een zomerse vakantie in de winter

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

een zomerse vakantie in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 20:10

Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een zonnige vakantie bestemming voor in de winter. Omdat het om een weekje gaat wil ik niet meer dan 5 uur vliegen. Ik las dat de canarische eilanden een goede bestemming is voor de zon. Tips betreffende deze eilanden zijn welkom, maar ook andere tips over landen met zon op 5 uur vliegen.

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:14

Canarische Eilanden zijn geen garantie voor mooi weer in de winter. Ik heb er eind september liggen bibberen naast het zwembad :-(
Wel gegarandeerd maar een iets verder vliegen (6,5 uur) is The Gambia.

BelleTessa

Re: een zomerse vakantie in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:25

Dubai is heerlijk in de winter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:27

Kaapverdie of Egypte..

_inge_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:34

Ik ga in november naar Egypte, heerlijk!

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 20:47

Het klinkt misschien stom en het kan overal gebeuren, maar toch heb ik bij egypte, tunesie, dubai en meer stiekem een angst voor terrorisme :o

het reisbureau zei me dat de canarische eilanden het beste qua weer zouden zijn. Ik wil er niet meer dan 600,- p.p. aan kwijt zijn en de kaap verdische eilanden zijn wel ook een stuk prijziger.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 20:55

Dubai is niet echt een terrorisme plek. Egypte en Tunesie op dit moment wel.
Canarische Eilanden is in de winter gewoon geen garantie op mooi weer.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-15 21:09

Bij dubai kan ik me ook niet zoveel voorstellen alleen de grote gebouwen. Wat zou daar dan een mooie plek zijn?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:11

Dubai is idd geen klap aan vind ik :P

Kaapverdië of Canarische eilanden zijn leuk en nauwelijks veiligheidsrisico's :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:14

Wij waren afgelopen januari op Gran Canaria en hebben prachtig weer gehad. Het was gemiddeld 26 tot 30 graden met veel zon. Het water was zelfs nog best te doen!
100% garantie op mooi weer krijg je nergens, maar op Gran Canaria is de kans best erg groot, hoor.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:15

Dubai is indrukwekkend. Het land zelf, zomaar uit het niets in de woestijn doemt Dubai op, je kan er goed winkelen, het is er warm, het heeft prachtige imposante gebouwen, intrigerende mensen, je kan naar het strand, met een buggy de duinen is.
Kortom, genoeg te doen.
Weet je pas als je er geweest bent of je er geen klap aan vind :)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:17

Mijn ouders gaan geregeld naar Dubai en vinden er ook bar weinig te doen qua echt vakantiegevoel.

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:19

Ja wat is een vakantie gevoel? Over de boulevard naar de Playa of Dubai? Dat is voor iedereen anders.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:20

moonsparkle schreef:
Het klinkt misschien stom en het kan overal gebeuren, maar toch heb ik bij egypte, tunesie, dubai en meer stiekem een angst voor terrorisme :o

het reisbureau zei me dat de canarische eilanden het beste qua weer zouden zijn. Ik wil er niet meer dan 600,- p.p. aan kwijt zijn en de kaap verdische eilanden zijn wel ook een stuk prijziger.

Ach, vandaag ook in Bangkok een grote aanslag.. Als je zo denkt kun je nergens meer heen..

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:25

Als je kiest voor de Canarische eilanden moet je wel goed kijken naar welke regio je gaat. Zo heb je op Tenerife (daar gaan wij heen in febr.) in het zuiden veel minder kans op regen dan in het noorden! Ook qua temperatuur is het in het zuiden vaak net een graadje warmer dan in het noorden.
Hoe dit op de andere eilanden zit weet ik niet, maar ik zou daar wel even goed naar kijken .... al is het natuurlijk geen garantie.

