terug van weggeweest, en direct jullie hulp nodig!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BlackShadowZ

terug van weggeweest, en direct jullie hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 14:56

Hallo lieve Bokkertjes,

Aangezien het weer komkommertijd is, en ik weer een hobby zocht, besloot ik mijn gezicht weer eens op Bokt te laten zien. En hoe kan ik dan beter beginnen, dan met een schreeuw om jullie hulp. :Y)

12 september vlieg ik naar Edinburgh, Schotland. Hier woont familie van mij die ik ga bezoeken. En als ik toch daar ben, ga ik de omgeving verkennen, jullie raden het al, te paard!

Echter vlieg ik met het altijd goedkope Ryanair. (Heb nu al kriebels.) Op voorwaarde dat er alleen handbagage mee mag!

Ik zit nu dus een beetje te puzzelen en te meten hoe dat allemaal gaat passen. Het leek mij her slimste qua ruimte om mijn rijkleding aan te doen..al zal ik dan wat bijzondere blikken krijgen :') .

Ik weet exact de afmetingen die mijn bagage mag hebben enzo. Maar het grootste probleem, jullie raden het vast al, de cap.

Ik heb dus echt het gevoel dat de duane denkt dat ze een of andere gek met vliegangst aan boord hebben die alvast een helm meeneemt voor de zekerheid :') . En mag dat ding wel mee aan boord? (Ik zou niet weten waarom niet, maar wie weet.)

Er moeten natuurlijk ook nog gewone kleren etc. mee. En ik krijg de koffer pas 2 dagen van te voren, dus ik kan nu niks passen en meten.

Mijn vraag is dus of iemand er misschien ervaring mee heeft, of war jullie zouden doen.

Dus Bokkers, brandt los *D

biggirl

Re: terug van weggeweest, en direct jullie hulp nodig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:00

haha alle kleding aan doen en de rest in de koffer :+

haha grapje .

heb wel een tip voor het inpakken . ipv alles opvouwen alles oprollen scheelt heel veel ruimte

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 15:01

supperazzie schreef:
haha alle kleding aan doen en de rest in de koffer :+

haha grapje .

heb wel een tip voor het inpakken . ipv alles opvouwen alles oprollen scheelt heel veel ruimte

Thanks! Ik ben al overal filmpjes aan het kijken over inpaktips etc. :')

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:01

alle wat zware dingen gewoon aantrekken en je cap opzetten?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:02

Mag je niet naast je handbagage een accessoire? Dan is dat gewoon je cap, die je vasthoudt dan.

Davina1402

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:03

Die cap... die zou ik dus gewoon op doen...

Safety first! :+

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:04

Of anders es informeren of je, waar je je paard huurt, ook een cap kan huren of lenen? Want ik denk dat ze je in de luchthaven idd wel extra zouden fouilleren. :)

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 15:04

geerke schreef:
alle wat zware dingen gewoon aantrekken en je cap opzetten?

Dit beeld is dus al zovaak door mijn hoofd gegaan. :') zou wel de makkelijkste oplossing zijn. Maar dat durf ik niet denk ik :')

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:06

Ik zie al iemand lopen, volledig in rij tenue inclusief een cap op. Je zal de dag van de mensen op het vliegveld vast maken! :))

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:07

Bij de Hema hebben ze vacuümzakken! Ideaal in dit geval. Kleding erin, stofzuiger op de zak en hup in je handbagage. Ik weet niet hoeveel kilo je handbagage mag zijn, maar zeker weten dat je dan nog ruimte hebt voor je cap!

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 15:07

hwn schreef:
Of anders es informeren of je, waar je je paard huurt, ook een cap kan huren of lenen? Want ik denk dat ze je in de luchthaven idd wel extra zouden fouilleren. :)

Ja dat is mijn laatste optie inderdaad als die cap echt niet past. Het was wel mogelijk in ieder geval. Alleen wil ik toch eerst proberen of de mijne meekan.

Maar ik vraag me af of een cap uberhaubt qua hoogte in zo'n cabinekoffertje past?

En idd wat doet de duane ermee? Want ik mag naast een koffertje ook een klein tasje meenemen waar hij evt. In zou passen. Maar niet dat ik hem daar weg mag gooien haha.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:08

Je mag tegenwoordig 2 bagagestukken meenemen.... Je cap dus in een rugzakje oid en dan je handbagage koffertje :). Probleem opgelost :D

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 15:08

Enjoy_ schreef:
Bij de Hema hebben ze vacuümzakken! Ideaal in dit geval. Kleding erin, stofzuiger op de zak en hup in je handbagage. Ik weet niet hoeveel kilo je handbagage mag zijn, maar zeker weten dat je dan nog ruimte hebt voor je cap!

Thanks, die ga ik onthouden! Het mag max. 10 kilo zijn. Maar ik ben laatst naar ierland geweest en we hadden met twee personen maar 8 kilo. Dus dat moet wel goedkomen.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 15:09

Cioccolato schreef:
Ik zie al iemand lopen, volledig in rij tenue inclusief een cap op. Je zal de dag van de mensen op het vliegveld vast maken! :))

Dan krijgen jullie een foto hier :')

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:09

Mag je niet toevallig in kleine koffer en een "handtas" mee nemen de cabine in? Zoiets zie ik namelijk wel vaker.
Niet dat ik zo veel spul mee neem maar sommige mensen pffff

Bedenk ook of je met laarzen gaat rijden of met chaps, dat scheelt ook weer ruimte, want ik de k dat je ook gewone schoenen mee wilt voor als je niet op het paard zit.

