Wij gaan eind januari op huwelijksreis (hopen we

Aangezien het kort dag is, wil ik snel boeken. Ik ben vrij vanaf 17 januari tem 30 januari. Eventueel kan ik daar nog wel een dagje of twee aan plakken maar liever niet.
Nu zit ik zelf een beetje te kijken naar zonnige bestemmingen, maar ik heb een beetje schrik dat voor plekken waar nu zon is, het budget hoog ligt in verhouding met de tijd die we er 'maar' zullen doorbengen.
We hadden Cuba hoog op het verlanglijstje staan (denk ook zeker dat we hier wel leuke tijd zouden hebben) en ik zat net ook even weg te dromen bij costa rica. Maar ik sta zeker open voor andere opties!
Wat zoeken we?
Lekker eten (daar is Cuba al een twijfelaar)
Levendig (als in voldoende mogelijkheid om geregeld s avonds drankje te doen)
Mooie mix van cultuur en beetje wandelen/hiken
Wat zoeken we vooral niet?
Bak en braadvakantievakantie
Hele vakantie op 1 plek
Alles met resorts of all inn
Toeristische plekken
Ski
We houden ervan om een beetje rond te trekken (huurauto is absoluut een optie) en we zijn ook niet bang om een stukje onvoorbereid te gaan dat we nog dingen ter plaatse moeten boeken en zo.
Europa kan ook nog prima eigenlijk alleen twijfel ik een beetje met het seizoen. Enkele jaren terug tiijdens een weekendje Parijs alleen maar sneeuw en regen en ijzig gehad en dat was toen wel een domper.
Ik had al gedacht aan de bergen (Oostenrijk/Zwitserland) en dan lekker een luxe chalet zoeken en overdag wandelen en s avonds lekker bij het haardvuur of ergens lekker gaan eten maar geen idee hoe haalbaar dat nog is in januari.
Dus mochten nog mensen ervaringen/ideeën hebben: SHOOT.
Ik heb al een paar leuke sites zoals geniustravel en kayak.