Rondreis Bali

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sammert

Rondreis Bali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 19:37

Hey,

Het plan is om met een vriendin in september een rondreis in Bali te gaan doen. Nu zie ik het niet zitten om als 2 jonge meiden zelfstandig rond te trekken en willen we dit dus doen met een georganiseerde reis dat je een Nederlandse gids heb.

Nu heb ik een aantal reizen gezien op kras.nl dat je eerst naar Java vliegt en dan doortrekt naar Bali. Iemand ervaring met boeken daar? Je vliegt alleen met Indonesische vliegmaatschappij .

Hebben jullie tips/ideeën waar je het beste kunt boeken of dingen die je echt moet doen/gezien moet hebben.

Brand los :D

connie64Jarig

Re: Rondreis Bali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:46

absoluut op de bonnefooi gaan!de mensen zijn vriendelijk,behulpzaam en correct naar meisjes.
Geen enkele nare ervaring meegemaakt!
Je kan er makkelijk ter plekke een hotel of kamer vinden,er zijn er genoeg!
Rugzak mee en gaan,dan kom je op de mooiste plekken.
Vliegen zou ik je aanraden met catar (moet ff goede naam opzoeken)de reis duurt wat langer wegens stop in hongkong maar zeer ruim en moderne vliegmaatschappij.

Je kan ter plaatste voor 15 0f 20 euro een hele dag een chauffeur vinden die je op de meest mooie plaatsen kan brengen.

Vergeet niet te zwemmen met dolfijnen daar,machtige ervaring en zeer zeer diervriendelijk omdat de dolfijnen ieder weekend vrij worden gelaten.

Ook een aanrader is het olifantenpark wat heel bekend is vanwege de diervriendelijkheid.
en vooral lekker eten!

connie64Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:47

juiste naam is Qatar,echt een aanrader,zeker omdat de reis erg lang is.Heerlijk eigen tv,goed eten goede verzorging en heel veel beenruimte

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-16 19:52

Maar dit is enkel een vliegmaatschappij ? of is dat een georganiseerde reis met gids?
Ik heb al eens eerder met dolfijnen gezwommen maar is zo'n fantastische ervaring dat ik dat wel nogmaals wil doen.

Had ook iets gelezen over tijgers aaien ?

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:54

Bali zou ik echt niet georganiseerd doen. Het is een heel vriendelijke eiland, heb me daar echt geen moment niet op mijn gemak gevoeld. Zonde om het dan georganiseerd te doen!

Kimdavincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 19:57

Vooral niks vooraf gaan boeken! Ik ben het eens met connie64, als je daar een privé taxi neemt kost het je 20€ per dag en die brengt je naar de mooiste plekken!! Verteld je mooie verhalen en zijn super vriendelijk en gastvrij! Wij zijn in oktober afgelopen Jaar geweest, onze privé taxi heeft ons voor 100 een week lang het hele (oke bijna hele) eiland laten zien! Echt helemaal geweldig! Zo zie je dingen die je niet ziet als je georganiseerd gaat! Een echt aanrader is ook een van de gili eilanden, gili air, gili trawangan en gili Meno, is z'n 2,5 uur met de boot vanaf Bali. Als je wat meer info wilt mag je me een pb sturen! Wij zijn trouwend met catay
Pacific gevlogen, ook super maatschappij!
Succes! *D

AmarithS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:33

Ik zou Bali lekker zelf gaan verkennen en niet met een georganiseerde reis!
het is een mooi land met super vriendelijke en behulpzame bewoners.

ik kan je aanraden om niet teveel van te voren te plannen qua hotels omdat je op sommige plaatsen miss langer wil blijven.

ik ben afgelopen oktober twee weken naar Bali geweest en kan je Nusa Lembongan absoluut aanraden!
Op Bali zelf moet je gebruik maken van de Blue bird taxi's, deze rijden niet op de meter en kun je van te voren een prijs mee afspreken. Dit moet je ook zeker doen want anders word je een poot uitgedraait.

Mijn vriend en ik hebben onze tickets via skyscanner.nl geboekt en hebben gevlogen met KLM en garuda airways. Garuda is absoluut een fijne vliegtuig maatschappij.

ohwja, poedersuiker zou ik vermijden.. veels te toeristisch.

AmarithS

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-16 21:34

Ik bedoel ipv poedersuiker K.uta

connie64Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-16 21:21

inderdaad k u ta vermijden,vies strand,ontzettend druk en soort van tropische kalverstraat ;)
catay is de vliegmaatschappij die ik bedoelde...en ja dat is alleen het vliegtuig zeg maar.
Dit was om aan te geven wat in mijn ogen het beste middel is om er te komen.
Vanwege de goede service ruimte en eigen tv.
Het is een behoorlijk lange zit dus ik zou niet beknibbelen op je vliegticket.

