Vakantie 2016: 8 18-jarige, ideeën/ervaringen gevraagd! :)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xKim97

Vakantie 2016: 8 18-jarige, ideeën/ervaringen gevraagd! :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 16:40

Hallo,

Samen met 7 andere vriendinnen willen we komende zomervakantie weer met zn allen weg.
2 jaar geleden zijn we naar Noordwijk geweest, afgelopen jaar naar Texel.
Nu willen we misschien weer wat verder kijken, in het buitenland. Het budget is niet al te groot dus daarom willen we eigenlijk niet via een reguliere site als bv Gogo oid. Daar staat dan iets leuks voor bijvoorbeeld 350, maar als je vervolgens een periode in Juli/Augustus aanklikt wordt het het dubbele.

Ik heb gekeken naar Italië, daar is een appartement te huren voor bv 1500 voor 8 dagen. Dat is dan pp nog geen 190 euro. Daar komt dan nog vervoer bij wat nogal schommelt per dag, maar daar kan ik ook wel 200 pp voor rekenen denk ik. Alleen ik vind het wel lastig om te bepalen of het echt zo mooi en leuk is zoals het er op de plaatjes uit ziet, daarom zou ik graag van mensen horen die er al geweest zijn.

Onze eisen zijn:
-Max 2 km van het strand.
-Budget van max. 400. (is toch wel redelijk?)
-Een beetje jongeren gebied, maar Lloret of de appelhof praktijken hoeft ook weer niet. }:0

Ik zou graag jullie ervaringen willen horen!

Als er al een recent forum over is zou ik graag de link willen, ik kon zo een forum atm niet zo snel vinden.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:48

Ik wou zeggen Lloret, tot ik las dat je dat niet wou :o

Heb verder geen ervaringen. :')

Edit: wat wil je bij die 400 euro inhebben dan? Is dit incl. Reis / all in. Ik ga nu met vriendinnen naar lloret, +-500 euro en hier zit ook nog de vliegreis bij, alleen niet all in. 200 m van het strand, op de hoofdstraat.
Laatst bijgewerkt door xTiffani op 03-01-16 16:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Courses

Re: Vakantie 2016: 8 18-jarige, ideeën/ervaringen gevraagd! :)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:50

Bel/mail sprs.me op, geef je wensen/voorkeuren door en zij regelen wat tofs ;)

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 16:58

Is Sunny Beach niks voor jullie?

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:00

xTiffani schreef:
Ik wou zeggen Lloret, tot ik las dat je dat niet wou :o

Heb verder geen ervaringen. :')

Edit: wat wil je bij die 400 euro inhebben dan? Is dit incl. Reis / all in. Ik ga nu met vriendinnen naar lloret, +-500 euro en hier zit ook nog de vliegreis bij, alleen niet all in. 200 m van het strand, op de hoofdstraat.

Nou we zijn niet zoveel gewend haha, de afgelopen jaren zaten we in een tentje en hebben we zelf altijd eten geregeld. Dus en hotel met all-in en zwembad is niet wat we verwachten voor 400 hoor :P.

Ik ben zelf nog nooit in lloret geweest maar als ik al die dingen op tv zie is het echt een zuip/seks vakantie en dat is niet wat ik wil. Maar misschien is dat wel een beetje een verdraaid beeld door die tv programma's haha

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:00

_AB_ schreef:
Is Sunny Beach niks voor jullie?

Ik zie dat eigenlijk als lloret 2.0, zit daar verschil in?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:02

Wil je evt niet op een camping ofzo? Dan is t een stuk voordeliger?

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:03

In de zomermaanden is het meestal wel duurder afhankelijk van waar je naartoe gaat.

Ik ben vorige zomer naar Lanzarote geweest, heel mooi eiland, strand, toch wel toeristisch en ook heel wat voor jongeren te doen. Wij zaten toen om en rond de 400€

Kroatië is ook een aanrader!

Verder denk ik aan Spanje, Portugal, Zuid-Frankrijk, Italië,...

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:07

@joolien dat hebben we vorig jaren wel gedaan. Alleen toen zaten we in Nederland, in Spanje oid is het denk ik niet te harden in een tent als het buiten al 35 graden is. Maar dat scheelt indd wel veel geld!

@silkaay Klinkt goed, was dat incl. de reis?

En die landen die je noemt lijken mij ook leuk, alleen soms is het een beetje twijfelachtig of een appartement/locatie echt zo mooi is als op de foto. Vaak zijn het namelijk particulieren dus dan moet je ook maar van het beste uitgaan.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:09

Griekenland? Ik heb afgelopen jaar op Rhodos gezeten en dat past ook binnen jullie budget. Nu was ik vooral. Cultuursnuiven maar ik denk dat jullie je daar ook wel zouden kunnen vermaken.

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:10

Thats_Me schreef:
Griekenland? Ik heb afgelopen jaar op Rhodos gezeten en dat past ook binnen jullie budget. Nu was ik vooral. Cultuursnuiven maar ik denk dat jullie je daar ook wel zouden kunnen vermaken.

Dat ziet er ook mooi uit! In welk appartement/verblijf zat je toen?

