Weekendje Limburg, wat moet ik écht gezien hebben?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sunrise19

Weekendje Limburg, wat moet ik écht gezien hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 10:39

Hallo,

wij gaan een lang weekend naar Baarlo en nu zijn wij benieuwd wat echt leuk is om te bekijken?
We hebben 2 kinderen van 2 en 4 bij ons, dus moet voor hun ook leuk zijn :)

Vrijdag gaan we weg tot maandag :)

Iemand tips, ook eventueel qua restaurants in de buurt?

Bedankt :D

jesito

Re: Weekendje Limburg, wat moet ik écht gezien hebben?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:41

Outletcentre en de yumble roermond misschien of naar de Meinweg daar ligt Venhof Herkenbosch.
Er is zoveel te doen in Limburg.
beide opties hierboven zijn het hele weekend open.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:44

welshfan97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:46

chocobroodje schreef:
De gemeente grotten van valkenburg zijn wel echt limburgs. Je kunt te voet of per trein de grotten verkennen.
http://www.gemeentegrot.nl/index.php?lang=nl&id=trein

Yumble lijkt me ook erg leuk!

Dit is toch nog wel een stukje van Baarlo af, maar wel een aanrader!

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:47

Speelpark kleinzwitserland in tegelen vond ik vroeger op die leeftijd leuk 4jaar

Verder is de wok in kessel echt aan te raden maar wel optijd reserveren
Zeer goed eten betaalbaar en geweldig vriendelijk personeel ook met kleine kinderen
Moest zo lachen toen siebe van 3 aan een serveerster vroeg of zei met hem na de wc kon gaan want ze was zo lief :+ en dat ook nog deed haha

Grotten zijn toch n heel stuk rijden wel heel erg leuk maar neem voldoende dikke kleding mee

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 10:48

Outletcentre vond ik zelf niet zoveel aan, dus dat word het niet haha! Paar jaar geleden geweest en het viel mij net zoals batavia stad erg tegen qua prijzen. Ik koop bijv nieuwe collectie guess shirts voor mijn man voor 40euro en daar van 2 collecties terug 30euro. Dat vind ik dan zonde en ook niet echt te doen met 2 terroristen :P

De grotten ga ik even bekijken, lijkt mij erg leuk :D Pretpark word het niet denk ik, we gaan volgende week ook naar de efteling. Is dat aardbeienland wat? Kids zijn gek op aardbeien en mijn dochter vind het prachtig als ze ze mag plukken uit eigen tuin.

Moonlight17

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:49

Toverland is erg leuk voor de kids, kun je ook met slecht weer heen, aangezien er ook een binnenpark is. Op warme dagen gaan de fonteinen buiten aan en kunnen ze ook buiten in zwemkleding spelen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:49

Gaia Zoo is best heel okee. Maar ook weer een stukkie rijden denk ik.

moonie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:51

valkenburg zelf valt vies tegen echt een touristen stadje ik hou er niet van de grotten ken k niet uhm wat ook in de buurt van Baarlo ligt volgens mijn is toverland
outlet is ook niet veel bijzonders nee is leuk a ls je echt wat meot hebben of zo maar om gewoon heen te gaan nee

wok ben ik ook zeker over te spreken ja niet duur voor onbeperkt eten ene heel veel vind ik
Laatst bijgewerkt door moonie op 25-06-15 10:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 10:54

Ik heb een paar jaar geleden wel toffe d&g schoenen gescoord daar hoor, maar wil liever iets ondernemen wat de kids leuk vinden.

Die wok is zeker goedkoop!! Ga het eens overleggen of dat wat is.
Ben zelf weleens in valkenburg geweest (overnacht in thermen 2000) maar dat is mij toen enorm tegen gevallen.

Die grotten wil ik denk ik wel graag zien. Die speeltuin stond idd al op het lijstje :D

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 10:56

Kan je wel met een buggy naar binnen bij de grotten?Anders moet je de hele rondleiding met een kind van 2 op je arm rondlopen :(

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 11:00

Buggy? Mijn dochter loopt zelf hahaha :P ze word volgende week 3. Maar die krijg ik met geen mogelijkheid in een buggy hoor :P Laatst in het bos gewandeld 2,5 km en stug doorstappen met die kleine beentjes haha. Maar écht niet in de buggy :Y)

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:03

Misschien een mooie boottocht over de maas in maastricht

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:04

Maastricht en valkkenburg is te combineren

Gentlegiant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:04

Aardbeienland ben ik zelf nooit geweest maar hoor d'r vele leuke verhalen over :j
Zelf aardbeien plukken enz erg leuk

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:06

Aardbeienland is leuk met kleine kinderen inderdaad. Toverland is ook leuk!

