40 km per dag 6 dagen aaneengesloten is een hoop hoor..
ik zou eerlijk gezegd niet meer dan 30 kilometer per dag lopen en twee dagen rust (drie dagen lopen, 1 dag rust, 2 dagen lopen, 1 dag rust, 3 dagen lopen etc), zodat je of het in een stuk kan lopen met een korte pauze.. of de dag echt in tweeën kunt verdelen en ruime pauze nemen tijdens de lunch..
Ik zou je willen adviseren om meerdere tweedaagses te lopen de komende periode..
zet eens hoog in.. Over een week of twee heb je de Kampinatocht in Boxtel.. is geen echte tweedaags, maar wordt twee dagen gelopen.. dus zelfde route.. Pak daar de 40 kilometer en de volgende 30. Dan ben je nog net niet helemaal dood door je ongetraindheid maar hoef je niet op te hikken tegen 8 uur lopen terwijl je krom loopt van de spierpijn.
Ook al kun je 40 lopen, door opvolgende dagen 40 kilometer te lopen belast je je lichaam zwaar en je geeft je lichaam geen enkele gelegenheid om te herstellen van kwaaltjes die zeker zullen gaan optreden (trekkende spiertjes, een lichte onsteking van een gewricht of vlies, een verkrampt peesblad, een stapelblaar onder het eelt.. de raarste dingen).. Een dag herstel is dan niet voldoende, sterker nog dan voel je je waarschijnlijk nog beroerder als zonder rust.
De meeste lange afstands paden kennen etappes van 20 kilometer, niet voor niets is die afstand er.. dan ben je een halve dag aan het lopen gemiddeld en de andere helft kun je herstellen.. hier kun je bijna eeuwig mee doorgaan zonder hersteldagen.
als je echt meer wilt lopen dan 20, zou ik 30 aanraden.. Maar geen 40 omdat het anders niet in de vakantiedagen pas

.. Daar kun je jezelf heel wat ellende mee op de hals halen.. Zeker met zo'n korte voorbereidingstijd.. waarin ook je pony voldoende moet worden voorbereid op non stops marathons lopen.
6 maanden is net iets meer dan aangeraden wordt als trainingstijd voor de Nijmeegse.. en dat is slechts 4 dagen.. En vraag niet hoe de mensen die dat voor het eerst doen zich meestal op dag 5 voelen..
----------
anders ligt het als je al een behoorlijk geoefende loper bent en je grenzen daarin al goed kent.