Vliegtickets bij reis via het internet

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Vliegtickets bij reis via het internet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 20:02

Hallo,

Wij hebben een reis geboekt via Internet.
We vliegen nooit dus vandaar de vraag.

Wij krijgen via de email alle documenten gekregen.
Op 1 A4 staat de heen en de weg terug onze Namen met de vliegnummers.
Heenweg kan je inchecken van te voren.
Maar hoe de terugweg.
Als ik dit blad geef bij de balie in hey buitenland snappen ze het dan?

Gr

Suusie22

Re: Vliegtickets bij reis via het internet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:04

Op de terugweg ga je gewoon naar een incheck balie. Daar laat je het formulier + paspoort/id kaart zien en dan worden je boardingpasses geprint :)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:05

Geef je idd aan de balie, met je paspoort (ter controle) en dan krijg je je boarding pass en kun je weer naar huis vliegen :)

kally

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:06

Bij veel maatschappijen kun je meestal zoveel dagen ? van tevoren inchecken voor de terug reis!
Zoniet er staat een code op en dan doen het het inchecken etc...

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:13

Naar welk land ga je. In Amerika moet je opletten dat je niet in een hotel vraagt of dat de vlucht is verandert. Dan wordt je op het vliegveld als verdacht persoon eruit gehaald.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:17

ik kreeg van de week in spanje netjes de dag voor terugreis zelfde mailtje als op heenweg om in te checken alleen had daar geen printer dus het zelf doen ging niet, maar gewoon naar de balie van maatschappij en vlucht paspoort laten zien voor je naam tikken ze in en ze zien zo dat je al betaald hebt en krijg je alsnog je instapkaart

geen probleem

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:24

Zou je wat specifieker kunnen zijn over waar de reis heen gaat en met welke maatschappij? Er zijn namelijk maatschappijen waar je een dikke boete betaalt als niet online ingecheckt hebt, zoals Ryanair. Bij Transavia kan je bijvoorbeeld nog wel aan de balie je instapkaart laten printen.

Als je je reisdoel en maatschappij opgeeft, kunnen we gericht helpen.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:25

paardje1983 schreef:
Naar welk land ga je. In Amerika moet je opletten dat je niet in een hotel vraagt of dat de vlucht is verandert. Dan wordt je op het vliegveld als verdacht persoon eruit gehaald.

Huh? Dat heb ik nog nooit meegemaakt hoor. Je kan online zien of je vlucht veranderd is en dat is gewoon een hele normale vraag.

Heb je een bron voor dit verhaal?

paardje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:28

Ben zelf in Amerika geweest na 9/11. Hadden me moeder en ik een dag voor vertrek in het hotel gevraagd of dat de vlucht niet gewijzigd was. Kregen bij het inchecken een sterretje op de instapkaart. Werden we bij controle apart er uit gehaald en werden we uit voorzorg extra gecontroleerd.
Laatst bijgewerkt door paardje1983 op 15-11-15 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:30

Hier nog een hoor die na jaren weer gaat vliegen en ipv ouderwetse tickets ook een A4 met de vluchtgegevens uit heb moeten printen. Ik vlieg naar Spanje met Transavia maar heb gelukkig mensen in mijn omgeving die er ervaring mee hebben want het is natuurlijk heel anders.
Er werd mij verteld dat ik paar dagen vooraf de stoelen moet reserveren omdat je anders waarschijnlijk niet naast degene met wie je vliegt komt te zitten.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:31

Ha, ten eerste is het 9/11 en ik heb het in 9 keer Amerika nog nooit meegemaakt hoor :-) Is trouwens ook al weer 14 jaar geleden, inmiddels krijg je gewoon een mail of SMS als je vlucht gewijzigd is.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-15 20:35

chanicha schreef:
Hier nog een hoor die na jaren weer gaat vliegen en ipv ouderwetse tickets ook een A4 met de vluchtgegevens uit heb moeten printen. Ik vlieg naar Spanje met Transavia maar heb gelukkig mensen in mijn omgeving die er ervaring mee hebben want het is natuurlijk heel anders.
Er werd mij verteld dat ik paar dagen vooraf de stoelen moet reserveren omdat je anders waarschijnlijk niet naast degene met wie je vliegt komt te zitten.

Ik vlieg een aantal keren per jaar met Transavia. Je kan je stoelen tegen betaling (paar euro p.p.) nu ook al reserveren als je je boekingsnummer en achternaam inbrengt op www.transavia.com.

