Eerste vakantie samen met mijn vriend, waar naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pinkeltje

Eerste vakantie samen met mijn vriend, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 22:19

Hallo!

Het is eindelijk zo ver haha ik mag dit jaar samen met mijn vriend voor het eerst op vakantie. Maar ons grote probleem is dat we nog geen idee hebben waar we naar toe willen, hoe we gaan en hoelang :') . We zitten zelf nu een beetje te kijken naar de Belgische Ardennen.

We hebben wel een paar ijzen hihi
- Niet mega ver van nederland weg. Dus geen Turkije ofzo
- Een plek waar we veel activiteiten kunnen doen en niet hoeven stil te zitten.
- Geen plek waar het alleen maar gaat om drank en feesten.

Hebben jullie nog mooie plekken die jullie weten, brand los!!

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:21

Mijn eerste echte vakantie was ook gelijk met mijn, inmiddels ex, vriend. Wij zijn naar Turkije geweest. Ik wou dus eigenlijk gelijk Turkije zeggen :')

Zwerfkei

Re: Eerste vakantie samen met mijn vriend, waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:22

Luxemburg!!!

Chay_Flame

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:23

Parijs??

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:24

wat voor gezamelijke activiteiten denk je aan Mignonne..
en camping/caravan/huurcaravan of tent/huisje/bungalow/villa/b&b?

waar liggen jullie voorkeuren?
en wat is het budget natuurlijk?

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:25

Eerste vakantie met mijn vriend was een roadtrip. Enkele steden uitgezocht waar we langs wouden, auto in en rijden maar. Bij de eerste stad aangekomen, op zoek naar een hotel of camping (we hadden ook de tent mee) en boeken voor een nacht of twee.
Voordelen: Je gaat en staat waar je wilt, veel afwisseling, je kan naar huis wanneer je wilt (op vakantie leer je elkaar toch nog op een andere manier kennen ;-) was bij ons niet het geval hoor dat we snel naar huis wouden! :D ).
Nadelen: Als je in de grote vakantie gaat, moet je soms een paar hotels proberen voordat er een kamer vrij is.
Laatst bijgewerkt door Mylady_E op 13-04-15 22:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 22:26

elenaMM77 schreef:

de gezamelijke activiteiten zijn vooral, wandelen, fietsen, klimmen enz. Dus echt de sportieve dingen.
We zullen waarschijnlijk in een tentje gaan overnachten zodat we de mogenlijk heid ook hebben om rond te trekken als we dit zouden willen.

Jildau

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:26

Waddeneiland? Geeft mij altijd een echt vakantiegevoel!

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 22:29

Jildau schreef:
Waddeneiland? Geeft mij altijd een echt vakantiegevoel!

Hier hebben we wel aan gedacht, maar aangezien we in de zomer gaan zijn daar wel vaak de jongeren campings. Wanneer je onder de 18/21 bent kom je dan ook op veel "normale" campings niet op....

We hebben nog niet echt een budget eigenlijk. Maar dit zal waarschijnlijk onder de 1000/2000 euro zijn.

Pinkeltje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 22:30

Mylady_E schreef:
Eerste vakantie met mijn vriend was een roadtrip. Enkele steden uitgezocht waar we langs wouden, auto in en rijden maar. Bij de eerste stad aangekomen, op zoek naar een hotel of camping (we hadden ook de tent mee) en boeken voor een nacht of twee.
Voordelen: Je gaat en staat waar je wilt, veel afwisseling, je kan naar huis wanneer je wilt (op vakantie leer je elkaar toch nog op een andere manier kennen ;-) was bij ons niet het geval hoor dat we snel naar huis wouden! :D ).
Nadelen: Als je in de grote vakantie gaat, moet je soms een paar hotels proberen voordat er een kamer vrij is.

Dit klinkt erg gaaf!! Welke steden zijn jullie allemaal langs gegaan als ik vragen mag?

