Hoeveel geld meenemen op vakantie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Happyhealthy

Hoeveel geld meenemen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 16:57

Hallo!

Mijn vriend en ik gaan aankomende zomervakantie 8 dagen naar Spanje. We zitten in een hotel inclusief ontbijt.

Wat is een reëel bedrag om op je rekening te hebben staan voor deze vakantie? Dit is voor ons allebei de eerste keer dat we alleen naar het buitenland gaan en we willen graag een beetje voorbereid zijn hoeveel geld we ongeveer kwijt gaan zijn.

Alvast bedankt!

P.s. we hebben hotel, vlucht en transfer al betaald, het gaat dus echt om het eten etc. daar.

Vjestagirl

Re: Hoeveel geld meenemen op vakantie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:59

Ga uit van €100,- per dag. Dat lijkt veel, maar eten, drinken, ergens een drankje doen op een terrasje, souvenirtje hier, souvenirtje daar: je geeft het al snel uit.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 16:59

Ligt er net aan wat je wil eten.
Als je 's middags een simpel broodje haalt en 's avonds een pizza eet ben je een heel ander bedrag kwijt dan dat je beide keren uitgebreid op een terras gaat zitten voor meerdere gangen.
Waarschijnlijk kun je zelf wel een schatting maken van hoeveel een lunch en dinner naar jullie wensen kosten.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:00

wij gaan vaak naar Canarische eilanden en wij hebben zo'n 500 voor "leuke dingen" das eten en uitstapjes en zo.

Edit das een weekje weg
Laatst bijgewerkt door KarmaChansy op 19-05-15 17:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Vjestagirl schreef:
Ga uit van €100,- per dag. Dat lijkt veel, maar eten, drinken, ergens een drankje doen op een terrasje, souvenirtje hier, souvenirtje daar: je geeft het al snel uit.

Wow, dat is wel een belachelijk hoog bedrag.
Eten kan je prima heel goedkoop (als dat je wens is) en naar souvenirs vraagt TS niet.

_Jessie

Sowieso een "nood bedrag" op je rekening zetten. Mocht er iets fout gaan, je dingen verliezen dan heb je altijd geld om op terug te vallen voor een paar dagen.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:02

Ik ga altijd uit van gemiddeld 50 euro per dag. Verder ligt het er ook erg aan hoeveel leuke dingen je gaat doen daar. Aan het strand liggen is vanzelfsprekend goedkoper dan als je dingen gaat bekijken. Maar ik zou minimaal 500 euro op de rekening willen hebben staan voor 8 dagen

Happyhealthy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-15 17:02

Bedankt voor de snelle reacties!

Wij vinden het inderdaad prima om gewoon ergens goedkoop te eten en hoeven ook echt niet elke dag op een terrasje te zitten. Broodjes uit de supermarkt vinden wij als lunch meer dan voldoende.

Qua souvenirs willen wij alleen wat voor de ouders kopen (maar dit hoeft ook niet duurder dan 10 p.p.) en misschien een kleine herinnering voor onszelf.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:03

Vjestagirl schreef:

Ik zou eerder denken aan de helft.

Vorig jaar was ik voor 10 dagen Slovenië, inclusief alles (dus ook vlucht/huisje) rond de 600 euro kwijt. We zijn best een paar keer uit eten geweest, en hebben ook genoeg uitjes gehad (dagje Venetië, dagje Ljubljana). Nou is Slovenië wel een stukje goedkoper dan Spanje denk ik, maar 50 euro per dag lijkt me meer dan zat.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:04

Ik ga met Goof mee. Daarnaast is het ook afhankelijk van de regio, zit je heel touristisch zal je snel duurder uit zijn dan in een bar met veel locals. Mijn ervaring is dat Spanje niet duur is, maar wij zaten in Andalausië en onze lunch was meestal to go met een flesje water ;)

Neem overigens ook wat contant geld mee, want lang niet overal kan je pinnen.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:06

€100,- per dag voor 2 personen vind k echt niet veel. Ik ben er voor het gemak wel vanuit gegaan dat de TS in een toeristengebied zit, daar betaal je al snel meer dan in een afgelegen bergdorpje.

Als je idd een broodje uit de supermarkt en een pizzatje eet iedere dag dan is €50,- per dag een mooi bedrag. Maar das wel redelijk basis. Dan doe je geen uitstapjes, haal je geen broodje op n terrasje en ga je niet winkelen.

Goof schreef:
Vjestagirl schreef:

Wow, dat is wel een belachelijk hoog bedrag.
Eten kan je prima heel goedkoop (als dat je wens is) en naar souvenirs vraagt TS niet.

