Zwarte zaterdag in Frankrijk , gewone route of alternatief?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zwarte zaterdag in Frankrijk , gewone route of alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:14

Goedemorgen, morgenochtend gaan wij op vakantie naar Coullons. Nu is het morgen zwarte zaterdag en wordt er drukte verwacht. Wat is dan wijsheid? Een alternatieve route zoeken? We gaan sowieso om Parijs heen over de Julliene(of hoe heet die weg ook alweer?). Maar is het verstandig om snelwegen te vermijden? Of rijden we net de geode kant op?
Ik kijk net op de site van de ANWB, maar daar geven ze voor het noorden an Frankrijk niet zoveel aan, qua drukte.
Help :')

En hoe zit dat met de boeren? Waar staken en ze en wanneer?
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 31-07-15 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

daffodilJarig

Re: Zwarte zaterdag in Frankrijk, gewone route of alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:22

Ik zou me meer zorgen maken om de acties van de boeren geloof ik......das serieus niet grappig als je daarin komt te staan. Dat is zowel in België als in Frankrijk. Misschien handig om dat ook even uit te zoeken?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:23

daffodil schreef:
Ik zou me meer zorgen maken om de acties van de boeren geloof ik......das serieus niet grappig als je daarin komt te staan. Dat is zowel in België als in Frankrijk. Misschien handig om dat ook even uit te zoeken?

Oh ja, dat is ook nog een geode. Eens kijken waar ze dan staan.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:28

Als ik de keuze had, had ik nu gaan rijden ;)

Maar het is best verschillend waar het druk is, en hoe laat. Het kan best zijn dat op de zwarte zaterdag de ene route rustig is, maar de ander 50 km file. De andere keer kan het weer andersom zijn.

Ik zou sowieso rekening houden met veel drukte, ook met eten en drinken voor onderweg. Ook niet op het laatste stukje van je brandstoftank gaan rijden want bij file staan er altijd veel mensen aan de kant ;)

En de boeren zijn idd ook wel een punt van aandacht want daar gooien ze gewoon de weg dicht, en niet zoals in nl dat ze op de vluchtstrook gaan staan ofzo :)

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:29

Ik zou zelf denk ik via duitsland rijden, veel minder druk, geen actievoerders op de weg en je kan mooi doortuffen :j Richting Metz/Nancy en dan naar Coullons rijden

[edit] oh vergeten, je rijdt ws vanuit Heemskerk of toch wel uit Almelo? Vanaf Almelo zou ik iig Duitsland pakken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:31

Wij kiezen ervoor om snachts te rijden, we zitten nu nog in Noord Spanje, en vertrekken het eind vd middag. Zijn we morgenochtend thuis.

Goof

Re: Zwarte zaterdag in Frankrijk , gewone route of alternatief?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:35

Waarom ga je niet pas in de middag rijden? Zo ver is het niet. Iedereen gaat 's ochtends vroeg weg, dus als je later gaat rijden rijd je achter de files aan. Nergens last van.
Het noorden van Frankrijk is sowieso geen probleem is mijn ervaring.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:37

Mochten jullie de kans hebben om vanavond of vannacht al te gaan rijden zou ik dat trouwens zeker doen. Ik ben vorige week om 5 uur 's avonds vertrokken en toen viel het ons op dat het al relatief druk was.

De meeste files staan over algemeen op de route soleil dus zuidelijk vanaf Parijs maar ook ten noorden kan het flink vast staan (gebeurt wel minder vaak).
Er word wel weer gesproken van acties van de boeren maar waar is voor zover ik heb mee gekregen nog niet duidelijk. De acties zijn sowieso nog niet definitief maar je weet het nooit natuurlijk.

Zet in in ieder geval 107.7 aan zodra je op de Peage zit. Daar komen alle noemenswaardige verkeersmeldingen langs inclusief eventuele adviezen voor omleidingen.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:39

De stakingen van de boeren zijn er toch juist langs duits / franse grens?
Is het zaterdagnacht ook nog zo druk?
Anders zou ik inderdaad vrijdagnacht wegrijden,als je die mogelijkheid hebt. Ben eind juni om 2 uur 's nachts weggereden richting Bordeaux, en heb er keurig 10 uur over gedaan, was heerlijk rustig.

Maar goed....geen zwarte zaterdag en geen stakingen van boeren.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:49

Wij zitten midden in Frankrijk maar hier net zo veel "last" van de stakingen hoor ;)

Paisano

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:51

LZP -> BEU

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:54

Ik zou lekker tol vermijden en via N wegen gaan rijden. Leuker, mooier, goedkoper en snel genoeg met 90 km per uur!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 09:58

Hannanas schreef:
Ik zou lekker tol vermijden en via N wegen gaan rijden. Leuker, mooier, goedkoper en snel genoeg met 90 km per uur!

Ja daar zit ik ook aan te denken. In de nacht rijden is geen optie, en we zitten op een camping met programma, dus we kunnen ook niet veel later gaan rijden.

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:02

N wegen kosten echt wel een stuk meer tijd. Naast maar 90 kom je ook veel dorpjes tegen waar je dus maar 50 mag. Om het ove de stoplichten en rotondes nog maar niet te hebben. Ga maar gerust uit van het dubbele aan reistijd als je pech hebt.