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:11

Ik heb jaren in een tentje op de camping in frankrijk gezeten, Super gezellig :D

Alleen toen was ik klein, misschien heb je wel speciale campings voor jongeren zal wel wat schelen denk ik. Tent is prima te doen in frankrijk('s avonds koelt het flink af)

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:15

xTiffani schreef:
Ik heb jaren in een tentje op de camping in frankrijk gezeten, Super gezellig :D

Alleen toen was ik klein, misschien heb je wel speciale campings voor jongeren zal wel wat schelen denk ik. Tent is prima te doen in frankrijk('s avonds koelt het flink af)

We hebben in Noordwijk op een familie camping gestaan, op Texel op een jongerengedeelte (kogerstrand) dat vonden we wel veel leuker dus we zoeken wel iets wat bestemd is voor jongeren. Nu ging ik dus zoeken voor jongerencampings in Frankrijk, en ik kon echt helemaal niks vinden :(
Maar goed, de optie tent is dan wel weer open

Nwktje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:17

Italie? Het Gardameer. Komen redelijk wat jongeren op af en, als je de juiste plekken weten, kan je er voor redelijk goedkoop een huis huren of op de camping een huisje.

Ik weet niet wat jullie voor vervoer hebben? Als je met het vliegtuig gaat ben je voor een retourtje denk €70,- uit als je met Ryanair. Probleem alleen dan is dat je nog naar de camping toe moet en je hebt geen auto om eventueel boodschappen te halen.

Of kijk op airbnb daar kan je ook goedkoop een appartement huren met vaak alles erop en eraan.

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:22

xKimss schreef:
Thats_Me schreef:

Dat ziet er ook mooi uit! In welk appartement/verblijf zat je toen?

Ik zat in het rainbow hotel. Hele aardige mensen, op loopafstand van strand en centrum. Kamers worden dagelijks schoon gemaakt en er wordt elke dag goed gekookt. Verder wel basic en net als bijna overal is er achterstallig onderhoud. Ik zou zo weer terug gaan heb mij geen moment onveilig gevoelt en de oude stad is zo mooi!

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:23

Turkije? (Alanya!) Veel uitgaansgebieden in de buurt maar niet te overdreven.

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 17:27

@nathalie2000 Liever niet Turkije omdat sommige bang zijn dat IS daar over een half jaar zit xd

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:27

Ik ben met vriendinnen naar regio Bordeaux geweest in Frankrijk. Bordeaux zelf is een studentenstad en dat merk je ook wel, maar je kan niet elke avond stappen (tenminste...het is geen Amsterdam, doordeweeks is alles om 1u wel dicht ;))
Wij hadden een heerlijke villa met zwembad en zijn lekker naar het strand geweest, dorpjes in de buurt en echt Bordeaux in.
Wij konden auto's van ouders lenen en zij erheen gereden. Dan heb je daar een auto voor de flexibiliteit en je deelt de tol/benzine kosten.

renate5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:37

Met Sunweb naar El Arenal (Mallorca)? Ik vind het een super leuke bestemming. Dat moet te doen zijn voor €400 pp

nathalie2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:41

xKimss schreef:
@nathalie2000 Liever niet Turkije omdat sommige bang zijn dat IS daar over een half jaar zit xd

Dat is ook de reden waarom wij dit jaar niet naar Turkije gaan.. :')

Miss iets in Spanje? Kan je makkelijk de trein pakken om andere dorpen te bezoeken!

_AB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 17:58

Cala'dor, Mallorca schiet me ineens te binnen! Niet het grootste uitgaans gebied van het eiland, maar wel discotheken, kroegjes en strand!

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:02

Wij zijn voor 340 euro met een busreis naar Kroatië geweest, dat vind ik echt aan te raden!
We waren met Gogo die wat leuke stapavonden aanboden maar het is zeker geen Lloret. Wij zaten in Rovinj.
Mocht je interesse hebben kan ik de specificaties even opzoeken :)

Cocodox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:08

Ik ben naar Siofok geweest, in Hongarije.
Was ook een jongerenvakatie en is georganiseerd via zo'n organisatie als Gogo, maar dan een andere (naam vergeten :+ alleen we gingen wel tegelijk met de Gogo-groep zo ongeveer en heb ook onder hun naam een pasje gekregen toen).
Zij verzorgden ook stapavonden en dergelijke.
We gingen er met de bus heen en waren er een week, voor ongeveer 350 euro ofzo in een 'villa' voor 10 man.
Helaas was de villa van een vrouw die er zelf nog woonde...
Zij verhuurde het aan de organisatie.
De villa bevatte 3 verdiepingen, en in het midden woonde zij dan.
Niet het meest ideale dus, maar daar zijn andere oplossingen voor natuurlijk.
Bovendien is Hongarije best wel goedkoop op sommige vlakken, vond ik.

Silkaay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-16 18:09

xKimss schreef:
@joolien dat hebben we vorig jaren wel gedaan. Alleen toen zaten we in Nederland, in Spanje oid is het denk ik niet te harden in een tent als het buiten al 35 graden is. Maar dat scheelt indd wel veel geld!

@silkaay Klinkt goed, was dat incl. de reis?

En die landen die je noemt lijken mij ook leuk, alleen soms is het een beetje twijfelachtig of een appartement/locatie echt zo mooi is als op de foto. Vaak zijn het namelijk particulieren dus dan moet je ook maar van het beste uitgaan.

Ja incl reis, wij hadden vliegtuig en auto gehuurd. Huisje zal je even pb'n hierover.
Lanzarote (en alle Canarische eilanden zijn taxfree, dus wel een pak goedkoper )

xKim97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-16 18:21

Thanks allemaal, ik kan weer even vooruit met alles opzoeken en uitwerken!