Waar in Europa walvissen spotten in augustus?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Monchou

Waar in Europa walvissen spotten in augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 16:37

Hoi!

Ik wil in augustus graag nog een kort reisje (paar dagen) maken naar een stad ergens in Europa. Nu is het altijd al mijn droom geweest om walvissen in het wild te zien, en wil ik het reisje hiermee combineren, als dat kan.

Ik las al iets over Tarifa (Spanje) vanwaar er elke dag tochten georganiseerd worden om te gaan walvisspotten.
Hebben jullie nog meer (niet àl te dure :o ) tips/ervaringen?

Alvast bedankt :D

Groetjes, [***]

simpie94

Re: Waar in Europa walvissen spotten in augustus?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:44

Azoren! In mei geweest en het was helemaal het einde! *\o/*
april-juni is hoogseizoen daar qua walvissensoorten maar augustus heb je ook nog zeker kans op o.a potvissen en vele dolfijnsoorten

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:46

Azoren!
Vorig jaar 2 keer op whale watch tour geweest daar. 1x gewoon en 1x hadden we zwemmen met dolfijnen geboekt maar belden ze dat de walvissen wild waren dus gingen we nog een keer op walvissen tocht.

We hebben een rhino gezien, die zijn zeldzaam, neefjes van de orka met jongen en een vinvis die heel de tijd met zijn staart in het water sloeg! Super indrukwekkend!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:49

Canarische eilanden? Of Madeira, daar hebben wij twee keer een boottocht gemaakt, maar alleen dolfijnen gezien.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:50

Azoren is dé plek om dat te doen in Europa. Straat van Gibraltar is ook heel populair, maar ik weet zo uit mijn hoofd niet wat je daar ziet in Augustus. Zelfs plekken als Zuid-Frankrijk en Griekenland kun je tochten boeken, maar die zijn in verhouding prijzig en geen garantie dat je de dieren (goed) ziet.

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:50

Suuszels schreef:
Azoren!
Vorig jaar 2 keer op whale watch tour geweest daar. 1x gewoon en 1x hadden we zwemmen met dolfijnen geboekt maar belden ze dat de walvissen wild waren dus gingen we nog een keer op walvissen tocht.

We hebben een rhino gezien, die zijn zeldzaam, neefjes van de orka met jongen en een vinvis die heel de tijd met zijn staart in het water sloeg! Super indrukwekkend!

rhino? :o? Bedoel je Risso?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:52

Overigens op de Canarische Eilanden, met name Tenerife heb je altijd garantie dat je ze goed ziet anders krijg je je geld terug. Daar hebben wij tot nu toe de mooiste ervaring gehad, maar dat tel ik niet echt onder Europa. Het hoort bij Spanje, maar je zit onderhand halverwege Afrika. Voor ons was het 5 uurtjes vliegen.

Snollygoster

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:55

Ik wou ook net Tenerife zeggen, maar zie dat Pearl me voor is geweest :). Daar hebben wij enkele jaren geleden ook dolfijnen en walvissen gespot. Is inderdaad 4 à 5 uur vliegen :)

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:56

Pearlx schreef:
Suuszels schreef:
Azoren!

rhino? :o? Bedoel je Risso?

Haha ja sorry :P zit op mijn telefoon.
Geen neushoorn, zou een beetje gek zijn in de zee

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 16:58

Vanuit Ligurie Italië.
Boot gaat vanuit San Remo en vanuit Imperia.
Ben vorige week geweest en het was fantastisch

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 16:59

Ik denk dat ik Tenerife toch net iets te ver weg vind om een paar dagen heen te gaan.
Ik ben even op zoek naar vakanties naar de Azoren maar kan nog niet echt direct vinden naar welke stad we dan het beste kunnen vliegen.

Bedankt voor de vele reactie alvast :) Meer reacties mag natuurlijk altijd, ik las dat je vanaf Ierland ook whalewatching trips kunt doen.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:01

Schotland ook een optie?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:03

Ik geloof dat je bij Ierland en Schotland rond deze tijd alleen dolfijnen ziet en geen walvissen, maar pin me er niet op vast.