Online inchecken voor Spanje kan 24 uur van tevoren en dan kan je alsnog gratis stoelen naast elkaar kiezen, als die tenminste dan nog beschikbaar zijn. Als ik alleen vlieg, wacht ik altijd gewoon tot het inchecken. Als ik met iemand anders zit, boek ik onze stoelen vooraf.

Bij Transavia is online inchecken nog steeds niet verplicht, je kan ook aan de balie inchecken en je boardingpas laten printen. Als je alleen met handbagage vliegt, kan je dan zo doorlopen en hoef je niet meer in de rij te staan. In Nederland kan je al op diverse vliegvelden zelf je bagage labelen en op de band zetten, hier in Alicante kan dat in elk geval nog niet. Weet niet hoe het op andere Spaanse vliegvelden zit.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-15 23:23

dankjewel voor alle reacties!

We gaan naar rome met klm.

Gelukkig klinkt het allemaal simpel.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 09:29

Dank je MoniqueT!

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-15 10:08

Even de KLM app downloaden en dan de instapkaart op je mobiel binnenhalen. Voor de terugweg even een wifi opzoeken een dag van te voren en dan inchecken op je mobiel. Dan krijg je een instapkaart en kan je weer terugvliegen.
Wil je dat niet dan kun je op bijna alle airports je ticket zelf uitprinten bij zo'n computer.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 11:35

Je hebt niets anders nodig dan je paspoort. Als je KLM vliegt heb je meeste kans inderdaad zo'n kastje waar je inchecked door je paspoort eronder te houden, heb je die niet, dan is aan de balie je paspoort laten zien voldoende.

speurneusc

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 12:07

trouwens alleen paspoort laten zien bij de incheck balie op de terugweg, daar typte medewerker van transavia de juist geschreven naam op het ticket mee in voor onze boardingpas.

geen grenscontrole alleen heen en terug door de scanner samen met de handbagage

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:05

Let wel op: bij KLM en Transavia gaat dat prima. Bij Ryanair kan je vet bijbetalen als je geen uitgeprinte boardingpas hebt.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 16:48

Bij Ryanair kan je gewoon op je telefoon inchecken en een print screen ervan maken. Heb je alleen ergens een keer Wifi nodig

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:13

Maar dus niet aan de balie inchecken. En niet overal wordt de print screen al geaccepteerd, dat moet je echt van tevoren even nakijken.

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 18:15

Bij Ryanair zijn er volgens mij 12 vliegvelden waarbij het niet kan, de rest allemaal wel.
Maar zeker niet aan de balie inchecken inderdaad

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 19:07

Je hebt dat blad niet nodig, ik geef altijd gewoon mn paspoort aan de balie en dan krijg je een ticket :) super simpel ;) als je wil kiezen op welke stoel je zit kan je dat aangeven bij de balie.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 21:50

verootjoo schreef:
Je hebt dat blad niet nodig, ik geef altijd gewoon mn paspoort aan de balie en dan krijg je een ticket :) super simpel ;) als je wil kiezen op welke stoel je zit kan je dat aangeven bij de balie.

Lees jij wel?

Bij KLM heb je dat inderdaad niet nodig, bij Transavia ook niet. Maar er zijn maatschappijen waar je wel online moet inchecken, waar je je boardingpas moet printen op je telefoon of papier en waar je van tevoren je stoel al kunt kiezen, wel of niet tegen betaling.

Je kan niet zomaar in het algemeen wat roepen. Als iemand bijvoorbeeld Ryanair vliegt, kan jouw simpele ervaring en advies zomaar 60 euro kosten aan de balie.

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 22:03

HTT -> BEU

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-15 23:48

MoniqueT schreef:
verootjoo schreef:

Lees jij wel?

Bij KLM heb je dat inderdaad niet nodig, bij Transavia ook niet. Maar er zijn maatschappijen waar je wel online moet inchecken, waar je je boardingpas moet printen op je telefoon of papier en waar je van tevoren je stoel al kunt kiezen, wel of niet tegen betaling.

Je kan niet zomaar in het algemeen wat roepen. Als iemand bijvoorbeeld Ryanair vliegt, kan jouw simpele ervaring en advies zomaar 60 euro kosten aan de balie.

Sorry??? >;) Ja, ik lees heus wel. TS gaat met KLM dus hoeft niet van tevoren in te checken.
Ik roep ook niet in het algemeen wat, dit is het topic van TS dus de vraag van TS wordt prima beantwoord :j

Ik snap heus wel dat het met Ryan air anders gaat, maar dat is voor TS niet van toepassing.