Ik snap je gevoel wel i.v.m. veiligheid en terrorisme. Ik heb dat precies zo. Natuurlijk kan het overal gebeuren, maar Egypte, Tunesië, Gambia e.d. vind ik persoonlijk ook wat 'eng' om daarheen op vakantie te gaan. Helemaal nu we met kinderen gaan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:28

Egypte en Tunesië snap ik, maar Gambia? Daar gebeurt echt niks hoor. Behalve de wat hogere criminaliteit zoals in elk Afrikaans land, maar als je gewoon op het resort blijft is er geen probleem :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 21:47

verootjoo schreef:
Egypte en Tunesië snap ik, maar Gambia? Daar gebeurt echt niks hoor. Behalve de wat hogere criminaliteit zoals in elk Afrikaans land, maar als je gewoon op het resort blijft is er geen probleem :)

En dat is ook voor Egypte het advies (op resort blijven).. Tunesië is de enige plek waar het nu echt onrustig en gevaarlijk is, toevallig gisteren nog met iemand over gehad die daar een kennis heeft wonen.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 22:10

Madeira? Is alleen te duur gok ik.

Ik ben op bijna alle Canarische eilanden geweest, ook meerdere keren op dezelfde eilanden en heb wel eens op Gran Canaria oud en nieuw gevierd. Ik heb toen wel prachtig weer gehad en op nieuwjaarsdag in zee gezwommen.

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-15 23:29

verootjoo schreef:

Het is ook gevoelsmatig hoor. En dan vooral ook i.v.m. ziek worden o.i.d. van de kinderen.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 01:29

Wij hebben tot 3 x toe slecht weer gehad op de Canarische weilanden in de winter. Ga er nooit meer naartoe, het is zo zonde als je geld uitgeeft aan een zonvakantie in de winter en dan geen zon hebt. Ik zou dan toch liever iets meer betalen en richting Kaapverdië gaan.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-15 07:02

Klinkt wel heel dubbel het weer op de canarische eilanden de ene zat in september te bibberen de ander ligt met oud en nieuw met 30 graden aan het strand, haha. Daaruit blijkt wel dat het toch meerdere kanten op kan. Ga toch ook nog een keer kijken naar de kaap verdische eilanden.

Ik ben vooral op zoek naar geen mega massa all inclusive hotel, maar wel in de buurt van strand, centrum (mag wel even lopen zijn). Iemand ook ervaring met de kaap verdische eilanden? Welk eiland ben je geweest, wat eet je daar zoal en is er ook iets te doen (watersport, snorkelen, natuur? ) ik hoorde van andere dat je bij veel ressorts een bandje om krijgt en dat vips andere bandjes krijgen en dat je dan als je niet vip bent niet overal mag komen of aan mee mag doen, dit vond ik zo raar klinken, heb je echt zo'n rangorde. Weet niet of dat overal daar zo is.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-15 07:11

En Marokko?

Of natuurlijk Florida, Sunshine State :P.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-15 08:53

Supervixen schreef:
Madeira? Is alleen te duur gok ik.

Ik ben op bijna alle Canarische eilanden geweest, ook meerdere keren op dezelfde eilanden en heb wel eens op Gran Canaria oud en nieuw gevierd. Ik heb toen wel prachtig weer gehad en op nieuwjaarsdag in zee gezwommen.

Madeira ziet er prachtig uit! Ga deze wel opschrijven om ooit heen te gaan, maar met temperaturen tussen de 18 en 22 graden lijkt het me op een eiland geen lekker bikini weer.

Tot nu toe lijken de kaap verdische eilanden wel het beste qua weer en prijs. Er is ook niet zoveel tijdsverschil. Alleen nog even uitzoeken of je er ook wel wat kunt doen/zien. Hoeft niet veel te zijn maar ik hou wel van een mooie natuur.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 09:56

Ik ben twee keer naar Madeira geweest, was wel in de zomer. Schitterend eiland en je kunt er prachtig wandelen. Er is alleen bijna geen strand. Vond ik zelf geen probleem.
Mijn ouders zijn er een paar keer met oud en nieuw geweest. Toen was het mooi, maar geen bikini weer.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-15 14:00

Het is nu Ticketsale bij Arke. Ik heb zelf goedkope tickets naar Florida gescoord. Misschien een idee?