Wie kan me helpen? Tickets Azië

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jungles

Wie kan me helpen? Tickets Azië

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 20:34

Hoi lieve Bokkers,

Mijn vriend en ik hebben een drukke, zware tijd achter de rug (voor vragen: PB). Wij willen daarom met de feestdagen het liefst niet thuis zijn. Nu willen we erg graag op vakantie naar Azië (Thailand, Laos, Cambodja, Vietnam, etc.). Ons budget is niet supergroot, maar qua accomodaties in Azië komt dat wel goed. Alleen de tickets.... Ik heb al op cheaptickets etc. gekeken, maar jeetje, wat duur!

Dus ik dacht: misschien heeft iemand op Bokt een goede tip waar wij heen kunnen gaan in Azië wat niet al te duur is qua vliegen.... Of een goede site voor voordelige tickets? Wij kunnen weg van 18 december tot en met 10 januari....

Alvast bedankt voor het meedenken :) <3

Goof

Re: Wie kan me helpen? Tickets Azië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:46

Tja, als je zelf al hebt gekeken gaat een ander het waarschijnlijk echt niet ineens honderden euro's goedkoper vinden voor je.
Ik zou eigenlijk zeggen; als het te duur is, zoek dan een fijne bestemming dichterbij.

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 20:48

Ik heb toevallig al die landen in de laatste maanden bezocht, heel erg genoten! Als je budget niet zo hoog is dan raad ik je aan om met de bus tussen de verschillende landen te reizen. Dat heb ik zelf ook gedaan en is best goed te doen. Voor de vliegtickets van en naar Nederland: wat noem jij duur? Ik ben donderdag voor 280 euro van bangkok naar Amsterdam gevlogen, en dat is heeeel goedkoop (voor zo'n vlucht). Mijn ticket terug naar singapore aankomende week zal 500-600 euro zijn.

€800 euro voor een retourtje naar Singapore is bijvoorbeeld een heel redelijke prijs (nog steeds een smak geld, begrijp me niet verkeerd) , maar in de maand december kan het vaak duurder zijn. (het hoogseizoen in Azië is net begonnen en loopt tot februari/maart). Vliegen op Bangkok of Kuala Lumpur kan wel goedkoper zijn. Op welke bestemming heb je tot nu toe gezocht?

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 20:56

Tot nu toe Bangkok en het vliegveld van Laos en Vietnam! Maar ik wil wel rond de 800 euro betalen hoor, maar ik vind 1200 euro voor een vlucht met twee stoppen wel te duur....

We gaan geen rondreis maken, daar vind ik drie weken iets te kort voor, maar vorig jaar zaten we met de feestdagen op Koh Lanta (eiland Thailand) en dat was heeeeeerlijk! Ik zal eens kijken op Kuala Lumpur! Thanks!

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:03

Klinkt goed! Ik zat begin deze week nog op Koh Chang. ja dat zou ik er inderdaad ook niet voor betalen. Ik heb net van 22e tot de 9e een aantal tickets naar Bangkok gevonden voor rond de 800 euro met 1 stop. Ik zat op skyscanner te kijken, dat vind ik altijd wel een handige site

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:04

Vliegennaar.nl :) Kun je ook een flight alert instellen voor vliegtickets.

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:04

Dank je wel, hier heb ik wat aan! Ik zie soms door de bomen het bos niet meer...

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:10

Leuk trouwens Vaxie dat je begin deze week nog lekker daar zat!

laliz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:12

Sorry, niet voor Azië, maar ik zag hele goedkope tickets naar Florida (vanaf Brussel, €230!!)