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:34

Mignonne schreef:
elenaMM77 schreef:

de gezamelijke activiteiten zijn vooral, wandelen, fietsen, klimmen enz. Dus echt de sportieve dingen.
We zullen waarschijnlijk in een tentje gaan overnachten zodat we de mogenlijk heid ook hebben om rond te trekken als we dit zouden willen.

http://calallevado.com/nl/home.html

mijn eerste vakantie was op deze camping..
super schoon en mooi onderhouden (toiletten ook super schoon)
vier mooie stranden, waarvan 1 goed afgeschermd eventueel naturisten voor de liefhebber..
mocht je toch een avondje uit willen dan ligt LLoret op slechts 7 km, op de camping is daar niets van te merken.

het ligt precies tussen Llorret en Tossa aan.. fietsen huren is wel aan te raden want het is daar aardig stijl lol. De camping is ook stijl trouwens, daar moet je wel tegen kunnen.

de botanische tuinen van blanes liggen natuurlijk niet ver af, met de trein een dagje barcelona (met de avondshow van de fonteinen als afsluiter).. En waarschijnlijk zitten er wel wat grote reisorganisaties met gasten op de camping waar je nog leuke activiteiten kunt bijboeken.

ik ben toen via kras gegaan en ook een dagje canyoning in de pyrenieën bijgeboekt.. heb nog de rillingen als ik terugdenk aan 'de baarmoeder' waarbij je tussen twee gemarkeerde stukken op een platte ladder over het water moest springen (waar je dus echt de wanden kon 'voelen' zonder ze aan te raken als je sprong).

kwa camping zit het een beetje tussen jongeren en gezinscamping in kwa samenstelling van de gasten.

Mylady_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 22:36

Mignonne schreef:
Mylady_E schreef:

Dit klinkt erg gaaf!! Welke steden zijn jullie allemaal langs gegaan als ik vragen mag?

Was ook echt geweldig :D Uiteindelijk 12 dagen weg geweest, daarna moesten we beiden weer aan het werk ...
Epernay (champagnehuizen bezoeken), Bonneval (natuur), Chartres (historische gebouwen) en Etretat (zon, zee, strand en krijtrotsen). Allemaal Noord-Frankrijk (tot net onder Parijs), maar ik woon in midden België dus voor ons is dat niet zo ver.

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:22

GB (bijv. Schotland) of Ierland.
Voordeel van Schotland is dat je je eigen auto mee zou kunnen nemen. En volgens mij prima geschikt voor een actieve vakantie. Ben er alleen zelf nooit geweest.
Hetzelfde geldt voor Ierland. Als je goed plant, zijn de tickets niet al te duur en daar kan je prima toeren, wandelen, fietsen ed. En het is er nog mooi ook.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:25

Mocht je echt niet te ver weg willen vind ik de Ardennen een prima oplossing.
Ik kan me daar altijd uitstekend vermaken als je rond Trois Ponts gaat zitten met de activiteiten die daar aangeboden worden. Kanoën, paardrijden, mountainbiken. Erg leuk. :)

Engeland is ook fantastisch maar erg duur! Daar moet je wel rekening mee houden.

dnieSz

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:25

mbkaatje schreef:
GB (bijv. Schotland) of Ierland.
Voordeel van Schotland is dat je je eigen auto mee zou kunnen nemen. En volgens mij prima geschikt voor een actieve vakantie. Ben er alleen zelf nooit geweest.
Hetzelfde geldt voor Ierland. Als je goed plant, zijn de tickets niet al te duur en daar kan je prima toeren, wandelen, fietsen ed. En het is er nog mooi ook.

Helemaal mee eens! Of London ook fantastische en van alles te doen daar. :j

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:28

Texel is heerlijk, zijn ook veel leuke dingen om te bekijken/te doen. Moezel? (kun je heeeerlijk eten en wijntjes drinken haha). Zwarte woud (zuid-duitsland), in een mooi dorpje rondom Freiburg bijvoorbeeld.

En een citytrip? Berlijn? Wenen? Brussel, etc...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:29

Zwitserland :+: en dan het gebied rondom Interlaken. Bergen, water, klimmen, watervallen, oude steden, wandelen :) en prachtige natuur :+:
Is ongeveer 8 uur rijden :) prima te doen :)

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:31

Ilsemarie schreef:
Texel is heerlijk, zijn ook veel leuke dingen om te bekijken/te doen. Moezel? (kun je heeeerlijk eten en wijntjes drinken haha). Zwarte woud (zuid-duitsland), in een mooi dorpje rondom Freiburg bijvoorbeeld.