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 14:56

Bali is een van de meer toeristische eilanden van Indonesië, de voorzieningen zijn daar vaak goed en ik denk ook wel dat je als twee jonge meiden redelijk uit de voeten kunt daar.

Tijgers aaien.. hoe mooi en leuk het ook klinkt, 99% van de plekken waar het kan, zijn niet diervriendelijk, hetzelfde geldt voor zwemmen met dolfijnen. Ik raad dit dus af, maar je moet het zelf weten natuurlijk :)

Edit: oh, je bent al 25! Dan moet dat echt wel goedkomen :j

connie64Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:26

jennifuur waar baseer jij op dat daar zwemmen met dolfijnen niet diervriendelijk is?
ben je er geweest en heb je t met eigen ogen gezien?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 17:41

Ik zeg in 99% van de gevallen :)

Verder baseer ik me op topics als dit [LN] Denk na vóór je met dolfijnen gaat zwemmen!! en de documentaire 'Blackfish'.

Ik wil geen discussie opstarten ofzo, maar omdat Bokt vooral uit dierenliefhebbers bestaat, zou het zonde zijn als TS onbewust terecht komt bij mishandelde dieren oid.

connie64Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:38

zoals ik al schreef, de dolfijnen in bali worden iedere vrijdag in open zee los gelaten en komen vrijwillig de zondag of maandag weer terug.
Ik heb dit met eigen ogen gezien.
Verder zijn de verzorgers bijzonder voorzichtig met de dieren,je mag bv geen horloges kettingen of ringen aan,je moet een zacht duikerspak aan en de dolfijnen hebben hun eigen ruimte waar jij niet mag in komen.
Je staat op een soort van verhoging in t water en daar mag je niet van af.

Vandaar mijn tip aan ts om met dolfijnen te zwemmen!

MarloesRixt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-16 18:56

Mijn zusje is in Bali geweest, met een groepje vriendinnen. Alleen maar positieve verhalen gehoord. Zij hebben ook een hele rondreis gemaakt en konden plekjes genoeg vinden om te slapen. Zou zeker op eigen houtje gaan. :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 15:04

Hallo allemaal,

Heb een vraagje. Vond het onnodig om een eigen topic te openen hiervoor dus vandaar dat ik hem hier plaats. Ben je beperkt als je in een Vila gaat zitten? Wij zijn 1x op Bali geweest in een hotel en alle andere vakanties ook in een hotel geweest. Nu gaan mijn vriend en ik dit jaar weer naar Bali maar dan met mijn neef en zijn vriendin. Daarom dachten we aan een Vila ipv een hotel. Maar wordt je daarin beperkt (denk aan excursies, ontbijt, aanspraak enz). Het heeft natuurlijk ook z'n voordelen en het is veel gezelliger. Qua prijs is er weinig verschil dus het is vooral het praktische wat ons doet twijfelen. Iemand tips?

connie64Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:39

in een vila ben je lekker eigen baas en nee je wordt nergens in beperkt.
je leeft erg veel buiten op straat,terrasjes,strand etc dus waar heb je dan een hotel voor nodig?
je slaapt er en neemt je douche er in een villa heb je meer je eigen thuis zeg maar.

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-16 22:45

ik heb met mijn zusje 3 maanden rondgereisd in Indonesië en Maleisië
Toen 24 en 26/27 (was onderweg jarig)..

We hebben toen gebruik gemaakt als basis van een rondreis van Djoser langs de kleine sunda eilanden, omdat je daar lastig kunt komen..

Maar verder.. absoluut ga op de bonnevooi.. Met name bali is voor mij het meest harmonieuze 'land' waar ik geweest ben, nooit een moment onveilig gevoeld..

zelfs tijdens de ramadan naar west sumatra geweest, strikt islamitisch. en wij gewoon in onze korte broek daar compleet veilig rondgelopen, men stond er zelfs op om speciaal voor ons eten te maken tussen de middag, want wij hoefden toch niet te vasten omdat zij dat deden.. En ondertussen wij maar steeds ergens een stil hoekje opzoeken om te eten.. maar we werden al snel uit die hoekjes gevist met 'eet aub normaal zoals je dat altijd doet, niet laten omdat wij het laten'.

Op bali vele mooie plekjes gezien en veel mensen leren kennen, wat we tijdens onze rondreis niet of nauwelijks konden, je bent immers in een grote groep en trekt meer naar elkaar toe.. met een of twee reizend ben je bijna verplicht om interactie aan te gaan met de plaatselijke bevolking en hoor en zie je uiteindelijk veel meer.

tips wat te zien.. Ja zat, maar wat wil je graag zien en beleven haha.. want ik kan je wel een hele lijst tempels oplepelen maar als je daar niets mee hebt :P

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-16 10:01

connie64 schreef:
in een vila ben je lekker eigen baas en nee je wordt nergens in beperkt.
je leeft erg veel buiten op straat,terrasjes,strand etc dus waar heb je dan een hotel voor nodig?
je slaapt er en neemt je douche er in een villa heb je meer je eigen thuis zeg maar.