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:13

Is er misschien ook een site waarop je kunt kiezen voor vertrek OKTOBER 2016, retour DECEMBER 2016.
Dat die site zelf kijkt welke datum van die maand het goedkoopst is? Het maakt me namelijk niet uit wanneer ik precies ga dus zo'n flexibele datum (3 dagen flexibel) zoals je op sommige sites aan kunt geven is niet voldoende ;p

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:13

Serieus? Is het daar niet nu hurricane season dan haha! Anders zou dat ook wel een optie zijn!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:13

Skyscanner is inderdaad een hele fijne site om ticketprijzen te vergelijken :)
Kijk ook naar vliegvelden buiten Nederland, zoals Brussel en Dusseldorf.
Succes!

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:14

xMyrth schreef:
Is er misschien ook een site waarop je kunt kiezen voor vertrek OKTOBER 2016, retour DECEMBER 2016.
Dat die site zelf kijkt welke datum van die maand het goedkoopst is? Het maakt me namelijk niet uit wanneer ik precies ga dus zo'n flexibele datum (3 dagen flexibel) zoals je op sommige sites aan kunt geven is niet voldoende ;p

Bij Skyscanner kan dat (www.skyscanner.nl)

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:17

www.ticketspy.nl heeft vaak goede tips voor aanbiedingen misschien zit daar wat tussen?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:19

Simbaa schreef:
xMyrth schreef:

Bij Skyscanner kan dat (http://www.skyscanner.nl)

Ik moet daar kiezen voor een bepaalde datum, maar ik wil prijzen van de gehele maand zien hihi

EDIT: sorry ik zie nu pas dat ik dit topic spam! ik dacht dat dit het australië topic was :+
Laatst bijgewerkt door xMyrth op 22-11-15 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:20

xMyrth, de website van KLM misschien? Daar kun je prijzen per maand zien. Alleen is KLM nou niet bepaald een goedkope maatschappij :+

vaxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:21

dat kan hoor xmyrth! je moet 'de hele maand' aanklikken bij skyscanner

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:23

Goeie tips dames! Thanks!

CastaMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 21:26

Je gaat wel echt in het hoogseizoen dus als je dan voordelig wilt vliegen wordt het lastig.. Ik zou bij tix.nl kijken maar of je het goedkoop gaat vinden betwijfel ik...

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 21:47

Thanks! Maar is het niet zo dat je eigenlijk iedere dag even moet kijken, omdat ze ook vaak nieuwe vluchten ertussen gooien?

12rebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:03

Probeer eva air. Heeft momenteel kortingsacties met boeken.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-15 22:04

Via de FB van Azië Addict kom ik ook vaak leuke aanbiedingen tegen! Wel vaak last minute, maar als dat een mogelijkheid is scheelt het zeker!

Wij hebben in februari al geboekt voor de vlucht in september naar KL. Waren toen 500,- pp kwijt.
Maleisie valt overigens ook zeer aan te raden, geweldige vakantie gehad :D

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-15 22:46

Ik zie dat Eva Air tickets heeft die wel te betalen zijn! Morgen gelijk even bellen... Dan kun je zelfs nog een binnenlandse vlucht bijboeken, in ons geval naar Krabi. Vanuit Krabi gaan we dan met de boot naar Koh Lanta, als we dezelfde reis doen als vorig jaar...
Via: Bmair.nl

Jungles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-11-15 16:42

Ik kom weer even spammen :P

We kunnen ook naar Bali, 16 december vertrekken voor 750 pp.... Alleen moet m'n vriend dan week afzeggen en dat wil hij liever niet, dus heb ook Kuala Lumpur gecheckt en idd... Redelijk te betalen tickets...

Is Kuala Lumpur leuk voor vakantie? Wij houden van natuur! En is het duur om daar te leven? Accomodaties etc?

Lestria

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-15 16:51

Vanuit Kuala Lumpur kan je makkelijk naar de cameron highlands. Dat is qua natuur erg mooi. Maar een binnenlandse vlucht kost ook net niets. Dus je kan vanuit daar prima doorvliegen naar iedere willekeurige plaats.
Voor Aziatische begrippen vind ik Maleisë aan de dure kant en KL gewoon door te noemen.
Wel een erg mooi land dus zeker een aanrader!