Voor andere zaken als handdoeken etc zou ik bij een outdoor zaak kijken, die hebben ook ruimtebesparende handdoeken. Dat zijn gewoon een soort vezeldoeken.

Maar je zult daar ook vast wel iets van een goedkopen keten hebben waar je voor €10 2 t-shirts hebt bijvoorbeeld.

K_im

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:09

Je mag 'm er ook zeker niet los aanklikken? Zoals een pet oid

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 15:10

Sodera schreef:
Je mag tegenwoordig 2 bagagestukken meenemen.... Je cap dus in een rugzakje oid en dan je handbagage koffertje :). Probleem opgelost :D

Dat is makkelijk dan ja, thanks. Maar dat ding mag ook gewoon aan boord in de cabine?

Milord

Woonplaats: Op de Trein van het Leven onderweg naar Overal en Nergens, Dromenland en halte Thuishaven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:11

Heb je een iets lossere spijkerbroek? Dan zou je die over je rijbroek kunnen doen... Zelfde met shirt, trui of jas. Heb je ook geen rare blikken. ;)
Jas meenemen met veel en grote zakken, kan je ook weer extra dingen in kwijt zoals bv je lader van je telefoon, make-up, je papieren die je toch vaak moet laten zien. Heuptasje kan je ook een hoop in kwijt en is geen handbagage want hou je onder jas en om in het vliegtuig.
Nadeel van dubbele kleding: Je gaat het wel warm krijgen dus deo is misschien wel handig in die heuptas of jaszak... :')
Cap kan in je koffertje als het goed is. Gewoon volproppen met sokken en ondergoed en ook er goed omheen zodat alle ruimte daar benut wordt. Desnoods je cap vanwege zweetlucht in een grote ruime pedaalemmerzak (lucht eruit persen en zo groot mogelijk dichtknopen zodat je de binnenkant van je cap nog kan benutten. Zweep kan je daar in de natuur vinden mocht het nodig zijn. Takje oprapen of afbreken. Verder alles in mini zoals tandenborstel en tandpasta, borstel en deo. Shampoo hoeft niet mee als je die van familie kan/mag/wil gebruiken en anders ook in een miniflesje.
Heel veel kleren is ook niet nodig, wellicht kunnen je kleren mee in de was van je familie en anders neem je een tube vloeibaar wasmiddel mee.

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 15:14

palousa_boy schreef:
Mag je niet toevallig in kleine koffer en een "handtas" mee nemen de cabine in? Zoiets zie ik namelijk wel vaker.
Niet dat ik zo veel spul mee neem maar sommige mensen pffff

Bedenk ook of je met laarzen gaat rijden of met chaps, dat scheelt ook weer ruimte, want ik de k dat je ook gewone schoenen mee wilt voor als je niet op het paard zit.

Voor andere zaken als handdoeken etc zou ik bij een outdoor zaak kijken, die hebben ook ruimtebesparende handdoeken. Dat zijn gewoon een soort vezeldoek

Maar je zult daar ook vast wel iets van een goedkopen keten hebben waar je voor €10 2 t-shirts hebt bijvoorbeeld.

Zaken als handdoeken, shampoos enzo hoef ik gelukkig al niet mee te nemen omdat ik naar familie ga.
En ik heb inderdaad mijn chaps aan ipv. Laarzen. En dan paar flatjes of sneakers.

Het pobleem is gewoon dat ik nog nooit met alleen handbagage heb gereisd. Dus ik heb geenidee hoe groot zo'n cabinekoffertje daadwerkelijk is?

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 15:16

Jullie bokkers zijn echt geniaal!

Ik zal waarschijnelijk wel mijn koffertje open moeten maken denk ik. Maar als dat mijn grootste probleem is ben ik gelukkig haha.

Kleren over mijn rijkleding is wel een top idee, net zoals die jas met grote zakken etc. :j

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:19

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 15:21

supperazzie schreef:
heb eens even opgezocht . misschien heb je er wat aan

http://www.opreis.nl/reisvoorbereiding/ ... schappijen

Citaat:
Ryanair
Afmeting cm: 55x40x20
Gewicht kg: 10
Extra: kleine tas 35x20x20

Thanks voor de moeite :) die cap moest dus wel in dat koffertje passen.

Maar weet iemand of dat ding ook echt aan boord mag? Haha

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 15:22

Waarom zou dat niet mogen? Het enige wat niet mee mag zijn vloeistoffen/wapens...

BlackShadowZ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-15 15:29

Sodera schreef:
Waarom zou dat niet mogen? Het enige wat niet mee mag zijn vloeistoffen/wapens...

Ja ik kon me ook niet direct iets verzinnen... maarja ik weet het liever zeker voordat mijn gloednieuwe capje bij de duane mag blijven.

MurthulJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-15 16:02

LZP > BEU