Iedere keer dat ik ga vliegen verloopt hetzelfde, behalve dat de angst steeds erger wordt.
Van te voren ben ik niet bang. Ik lach om mijn eigen angst en bedenk dat ik een watje aan het worden ben.
Op het vliegveld:niets aan de hand! Ik vind vliegtuigen gaaf en vermaak me prima. Als een echte held ga ik dan ook zonder twijfel het lvliegtuig in. Als we dan eindelijk de baan opgaan en vaart maken klets ik nog wat en lach mijn angst weg:vliegen is toch gaaf,kom op!
Op dat moment ben ik nog niet bang eigenlijk, maar dat verandert heel snel als de wielen van de grond gaan..de eerste twintig minuten lukt het wel mijn angst weg te redeneren en een beetje kalm te blijven en vooral te doen of er niets aan de hand is. Maar daarna is het drama. Ik vind die hysterische mensen niets en dus zit ik de hele reis maar in stilte te bidden..ik ben in paniek maar weet dat ik niet weg kan en dus blijf ik maar doodstil zitten..op de adrenaline die ik heb als we landen kan ik twee dagen wakker blijven. Eenmaal aan de grond gaat het overigens wel weer. Mijn verstand en gevoel lijkt steeds aan het vechten wie er gelijk heeft. Maar uiteindelijk wordt het een niet meter op..
Ook nu ben ik nog helemaal niet zenuwachtig of bang. Maar inmiddels weet ik dat als het vliegtuig van de baan gaat ik nu 6 uur doodsangsten uitsta.
Ik hoop eigenlijk op tips of trucs..Want ik weet het niet goed meer.
Op internet lees je tips die ik veelal aan geprobeerd heb en niet een heel erg werken. Een pilletje schijnt er ook niet te zijn.
Iemand tips voor een angsthaas.