ik ben op zoek naar mensen die geëmigreerd zijn naar Spanje en mij een beetje op weg kunnen helpen

Wij zitten eraan te denken om voor voorlopig 1,5-2jaar naar spanje te verhuizen maar waar begin je?
Mijn man is zzp-er en had wel het e.e.a al gevonden daar, maar weet niet of het beter is om in een vreemd land gewoon in loondienst te gaan?
Tevens zitten wij met de vraag of een koopwoning niet goedkoper is in verhouding met een huurwoning daar? Ik heb liever een huurwoning omdat ik niet ergens aan vast wil zitten mocht het niks worden of als toch niet bevalt.
Verder heb ik ook echt geen idee waarheen te willen in spanje, mijn voorkeur gaat uit naar zuid spanje maar echt ergens perse heen willen hebben wij niet.
Wij hebben ook nog een dochter van 2,5 wat het allemaal even iets lastiger maakt om ergens zo heen te gaan natuurlijk.
Ik hoop dat iemand ons een beetje op weg kan helpen! Ons grootste issue is eigenlijk werk.
Verder staat het voor ons echt nog in de kinderschoenen.
Gisteren hebben we namelijk pas besloten dat mocht het haalbaar zijn wij zeker willen gaan verhuizen.
Verder kennen wij beide geen woord spaans

Wie kan mij helpen? Zou erg dankbaar zijn