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 11:12

We hebben pas een boottocht gehad en nee is niet echt iets voor ons :Y) We hebben wel echt gelachen hoor maar denk dat onze terroristen de boel daar echt op stelten zetten :P

Mijn dochter is nogal een stuiterbal en dat icm haar nichtje is gegarandeerd de hele dag erachteraan rennen hahahaha :Y)

Pretpark word het niet, we gaan volgende week al naar de efteling. En ze krijgt een trampoline voor dr verjaardag dus mag wel iets goedkoper voor we failliet gaan :P hahaha

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:14

Lekker wandelen op de grootte heide in Venlo . En dan lekker eten bij birkenhof net over de grens gezellig in het bos aldaar.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:20

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:21

Ik woon in het dorp er naast (kessel). Voor een boottocht over de maas hoef je echt niet helemaal naar maastricht te gaan hoor! Rondvaart met als opstapplek: Kessel, Neer, Roermond
http://www.deveerman.com/rondvaarten-op ... p-de-maas/
Verder misschien boerengolf? (dat is in Kessel http://www.parkhoevedemiddelt.nl/
Klein Zwitserland is inderdaad ook een absolute aanrader!
Verder kun je bij de heldense bossen leuk wandelen het restaurant daar zit een vrij grote speeltuin in. Dus kun je lekker (midden in het bos!) een drankje doen en kunnen de kids lekker spelen. Zit ook een kleine kinderboerderij bij als ik het goed heb.
In kessel is nu trouwens een (kleine) kermis, wellicht ook leuk om even naartoe te gaan met de kids?
Bij de lommberbergen (in reuver, aan de overkant van de maas met het veerpont) is een zwembad, bowlingbaan, speeltuin en kleine kinderboerderij. In Maasbree (Niens) zit ook een bowling baan.
Een wat grotere kinderboerderij kun je vinden in venlo: http://www.kinderboerderijhagerhof.nl/

edit: In kessel zit trouwens ook een leuk/simpel buiten zwembad, met wat leuke speeltoestellen. Een groter buitenzwembad vind je o.a. in Reuver

Heel veel plezier gewenst! :)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 11:24

Bedankt maartje hier heb ik zeker wat aan! Zwembad zit bij het park en dat is gratis dus we zwemmen daar gewoon :)

Pas rondvaart door de biesbosch gedaan en nee is echt niet iets voor ons. Heldense bossen ga ik zeker even meenemen als optie.

Dat restaurant Birkenhof staat ook als optie voor vrijdag ( 1kg gamba's voor 18euro :o )

Krijg nu al trek hahaha :Y)

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:26

Laatst bijgewerkt door Maartje1990 op 25-06-15 11:28, in het totaal 1 keer bewerkt

_FD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:26

En als je dan naar aardbeienland bent geweest wat echt leuk is voor kleine kindjes. Dan moet je daarna naar Arcen bij clevers een ijsje gaan eten ;)
Hebben daar echt heel lekker ijs

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-15 11:29

Qua wandelen kun je ook nog kijken naar het reindersmeer in well. Leuke wandeling rondom het meer, welke je kan inkorten door halverwege een trekpondje te nemen over het meer. Bij de sluis kun je daarna lekker zitten.
Qua ijsjes zit ik ineens nog te denken: ga naar clevers, hebben diverse vestigingen en echt het lekkerste ijs van limburg. In overloon zitten ze o.a. En dat kun je eventueel combineren met het oorlogsmuseum en/of de dierentuin daar.
Ook te combineren met clevers in arcen als je naar de kasteeltuinen wil.

Edit: haha, iemand as m voor. Clevers is zooo Y)(^)

Sunrise19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-06-15 11:30

Ja de horrorcamping *D Heb 25euro betaald voor 4 dagen dus het boeit mij weinig of het wat is of niet hahaha :Y)

Clevers check! Ga zo maar even bespreken met mijn man en moeder wat hun willen. Grotten wilt mn man niet met onze dochter omdat ze schaduwen eng vind. Hij is bang dat ze helemaal angstig word.