Ik heb net mijn vliegticket naar mijn stage gekocht.. Maar nu voelen jullie hem al aankomen ik heb met mijn stomme hoofd gewoon mijn roepnaam ingevuld ipv mijn volledige naam.. Mijn roepnaam is Fenne En mijn volledige naam Fennechien
Ik heb ook al gekeken op internet maar kan daar niks wijzigen, en mijn moeder zegt dat het niet heel veel uit zal maken.. Weet iemand hier misschien hoe het zit als je je roepnaam neer zet ipv je echte naam? Ik vraag me dus af of het ticket nu wel geldig is.. Oh wat voel ik me stom...
Hier was een tijd terug ook een topic over, als ik het me goed herinner. Je kunt het laten wijzigen geloof ik, maar dat kost je een hoop geld. Volgens mij maakte het wel degelijk uit!
wil94
Geplaatst: 05-04-15 09:28
Je moet de naam die op je paspoort staat gebruiken op je ticket. Ik zou ff bellen naar de vliegmaatschappij of dat nog veranderd kan worden.
Letsdunit
Geplaatst: 05-04-15 09:28
Wat staat er op je paspoort en waar vlieg je heen ?
Fenneeee
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-15 09:29
Op mijn paspoort staat Fennechien en ik vlieg naar Menorca met een overstap op Barcelona Ik vlieg met vueling
Laatst bijgewerkt door Fenneeee op 05-04-15 09:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Collie2008
Geplaatst: 05-04-15 09:29
Mijn officiële naam is Adriana en mijn roepnaam is Sharon. (Vraag me niet waarom). In Turkije wilden ze me in eerste instantie niet terug laten vliegen, maar mocht toch weg...
Fenne is afgeleide van jouw officiële naam dus lijkt me inderdaad geen probleem
Het maakt volgens mij wel uit. Ik zou in elk geval even bellen, misschien kunnen ze een aantekening maken en dat het dan verder geen probleem is.
Renee
Geplaatst: 05-04-15 09:32
Een vriendin van mij had dit laatst (dubbele achternaam was fout gegaan), en die moest 80 euro betalen om het te wijzigen.
Fenneeee
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-15 09:32
Ik hoop het.. Normaal let ik er altijd op maar heb het nu zo automatisch ingevuld..
Sleeper
Geplaatst: 05-04-15 09:33
Het moet zeker wel kloppend zijn. Zou geen risico nemen en het laten veranderen.
imd
Geplaatst: 05-04-15 09:33
Het maakt wel uit. Mijn nichtje had een keer een ticket op d'r roepnaam en moest toen omboeken naar d'r volledige naam. Het oorspronkelijke ticket was erg goedkoop, de wijziging kostte volgensmij 3x zoveel als het hele ticket had gekost.
Waar vlieg je heen? Als het een prijsvechter binnen Europa is zou het aardig geld kunnen gaan kosten (en volgensmij mogen ze je weigeren als het niet overeen komt, dat risico zou ik persoonlijk niet willen lopen), maar als je ver weg gaat zijn ze vaak wat klantvriendelijker (want duurder).. Edit: dichtbij dus. Ben bang dat het je dan idd zo'n 80-100 euro gaat kosten.. Zou ze gewoon even bellen en het uitleggen, dan hoor je 't vanzelf. Misschien zijn ze coulant!
Laatst bijgewerkt door imd op 05-04-15 09:35, in het totaal 1 keer bewerkt
MightyJoe
Geplaatst: 05-04-15 09:34
Dit maakt wel veel uit. Ik zal even de maatschappij opbellen en vragen wat ze kunnen doen. Waarschijnlijk kost het wel aardig wat..
Fenneeee
Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-15 09:35
Ik vlieg naar Menorca (spanje) ik ga zo even kijken of ik ze kan bellen.. op internet staat dat het 50 euro zou kosten...
Bij Ryanair maakte ze daar een probleem van, mijn vriend zijn namen stonden niet volledig op het ticket, mochten wel doorlopen maar eerst na 10 keer controleren.
furious
Geplaatst: 05-04-15 09:40
Inderdaad bellen. Als er staat dat je 50 euro moet betalen ga daar dan maar van uit.
Dit is ontzettend afhankelijk van de maatschappij waar je meevliegt. Bij de een moet je er voor betalen en bij de andere is het gratis. Lowbudget vliegen is meestal betalen
knollentuin
Geplaatst: 05-04-15 10:24
Wilde ik net gaan zeggen,heb t vorig jaar met ticket van m'n zoon gehad, dat is zonder problemen en kosten gewijzigd bij Corendon
Anoniem
Geplaatst: 05-04-15 10:24
Wat fijn dat het niets kostte! Geniet van je reis!
Ik had nu ook wel een hele aardige man aan de lijn ! Alleen mijn naam spellen in het Engels is nog niet zo makkelijk
Anoniem
Geplaatst: 05-04-15 10:30
Fenneeee schreef:
Ik heb net gebeld, en het is gewijzigd ! en het koste niks !!
Daar heb je geluk mee!
pjotrg
Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)
Geplaatst: 05-04-15 10:32
Gebeurt mij ook wel eens, zeker als één van mijn klant mijn ticket boekt. Als je in Nederland incheckt snappen ze dat wel, zeker als je roepnaam afgeleid is van je "officiele" naam die op je paspoort staat.
In het buitenland hebben ze daar meer moeite mee; op mijn Franse bankpas wil de bank ook niets anders noteren dan mijn doopnaam ("officiele" naam die op het paspoort staat).
Dus om problemen te voorkomen: altijd je volledige naam opgeven zoals die in je paspoort staat.
Een vliegmaatschappij zou geen geld mogen vragen om dat te wijzigen (stelletje boeven) ! Je wijzigt immer niet je vlucht, alleen je naam.
Ik gebruik altijd mijn eerste naam van mijn 2 officiele namen (die overigens heel anders is als mijn roepnaam). De tweede staat dus wel in mijn paspoort maar geef ik niet op. Gaat altijd goed
Dan zou ik dat in het vervolg wel anders gaan doen, Jo_vales. Volgensmij mógen ze je namelijk weigeren zo. En beter teveel info dan te weinig toch?
Ik heb gelukkig maar één naam en dat is ook mijn roepnaam, maar als ik een ticket voor iemand anders moet boeken pak ik altijd het (kopie) paspoort erbij en neem dat letterlijk over..