Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
LdJ schreef:Ik ben ook 4 jaar naar Wales geweest, 1x met mensen vanuit Groningen. Ook met de boot & auto trein geweest. Beide van Callais naar Dover, dan doe je er +- 3(trein)/5(boot) uur over. Dit is goed te doen en een auto is zeker een aanrader!
uggy schreef:LdJ schreef:Ik ben ook 4 jaar naar Wales geweest, 1x met mensen vanuit Groningen. Ook met de boot & auto trein geweest. Beide van Callais naar Dover, dan doe je er +- 3(trein)/5(boot) uur over. Dit is goed te doen en een auto is zeker een aanrader!
Dit kan ook in een keer met de trein onder de kanaaltunnel door toch? Dat is sneller als de boot.
ikke schreef:Ehm, waar in Wales wil je rondneuzen??
Wij zweren bij de boot, met name Rotterdam - Hull is met stip onze favoriet.
Even voor de beeldvorming:
Hull - Cheltenham: 190 mijl
Dover - Cheltenham: 211 mijl (inkl de M25 rond London!)
Harwich - Cheltenham: 202 mijl (ook via de M25!)
Cheltenham ligt bij de zuidkant van Wales. Alles wat je verder naar het noorden gaat, maakt de verbinding via Hull korter.
Wil je echt iets zien van Wales dan heb je een auto nodig. Openbaar vervoer is niet zo best geregeld in Wales. Huren is een optie maar dan zit je wel aan de andere kant te sturen. Dat moet je maar durven. Het stelt niks voor ( ik heb al 15 jaar een rechts gestuurde auto) maar het schrikt sommige mensen erg af.
VivianHesen schreef:Houdt er trouwens ook rekening mee dat je met een huurauto niet op onverharde wegen mag rijden.
Daarbij vind ik het grootste voordeel van eigen vervoer: geen gedoe met tassen en koffers![]()
Wij hadden een rugzak en een koffer. Het koffer bleef in de auto liggen en de kleding die we nodig hadden voor de dag erna haalden we er dan uit. De vuile was gewoon in een draagtas of vuilniszak, scheelt weer werk met uitzoeken thuis
Durante schreef:ikke schreef:Ehm, waar in Wales wil je rondneuzen??
Wij zweren bij de boot, met name Rotterdam - Hull is met stip onze favoriet.
Even voor de beeldvorming:
Hull - Cheltenham: 190 mijl
Dover - Cheltenham: 211 mijl (inkl de M25 rond London!)
Harwich - Cheltenham: 202 mijl (ook via de M25!)
Cheltenham ligt bij de zuidkant van Wales. Alles wat je verder naar het noorden gaat, maakt de verbinding via Hull korter.
Wil je echt iets zien van Wales dan heb je een auto nodig. Openbaar vervoer is niet zo best geregeld in Wales. Huren is een optie maar dan zit je wel aan de andere kant te sturen. Dat moet je maar durven. Het stelt niks voor ( ik heb al 15 jaar een rechts gestuurde auto) maar het schrikt sommige mensen erg af.
We hebben nog geen idee Waar we heen willen in Wales, vandaar dat ik even benieuwd ben naar waar het het mooist is.
Wij houden van ruige natuur haha, en leuke knusse dorpjes.
Het liefst willen we in een hotel/appartement, niet te afgelegen, beetje op loopafstand van een dorp ofzo, zodat je s'avonds nog even lekker een terrasje kunt pikken zonder de auto te moeten pakken.
Denk niet dat mijn vriend zoveel moeite heeft om aan de andere kant te sturen (en te rijden)
We snuffelen ondertussen even lekker verder