weekend parijs

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kosje4

weekend parijs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 20:37

Hoi
Ik ga over 2 weken een weekend naar parijs heb ik gewonnen via vakantieveilingen

Het is een busreis die je naar parijs brengt en langs de eifeltoren en nog een paar dingen die we ook gaan doen en naar je hotel.

Busreis
Hotel
Ontbijt zit er bij in

Mijn vraag is
Hoeveel geld heb ik ongeveer nodig voor daar
Kosten restaurantjes en kroegjes duur?
En moet ik nog ergens op letten daar ben er nog nooit geweest.

Alvast bedankt

Anoniem

Re: weekend parijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:39

In wat voor buurt zit het hotel? Hou er rekening mee dat als je zelf op pad wilt vanaf het hotel naar de stad je waarschijnlijk met de metro moet, de hotels van dit soort aanbiedingen zitten over het algemeen buiten het centrum, en dat is echt niet te lopen.

Verder is Parijs een dure stad, maar je maakt het zo duur als je zelf wilt. Als je midden in het centrum gaat eten dan ben je wel wat kwijt, maar als je een zijstraatje pakt of wat langer doorloopt kan je ook prima voor twee tientjes incl drankjes klaar zijn.

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:44

LZP > BEU

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:44

Overigens is het zo dat als je op het terras zit, het aanzienelijk duurder is dan wanneer je aan de bar zit. Althans dat heb ik 1,5 jaar geleden gemerkt. Ontzettend veel plezier trouwens, Parijs is een mooie stad!

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 20:45

Dankje dit staat er over het hotel
Hotel Première Classe HerblayHet hotel Herblay is gelegen in de vallei van de Oise en is op 15 km afstand van het centrum van Parijs. In de directe omgeving zijn er restaurants en cafés. Elke ochtend staat er een heerlijk Frans ontbijtje voor je klaar. Dit rustig en eenvoudig hotel beschikt over comfortabele kamers. Alle kamers zijn voorzien van een douche, toilet, airconditioning en flatscreen tv

Is de metro duur?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 20:46

MarJon schreef:
Overigens is het zo dat als je op het terras zit, het aanzienelijk duurder is dan wanneer je aan de bar zit. Althans dat heb ik 1,5 jaar geleden gemerkt. Ontzettend veel plezier trouwens, Parijs is een mooie stad!

Dankjewel zoiets had ik ook gelezen
Hoeveel verschilt het ongeveer?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:48

Oke, dat hotel is echt nog een stuk verder uit het centrum dan ik had verwacht. Worden jullie 's morgens ook weer met de bus naar het centrum van Parijs gebracht?

De metro is niet duur, maar ik betwijfel of er uberhaupt een metro gaat naar je hotel, aangezien het echt 2 buitensteden verderop is.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 20:50

Emmaa_ schreef:
Oke, dat hotel is echt nog een stuk verder uit het centrum dan ik had verwacht. Worden jullie 's morgens ook weer met de bus naar het centrum van Parijs gebracht?

De metro is niet duur, maar ik betwijfel of er uberhaupt een metro gaat naar je hotel, aangezien het echt 2 buitensteden verderop is.

Ja we hebben 2 x in de ochtend een stadstour en je kan dan nog zelf door het centrum lopen en in de avond nog een keer een stadstour staat op de voucher

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 20:57

Mijn ervaring met dergelijke hotels in die buurt is dat het 'heerlijk Frans ontbijtje', vooral het -tje gedeelte zeer letterlijk moet nemen :') was goed dat ik brood nog over had van de reis :=

Wil je goedkoop eten, kun je altijd nog naar de Mac :P en qua geld, zou voldoende op je betaalrekening zetten, je kan gewoon pinnen.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:00

Leuk! Parijs is een dure stad :j
Dus genoeg geld voorzien.

De metro heeft diverse kortingssystemen, van bijv tienritten of een abbo voor X dagen vrij reizen (5 dagen? Eenweek?). Dat is wel binnen de periferique. Anders heb je de RER en dat zijn andere kaartjes.
Je hebt ook binnen de stad wel écht de metro nodig imo.

