Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. De vliegvelden zijn zo gemaakt dat je in principe alles zelf moet kunnen vinden. En als je goed bent voorbereid, weet waar je moet zijn, komt het helemaal goed!
En op luchthavens staat altijd alles heel duidelijk aangegeven. Zolang je genoeg overstaptijd hebt zal het wel goed komen. Veel luchtvaartmaatschappijen maken het trouwens ook mogelijk om zelf, ofwel online ofwel op de luchthaven bij een paal in te checken. Misschien is dit wel handig voor jou omdat dat veel sneller is dan in de rij voor de balie te staan.
Daarna ga je langs de douane, ga je door een metaaldetectorpoortje en wordt er een röntgenfoto van je handtas gemaakt. Je metalen dingen, zoals mobiel en riem, moet je in een apart bakje doen als je door het poortje gaat. Let 's ochtends dus even op met aankleden dat je niet onnodig veel metalen dingen bij je hebt, scheelt weer
Dan is er een ruimte dat niemandsland is, daar kan je wachten totdat je gate opengaat. Soms zijn hier ook wel winkels waar je geen btw betaald. Als de gate opengaat dan wordt dat omgeroepen en er staan borden waar het op staat. Als de gate open gaat kan je erheen en in het vliegtuig stappen 

Eventuele turbulentie kan wat eng aanvoelen maar het vliegtuig kan hierdoor NIET neerstorten. Al wat turbulentie is, zijn tegenovergestelde luchtlagen die tegen het vliegtuig aanstoten.

Free2 schreef:En in het vliegtuig vind ik het zelf altijd fijn om van die fluffy huissokken aan te hebben, die neem ik altijd in mijn handbagage mee.

Gelukkig had ik ook een oude nokia mee die een week doet met de batterij. Mijn verdere ervaringen zal ik je besparen, laten we zeggen dat alles wat mis kon gaan mis ging. Maar ach, dan leer je wel dat je uitdagingen aan kan. Dorien66 schreef:Free2 schreef:En in het vliegtuig vind ik het zelf altijd fijn om van die fluffy huissokken aan te hebben, die neem ik altijd in mijn handbagage mee.
Ik doe dit dus juist niet. Ooit na een vlucht van 12 uur mijn schoenen bijna niet weer aan kunnen krijgen omdat mijn voeten zo dik waren geworden van het lange stilzitten en het drukverschil. Ik doe sindsdien makkelijk zittende schoenen aan en maak ze alleen maar los tijdens de vlucht.