En een citytrip? Berlijn? Wenen? Brussel, etc...

En als je dan toch in de buurt van Freiburg zit, gelijk een dagje Europapark meepakken! Aanrader, als je er van houd...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:34

Oew Freiburg kan je prima meepakken opweg naar Zwitserland trouwens :) net als het Europapark :) ligt langs de snelweg daarnaartoe :D

Dee_Es

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:51

De eerste x dat ik wegging met mijn vriend zijn we naar België gegaan met de tent. De camping was niks bijzonders (wel een grappige eigenaar die ons Frans ging leren) maar we hadden wel een prachtig plekje direct langs het water met een vuurplek (dus elke avond kampvuur :D). We hebben daar in de omgeving oude ruïnes en kastelen bezocht, via ferrata gedaan, abseilen enz. Verder kan je er heel goed kanoën, wandelen, klimmen, mountainbiken en mooie tochten maken met de auto. enz. Volgens mij zaten wij bij Bertrix in de buurt en van daaruit hebben we uitstapjes gemaakt naar oa Dinant. Als je meer richting de kant van Dinant gaat kan ik je trouwens Freyr ook aanraden! Ik heb daar voor het eerst geklommen, was een hele toffe ervaring.

Als je wat verder weg wilt gaan kan ik je de Pyreneeën aanraden voor een actieve vakantie maar dat is meteen wel een hoop meer km'tjes rijden.

LisavanLisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:55

ik volgg! haha
die roadtrip klinkt erggg leuk

sloffiee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:56

Gran canaria super leuk maar dat zocht je niet :')

Laurahh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 10:58

Belgische Ardennen is een goede optie :D Veel activiteiten, mooie omgeving, geen feest/alcohol sfeer.

Dat was ook de eerste vakantie van mij en mijn vriend!

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:08

Keet schreef:
Zwitserland :+: en dan het gebied rondom Interlaken. Bergen, water, klimmen, watervallen, oude steden, wandelen :) en prachtige natuur :+:

Dan moet je onderin in Limburg wonen als je het in 8 uur will bereiken of met 200 rijden..
je rijd 10 uur om daar heen te gaan vanuit nederland.

zwitserland en oosterrijk zijn heel mooi, of hier aan de bodenmeer. aan de bodenmeer is veel mogelijkheid om te zwemmen, inkoopmogelijkheid. ook kun je naar Konstanz met de veerboot, daar is ook veel te zien en een groot winkelcentrum. Het is Meer zo'n relax vakantie, Maar berglopen kun je hier ook, heb ik ook gedaan. is erg interessant ook voor echte paardenliefhebbers die het niet zo met bergen hebben...

wij zijn met onze eerste vakantie naar nederland gegaan, nu onze tweede gaat naar turkije. al voor 800 euro heb je 5 sterrenhotel, all incl. en met reisverzekering.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 11:13

Arashah schreef:
Keet schreef:

Dan moet je onderin in Limburg wonen als je het in 8 uur will bereiken of met 200 rijden..
je rijd 10 uur om daar heen te gaan vanuit nederland.

zwitserland en oosterrijk zijn heel mooi, of hier aan de bodenmeer. aan de bodenmeer is veel mogelijkheid om te zwemmen, inkoopmogelijkheid. ook kun je naar Konstanz met de veerboot, daar is ook veel te zien en een groot winkelcentrum. Het is Meer zo'n relax vakantie, Maar berglopen kun je hier ook, heb ik ook gedaan. is erg interessant ook voor echte paardenliefhebbers die het niet zo met bergen hebben...

wij zijn met onze eerste vakantie naar nederland gegaan, nu onze tweede gaat naar turkije. al voor 800 euro heb je 5 sterrenhotel, all incl. en met reisverzekering.

Wij reizen het vanaf Amsterdam altijd in 8 uur :) doen het elk jaar ;) dus weet ongeveer wel wat ik zeg ;) En hele stukken van DSL kan je inderdaad vrij goed doorrijden omdat er geen min snelheid geldt :)