Veel plezier, Parijs is tof.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 21:01

Dankjewel voor de reacties ben heeel beniuewd
De eifeltoren kan je beklimmen toch kost dit duur en is dit een aanrader ?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:03

Het kost wel wat maar het is iets wat je ooit gedaan moet hebben vind ik. Trap is goedkoper dan lift. Maar de rijen zijn gigantisch lang

MarJon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:04

sabrinagirl schreef:
MarJon schreef:

Dankjewel zoiets had ik ook gelezen
Hoeveel verschilt het ongeveer?

Geen idee, ik moet zeggen dat ik in die 5 dagen dat ik ben geweest maar 1 keer op een terras heb gezeten.

De Eifel is een aanrader vond ik zelf. Heb ook al van een aantal mensen gehoord dat ze er niet zoveel aan vonden, maar ik vond het geweldig. Als je de kans hebt het te doen in de overgang licht/donker zal ik het vooral doen! Anders ook overigens :)

Iloveiswan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:05

Mijn tip is neem iets van een studenten pas mee of laat je id kaart zien bij een kassa waar je graag heen wilt. Uiteindelijk hebben me vriend en ik veel gezien in Parijs en alleen een bedrag betaald bij de eiffeltoren. Louvre enzovoort was allemaal gratis voor studenten/ jongeren

Tenminste dat was anderhalf jaar geleden weet niet of dat nog zo is.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:07

Andere opties om Parijs van boven te bekijken zijn Tour Montparnasse en de luchtballon in Parc Andre Citroen.

Voor musea is de museumpas een aanrader. Scheelt toch wel wat geld. En wat ik steeds mis en leuk zou zijn: De catacomben.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 21:12

We gaan hier al zeker heen dit hebben ee erbij gekregen
Notre Dame beklimmen
En een rondvaart over de seine
En als het goed is de eifeltoren aleen dit moet je wel zelf betalen

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:12

Klopt, Arc de triomph en heel veel van zulke bezichtigingen kun je t/m 25 jaar gratis in.

Ben afgelopen augustus nog in Parijs geweest.

In het centrum op terras betaalden wij geloof ik 11 euro voor een biertje en een cola.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 21:16

LiiNd_Y schreef:
Klopt, Arc de triomph en heel veel van zulke bezichtigingen kun je t/m 25 jaar gratis in.

Ben afgelopen augustus nog in Parijs geweest.

In het centrum op terras betaalden wij geloof ik 11 euro voor een biertje en een cola.

Oh wauw hoop dat we daar ook heen gaan
En 11 euro in totaal ?

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:17

in totaal ja, maar kan ook wel meer zijn geweest.

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 21:17

Urielle schreef:
Andere opties om Parijs van boven te bekijken zijn Tour Montparnasse en de luchtballon in Parc Andre Citroen.

Voor musea is de museumpas een aanrader. Scheelt toch wel wat geld. En wat ik steeds mis en leuk zou zijn: De catacomben.

Ohh leeuk wil heel graag in een luchbalon hoe duur kost dit

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 21:18

LiiNd_Y schreef:
in totaal ja, maar kan ook wel meer zijn geweest.

Haha das best duur voor een glas drinken maarja parijs beleef je niet vaak heb er heel veel zin in

Puppetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 21:27

Ik ga dit even volgen. Ik zou 9 oktober naar Parijs, maar uitgerekend deze dag gaan ze in België staken En rijdt de Thalys niet.
We gaan nu proberen om donderdag weg te gaan en moeten dan nog voor 1 nacht een hotel zoeken, omdat het appartement pas vanaf de 9e beschikbaar is.

Wat moeten we echt zien, maar valt niet onder de standaard toeristische attracties?

Kosje4

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-15 21:59

Hoelang ben je ongeveer onderweg
De bus vertrekt vanaf utrecht

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:01

Met de heenweg hebben we 10 uur in de bus gezeten, we hadden onderweg nog meerdere stops om mensen op te pikken. Terugweg ging gelukkig wat sneller.

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-15 22:05

sabrinagirl schreef:
Urielle schreef:

Ohh leeuk wil heel graag in een luchbalon hoe duur kost dit

Volgens mij 10-15 euro. Het is geen vaart, je blijft met een kabel aan de grond maar je gaat wel hoog.