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:04

hoe bedoel je, Joolien? Kun je daar niet zo vroeg inchecken?

Poek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:16

Liselot schreef:
Ik zou zelf denk ik via duitsland rijden, veel minder druk, geen actievoerders op de weg en je kan mooi doortuffen :j Richting Metz/Nancy en dan naar Coullons rijden

[edit] oh vergeten, je rijdt ws vanuit Heemskerk of toch wel uit Almelo? Vanaf Almelo zou ik iig Duitsland pakken

Grappig, dinsdag stonden de boeren precies op die weg die jij noemt te staken. Wij hadden geluk dat we een dag eerder naar huis gegaan zijn dan gepland want anders moesten we enorm omrijden of zaten er middenin.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:32

Dat ook, we kunnen pas om 14 uur op de camping en s'avonds begint om half 8 het programma.

Lizy, vorig jaar zijn we naar Normandie geweest en op de terugweg zijn we buiten de snelwegen om hgereden. Dat scheelde ons maar een uur en scheelde de helft aan benzine :P

Liselot, we ontmoeten elkaar in Utrecht :j

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:35

lizy29 schreef:
N wegen kosten echt wel een stuk meer tijd. Naast maar 90 kom je ook veel dorpjes tegen waar je dus maar 50 mag. Om het ove de stoplichten en rotondes nog maar niet te hebben. Ga maar gerust uit van het dubbele aan reistijd als je pech hebt.

Heb je gelijk in maar dat zijn vooral de D wegen.
Ik rij nooit meer anders, twee uur tol en ik heb t gehad., wat is dat lelijk zeg.

Wij rijden vaak naar Barcelonette/Nice regio via alleen maar tolvermijdend. N57 en N83/85. Rijdt als de brandweer. Denk dat we er sowieso ongv 100/150€ per enkele reis op besparen. Daarnaast prachtig. Die twee uur reistijd is twee uur extra genieten. Meer langer dan twee uur extra hebben we nooit ervaren. Ja.. Omdat we overal stoppen wellicht'

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:43

Maar vrijdagnacht zou je eventueel toch kunnen rijden? Ben je er lekker op tijd :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:47

Getup schreef:
Maar vrijdagnacht zou je eventueel toch kunnen rijden? Ben je er lekker op tijd :D

Dat lukt dus niet, ik ben nachtblind en mijn vriendin vind s'nachts rijden ook heel lastig. Daarnaast zijn we pas vanaf 14 uur welkom op de camping. Zouden wel kunnen wachten daar, maar liever niet.

Is het verstandig om over de A2 te rijden? Dus Antwerpen, Brussel, Valencienne, Saint-quentin, Laon, Soissons, dan de E50, N104 en zo verder omlaag? Na Parijs is het normal altijd heeeel rustig op de weg, dus na Parijs maak ik me niet druk om, meer om de route van Belgie naar Parijs.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:49

Wanneer je het uitlegt kun je vast wel wat eerder inchecken. Ze zijn vaak niet zo moeilijk.
Anders bel je de camping even op?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:54

Cayenne schreef:
Wanneer je het uitlegt kun je vast wel wat eerder inchecken. Ze zijn vaak niet zo moeilijk.
Anders bel je de camping even op?

Oh jawel hoor, maar s'nachts rijden is echt geen optie. We gaan nu om 6 uur weg., als het mee zit dan kunnen we er 15 uur zijn. Kan ook wat later. Als het gekund had, haddenw e vandaag gaan rijden, maar het is nogal last-minute geweest, dus hebben we beide nog afspraken staan vandaag :P

Dorien66

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 10:58

Later gaan rijden en dan het eerste avondprogramma maar missen. Wel even doorgeven aan de camping, dat je mogelijk ernstig verlaat aankomt.

Ik zou er echt voor passen om willens en wetens de files of blokkades in te duiken. Bij de stakingen van 1992 ben ik in zo'n wegblokkade terecht gekomen, dat was heel erg onprettig. Zeker omdat we met twee meiden in de auto zaten (19 en 25). Dat vonden de heren vrachtwagenchauffeurs extra leuk...

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:00

dan is het niet handig, nee, ivm nachtblindheid.
Wachten ergens vind ik nooit erg...althans: ga niet lekkerlijk vor de deur zitten wachten, maar kijk, wat er onderweg te doen is.
Ik weet niet, wat verstandig is qua rijden. maar die route lijkt me een goede route.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-15 11:01

Dorien66 schreef:
Later gaan rijden en dan het eerste avondprogramma maar missen. Wel even doorgeven aan de camping, dat je mogelijk ernstig verlaat aankomt.

Ik zou er echt voor passen om willens en wetens de files of blokkades in te duiken. Bij de stakingen van 1992 ben ik in zo'n wegblokkade terecht gekomen, dat was heel erg onprettig. Zeker omdat we met twee meiden in de auto zaten (19 en 25). Dat vonden de heren vrachtwagenchauffeurs extra leuk...

Dat zou de laatste optie zijn, het liefst nemen we een alternatieve route :)