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 17:04

Hmmja daar was ik al bang voor. Schotland is wel een optie hoor, maar als ik mag kiezen heb ik er natuurlijk liefst een beetje lekker weer bij :D

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:06

Dan raad ik je Azoren of Straat van Gibraltar aan, dat zijn echte whale-watch locaties en daar is het rond deze tijd van het jaar lekker weer.

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:07

Tenerife en Azoren is ongeveer even ver vliegen ;) Wij zijn dit jaar naar Fuerteventura geweest en hebben daar dolfijnen gespot, geen walvissen. Hoor over de Azoren inderdaad hele mooie verhalen!

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:08

Ik volg even mee. Ik wil eind augustus een mid-week weg ( wss helaas wel alleen). En dit lijkt me een geweldig idee!

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-15 17:13

Ik lees naar aanleiding van een berichtje hierboven ook over Genua, Italie. Lees goede dingen over de stad zelf en dat je een stedentrip zo goed kan combineren met het spotten van walvissen. Hoewel ik betwijfel of je ook walvissen zult zien en niet alleen dolfijnen. Wat ook leuk is natuurlijk, daar niet van :D

Ik ga de Azoren ook nog wel verder onderzoeken en vooruit, Tenerife ook. Alleen denk ik niet dat ik dan het citytrip gevoel op Tenerife wel krijg, en ik denk dat het ook een stukje duurder is.

Het gaat echt om beide, een leuke stad en als uitstapje een keer walvissen spotten.

Ik dacht dat iemand wel met Scandinavie zou komen.. daar zitten toch ook walvissen of vooral in de winter?

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:15

Genua kom ik net vandaan, daar niet de whalewatch trip gedaan, wel 2 uur terug in Zuid-Frankrijk. De trips zijn daar wel redelijk prijzig! (70 tot 200 euro per persoon toen ik er was!) en inderdaad alleen maar dolfijnen gezien, al komen er wel walvissen voor daar.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:25

Ik lees even mee, want het lijkt me ook echt geweldig om dat een keer te mogen zien!!

Zou zoiets mogelijk zijn als 2-daagse vakantie? Ene dag heen, walvissen spotten, overnachten en de volgende dag weer naar huis? Of zelfs in 1 dag mogelijk? Heb namelijk nog nooit zelf een reis geboekt en mijn topografie is.... nouja, niet om over naar huis te schrijven. En ben nu niet in de mogelijkheid dat uit te zoeken (a)

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:27

Leffroi schreef:
Ik lees even mee, want het lijkt me ook echt geweldig om dat een keer te mogen zien!!

Zou zoiets mogelijk zijn als 2-daagse vakantie? Ene dag heen, walvissen spotten, overnachten en de volgende dag weer naar huis? Of zelfs in 1 dag mogelijk? Heb namelijk nog nooit zelf een reis geboekt en mijn topografie is.... nouja, niet om over naar huis te schrijven. En ben nu niet in de mogelijkheid dat uit te zoeken (a)

Ik denk niet dat je dat haalt, misschien als je het in de UK doet.. Maar al het andere is al gauw Middelandse Zee of verder weg. Dan is het een beetje zonde van reistijd en geld om maar één dag te gaan denk ik.

Overigens heb ik een paar maanden terug ook bruinvissen gespot in de Noordzee! Ook erg leuk, maar natuurlijk minder spectaculair. In de zomer met kalme wateren schijn je ze zelfs van de pier te kunnen zien, in Scheveningen bijvoorbeeld.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 17:48

Als je naar de azoren gaat voor whale watching, in welke stad kun je dan best een hotel zoeken?

simpie94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:06

Ponta Delgada, eiland San Miguel

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:09

Uit ons keukenvenster :D .

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-15 18:29

Geloof dat je in Noorwegen wel orkasafari's kan doen. Staat ook nog op mijn bucket list :) weet alleen niet of die er ook zijn in augustus