Ik vind een hotel vaak wel prettiger vanwege de aanspraak en de service voor als er wat gebeurd of als je iets nodig hebt :j

Maar in principe maakt het me niet uit als we dit jaar wel voor een villa kiezen. Zijn er tips (qua hotel of villa?) rond de 500 euro per persoon (4 personen voor 3 weken).

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-16 15:23

elenaMM77 schreef:
ik heb met mijn zusje 3 maanden rondgereisd in Indonesië en Maleisië
Toen 24 en 26/27 (was onderweg jarig)..

We hebben toen gebruik gemaakt als basis van een rondreis van Djoser langs de kleine sunda eilanden, omdat je daar lastig kunt komen..

Maar verder.. absoluut ga op de bonnevooi.. Met name bali is voor mij het meest harmonieuze 'land' waar ik geweest ben, nooit een moment onveilig gevoeld..

zelfs tijdens de ramadan naar west sumatra geweest, strikt islamitisch. en wij gewoon in onze korte broek daar compleet veilig rondgelopen, men stond er zelfs op om speciaal voor ons eten te maken tussen de middag, want wij hoefden toch niet te vasten omdat zij dat deden.. En ondertussen wij maar steeds ergens een stil hoekje opzoeken om te eten.. maar we werden al snel uit die hoekjes gevist met 'eet aub normaal zoals je dat altijd doet, niet laten omdat wij het laten'.

Op bali vele mooie plekjes gezien en veel mensen leren kennen, wat we tijdens onze rondreis niet of nauwelijks konden, je bent immers in een grote groep en trekt meer naar elkaar toe.. met een of twee reizend ben je bijna verplicht om interactie aan te gaan met de plaatselijke bevolking en hoor en zie je uiteindelijk veel meer.

tips wat te zien.. Ja zat, maar wat wil je graag zien en beleven haha.. want ik kan je wel een hele lijst tempels oplepelen maar als je daar niets mee hebt :P

De hoofdpunten die je écht gezien moet hebben! haha. We houden van dieren en de natuur. Cultuur vinden wij niet zo maar we zouden evengoed wel een tempel willen bezoeken omdat dat er gewoon écht bij hoort :) .

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 15:32

connie64 schreef:
zoals ik al schreef, de dolfijnen in bali worden iedere vrijdag in open zee los gelaten en komen vrijwillig de zondag of maandag weer terug.
Ik heb dit met eigen ogen gezien.
Verder zijn de verzorgers bijzonder voorzichtig met de dieren,je mag bv geen horloges kettingen of ringen aan,je moet een zacht duikerspak aan en de dolfijnen hebben hun eigen ruimte waar jij niet mag in komen.
Je staat op een soort van verhoging in t water en daar mag je niet van af.

Vandaar mijn tip aan ts om met dolfijnen te zwemmen!

klopt,

net als duiven echt wel in Amsterdam naar de grond blijven komen omdat er simpel en veel eten te vinden is. de dolfijnen komen niet 'vrijwillig' terug, maar voor hun goedkope makkelijke manier om aan voedsel te komen. Anders zouden er toch massa's wilde dolfijnen meekomen?

ik heb ook met dolfijnen gezwommen tijdens mijn reis.. De boot (waarmee we langs de kleine sunda eilanden voeren) voer langs een groep dolfijnen en die bleven de boot volgen.. Dus vaart eruit laten lopen en met een aantal overboord gesprongen midden op de oceaan.. De dieren bleven in de buurt en we konden rustig met hen opzwemmen waarbij oogcontact zeer veelvuldig voorkwam. Ook dicht genoeg bij om ze aan te raken, maar het dringende verzoek vanaf de boot was, om dit toch vooral te laten, omdat het niet optimaal is als ze boten zouden gaan opzoeken... Na een minuutje of 10 was de nieuwsgierigheid van de dieren bevredigd en zwommen ze door..

dat vind ik zwemmen met dolfijnen.. de toeristische attractie 'zwemmen' met dolfijnen, is er niet in het belang van de dolfijn, maar van de economie. Dan kun je nog beter een plaatselijke operator zoeken die een dolfijnen vaart doet.. geen garanties dat je ze vind, geen garantie dat ze ook bij je blijven als je overboord springt.. maar als je mazzel hebt dan kun je even met dolfijnen zwemmen.

connie64Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:18

rare vergelijking hoor de duiven in amsterdam.....
Ik heb met eigen ogen gezien dat er met de dieren met veel respect werd omgegaan en ach,ik ben van mening dat als die dolfijn t niet naar zn zin zou hebben daar hij echt niet terugkomt!
Dolfijnen zijn zeer slimme dieren en erg nieuwsgierig,vandaar dat ze naar jouw boot kwamen.
Waarschijnlijk zullen ze ook gevoerd worden (zonder dat jij dat ziet of als je er niet bent)
Waarom zouden er massa's wilde dolfijnen meekomen,die weten toch niet wat daar te vinden is?

