busreis met Kras naar Engeland gehad. Was prima geregeld. Onze chauffeur was gepensioneerd en had jaren in Engeland gewerkt dus was goed bekend met de Engels gebruiken. Dus aten we al gauw s'middags in een pub een Ploughman's lunch. Tip van de chauffeur die dan gewoon zijn bus voor een pub parkeerde :j
Bus was goed in orde en schoon.