Ze vraagt welk bedrag redelijk is om op je rekening te hebben staan.
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 19-05-15 17:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:06

Ik zou aan ongeveer 25 Euro per persoon per dag denken.
Dat is dan wel basic, geen pretparken, dure musea en chique eten.

Voor de zekerheid zou ik altijd extra meenemen, je weet maar nooit in wat voor situaties je ineens terecht komt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:12

Ik zou voor de zekerheid gewoon 100 voor jullie samen per dag aanhouden. :j Aan het eten 's avonds ben je waarschijnlijk al 50 euro kwijt, dus dan is dat een net bedrag.

Is het veel te veel? Is dan ook prima. Liever iets te veel dan te weinig. :j

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:26

Zorg dat je bankpas geactiveerd is voor het buitenland :)

Ik zou met reizen weinig contant geld meenemen, max €50 om onderweg eten/drinken te kunnen kopen. Spanje heeft gewoon de Euro en ook gewoon pinautomaten.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:35

Ohja mijn bedrag was pp, dus 100 voor jullie samen vind ik niet zo heel gek.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:41

Als je geen streng budget hebt dan zou ik ook uit gaan van 100 euro per dag voor jullie samen. Dat is dan incl eten, drinken, keertje stappen, uitstapje en/of huurauto :)

History_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:45

Ik zou toch minstens 500 euro voor je totale reis voorzien.
En dan moet je nog niet al te gek doen, want je bent makkelijk meer kwijt op een week.
Met 100 per dag voor jullie samen zal je iets comfortabeler zijn.

En inderdaad, niet té veel contant meenemen.
Dat kan je toch enkel maar kwijt geraken.

Ossie96

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:46

100 euro per dag vind ik helemaal geen gek bedrag. Liever wat overhouden aan het eind dan niks meer hebben toch?

Daarnaast zou ik een wat groter bedrag op je rekening zetten voor noodgevallen. Ik hou altijd 1000 euro aan maar kan ne voorstellen dat niet iedereen dat zo maar op de rekening heeft staan. Een paar jaar geleden was ik er ontzettend blij mee toen ik ruim 600 euro moest dokken na wat doktersbezoekjes!

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:50

Wij rekenen 75 euro per persoon per dag.
Eten, drinken, ijsje, uitje.
Het is zo op!

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:51

Ossie96 schreef:
100 euro per dag vind ik helemaal geen gek bedrag. Liever wat overhouden aan het eind dan niks meer hebben toch?

Daarnaast zou ik een wat groter bedrag op je rekening zetten voor noodgevallen. Ik hou altijd 1000 euro aan maar kan ne voorstellen dat niet iedereen dat zo maar op de rekening heeft staan. Een paar jaar geleden was ik er ontzettend blij mee toen ik ruim 600 euro moest dokken na wat doktersbezoekjes!

Daarom is een goede reisverzekering ook van essentieel belang om bv niet voor onverwachte kosten te komen staan bij bv doktersbezoek

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:54

jaime_andrea schreef:
Ossie96 schreef:

Daarom is een goede reisverzekering ook van essentieel belang om bv niet voor onverwachte kosten te komen staan bij bv doktersbezoek

Zelfs als je goed verzekerd bent is de kans groot dat je in het buitenland eerst het bedrag zal moeten voorschieten. Vaak kun je natuurlijk ook met creditcard afrekenen bij doktoren/klinieken, maar het is niet duidelijk of TS die heeft.

Tegenwoordig is het trouwens meestal redelijk simpel om geld van je spaarrekening naar je betaalrekening over te maken (via mobiel/app). Dan hoef je niet het hele bedrag al op je lopende rekening te zetten.

Lindor92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:55

Ik ga vaak uit van 100 euro per persoon per dag :) Maar wij laten dan ook bijna geen dingen om te doen ;)

xmarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 17:59

Ik ben hier zelf ook heel benieuwd naar! Misschien dat mensen voor mij ook een schattig willen doen?
Sorry dat ik gebruik maak van je topic :o

Ik ga 10 dagen naar Lloret met 4 vriendinnen, het hotel is all inclusive, ontbijt/lunch/diner/hele dag onbeperkt drinken
Wat schatten jullie? ik ben 17

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:01

ik reken ook altijd 100 euro per dag.

dit 9s dan inclusief alles. uitstapjes baar bijvoorbeeld waterpark, jeepsafari, dagtochten etc. de ene dag doe je wat meer de andere dag wat minder. ook qua luxe in eten.

soms luxe uit eten soms een snackje.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-15 18:02

@xmarijn: Hangt er vanaf of je in het hotel blijft of er buiten gaat. Ik heb nog nooit all inclusive gereisd, maar je vaste kosten worden erg beperkt daardoor natuurlijk. Ga je veel buiten het resort en ook eten, drinken en stappen veranderd dat de zaken.