Ik vond het een geweldige ervaring en jouw mening van zwemmen met dolfijnen is blijkbaar anders dat mijn mening dus ts ga zeker met dolfijnen zwemmen daar@

het vogelpark is ook echt superleuk evenals het reptielenpark met varanen,hagedissen,spinnen etc etc.
soms wel gruwen hoor (ik vind spinnen echt afschuwelijk)maar ze zitten veilig opgesloten!

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 21:34

de duiven in amsterdam hebben het ook ontzettend naar hun zin en komen vrijwillig, zelfs zonder dat ze een grote kooi er voor maken.. op je hand zitten, zelfs aaien kun je sommigen.

het is geen rare vergelijking.. het zijn beide dieren die door voordelen aangetrokken worden naar de mens.

Dolfijnen (duiven overigens ook, niet voor niets zijn beide dieren ingezet in oorlogen, trainbaar met voordelen en daardoor makkelijk inzetbaar) zijn zeker slim en nieuwsgierig.. maar als er niets meer te krijgen is aan voedsel dan vinden ze net zo veel vertier elders..

op je vraag waarom zouden er wilde dolfijns meekomen.. je hebt zelf al het antwoord gegeven, dolfijnen zijn immers slim en nieuwsgierig. Als de mens echt zo leuk is, zou na zovele eeuwen de dolfijn inmiddels een soort veredeld kusthuisdier zijn geworden..

de dolfijnen keren terug voor voer, ze hebben er geen rottijd, dus mensen hebben plezier..

ik zeg immers nergens dat de dieren er mishandeld worden, alleen ik nuanceer wel waar het het terugkomen om gaat.. niet om het spelen met de mens.. want spelen kunnen ze ook prima onderling en de aanraking onderling is nog belangrijker voor ze dan de aanraking van de mens.

de dolfijnen waar je mee zwom zijn gedomesticeerde dolfijnen.. ze zijn ten dele afhankelijk geworden van de mens..

net zoals een postduif terugkeert naar huis..

of een paard dat van zijn ruiter gescheiden raakt terugkeert naar zijn stal (slechter voorbeeld omdat die volledig afhankelijk is van zijn baas en geen vrije natuur kent om in te leven).

de zee is voor hen niet meer een 'thuis' het is hun losloopveldje.. en ze keren na het weekend weer 'huiswaards' omdat er eten wacht en ze daar veilig zijn.

dat jij het als mens een geweldige ervaring vind, dat is super. en dat de dieren op die plek het beter hebben dan op sommige andere plekken zeer zeker. alleen vind ik dat de argumenten wel correct moeten zijn en daarom gaf ik die aanvulling..

zwemmen met dolfijnen is in indonesië relatief gemakkelijk, omdat ze veelvuldig rondzwemmen.. alleen in het wild ben je afhankelijk van hun zin en interesse en zoals ieder wild dier vertrekken ze naar verre oorden zodra ze honger hebben of hun spel over is (de ruimte waarin mensen niet mogen komen is natuurlijk niet vergelijkbaar, ze blijven onder invloed van het lawaai en de beweging).

ik vond mijn ervaring juist fijn omdat ze niet gedomesticeerd waren en niet een een besloten ruimte zaten. aanraken was er dan ook niet bij, zo dicht kwamen ze nu ook weer niet bij.. metertje of 3 bleven ze ongeveer op. vond het minder toen we doken dat er op die afstand ook een black tip reef shark interesse toonde..

Suzanne_18

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-16 22:17

Ik vertrek maandag naar Bali voor 24 dagen. Ik ga alleen en heb de eerste 2 nachten bij een hostel geboekt. Ik zie ter plekke wel waar ik heen wil en wat ik ga doen. Spannend, maar heb er zo'n zin in!!

Sammert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-16 14:47

Onze reis is geboekt! 3 weken. We gaan van Jakarta naar bogor - yogjakarta - Malang - Kalibaru en dan naar Bali zelf en dan waarschijnlijk ook nog naar de gili eilanden! :) We hebben van het reisbureau een telefoon nummer en email adres gekregen van een vriend van haar in Bali die ons overal heen kan brengen want die heeft daar een taxi bedrijf en bied ook excursies aan. Heb er echt onwijs veel zin in! :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-16 15:14

Onze tickets zijn ook geboekt! Vliegen met Garuda, heel blij mee :j Verblijf wordt nog gezocht.