3 weken zomer, ver weg. Waar naartoe?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imd

3 weken zomer, ver weg. Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-15 22:23

Wat de titel zegt dus. Ideeën die al naar voren zijn gekomen zijn Peru, Thailand en Sri Lanka. Allemaal enorm mooi, maar wellicht zijn er nog andere landen die leuk zijn en waar we niet aan hebben gedacht? En hoe zit het met veiligheid, prijzen en weer in deze en andere landen? Van Thailand & Sri Lanka hoor ik zowel over veiligheid als prijzen goede verhalen, over Peru hoor ik weinig mensen eigenlijk. En qua weer, Spaanse zonvakanties zijn écht niet mijn ding, ik houd niet van teveel hitte. Is de warmte in de genoemde landen vergelijkbaar met Nederland, of is het een andere 30 graden dan we hier hebben (luchtvochtigheid etc?). En in Peru is het in onze zomer net weer winter natuurlijk, maar dat schijnt alsnog goed te doen te zijn?
Kortom: ik hoor graag ervaringen en andere suggesties!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-15 22:36

Ik vond Thailand een heel andere luchtvochtigheid hebben dan hier. Was sowieso vochtiger. Ik vond het daar goed uit te houden toen ik daar op vakantie was :)
De temperaturen in die klimaten zijn echt anders dan in NL. Dit merkte ik bijv. ook in Curacao en Suriname, hier in NL zou ik het echt niet trekken als het dagelijks 30 graden zou zijn, terwijl het daar bijna iedere dag die temperatuur was en dat was echt anders.

Thailand vond ik erg leuk trouwens :) Hele vriendelijke mensen, mooie omgeving en veel te bezichtigen (al zijn het wel veel tempels :)) ) Wel soms wat chaos, vooral in Bangkok, maargoed. In Thailand kan je héél goedkoop (en lekker) uit eten :)) :D En de eilanden zijn ook aan te raden, zeker als je even een paar dagen/week wat wil chillen op een strand enzo. Wij waren naar Koh Chang geweest :)

Zelf wil ik in november/december 5 weken naar Thailand of Sri Lanka toe tijdens een schoolproject voor een minor.

Vero

Re: 3 weken zomer, ver weg. Waar naartoe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:08

Sri lanka, China,
Misschien een land in Afrika/Amerika

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:11

Zuid-Afrika!!

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:16

thailand en curacao zijn erg leuk!
en omdat de lucht vochtig is voelt het wel warm maar is het meestal makkelijk uit te houden.
bij ons was het 1x 40 graden en toen gingen we toch maar even naar binnen;)

je zou ook kunnen kijken naar new-zeeland, dat was mijn leukste vakantie ooit:)

imd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-03-15 08:40

Nieuw-Zeeland ben ik al geweest := O:) En daar moet je langer dan 3 weken heen, vind ik persoonlijk. Zuid-Afrika en China trekt ons niet zo. Curacao mij ook niet eigenlijk. Hebben liever iets in Azië of Zuid-Amerika.

Van die luchtvochtigheid vermoedde ik dus al. Thailand lijkt me erg leuk, jouw ervaringen klinken ook zeker goed, 1234! Maar hoe meer ik lees over Peru, hoe beter dat ook lijkt. Wordt nog moeilijk dit :))

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:42

Zwitserland? Niet te warm (kan wel heel warm, maar dan ga je gewoon wat hoger zitten :P ), niet te koud (ga je weer wat lager zitten :P ) prachtige natuur en daar ben je wel even 3 weken zoet hoor :) Genoeg te zien!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:43

Lastig he, die keuzes :P
Ik zit nu ook in ''keuzestress'' omdat k een bestemming mag kiezen voor tijdens mn minor O:) (dat is sowieso in Azië of Afrika volgens mij)

Maar wat wij trouwens hadden gedaan, was 16 dagen Thailand en daarna op de terugweg (omdat er met vliegen een tussenstop op Dubai was) 5 dagen nog naar Dubai. :) Dat zou je ook nog kunnen overwegen. Tis wel een wereld van verschil, die 2 landen, maar zeker de moeite waard. Ohja en mocht je dit willen doen, dan zou ik NIET tijdens Ramadan dat doen :') Dat is geen pretje in Dubai om daar te zijn tijdens Ramadan. Met 45 graden en je op de wc of hotelkamer op moeten sluiten om iets te kunnen drinken/eten. Heb dr ervaring mee O:)

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 08:50

Kroatie, zeker een aanrader. Prachtige omgeving, vriendelijke mensen, eten is gewoon normale prijs en soms zelfs goedkoop maar wel lekker.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 10:57

Als Zuid-Amerika je trekt, denk dan eens aan Bolivia. Of combineren met Peru, Machu Picchu ligt niet ver van de grens af. Bolivia ligt hoog, en daardoor een prettig klimaat. Qua veiligheid zit je daar net zo goed als in Peru of Thailand. Ik heb me daar niets onveiliger gevoeld in ieder geval. Sri Lanka vond ik qua veiligheid minder, maar het is ook al weer ruim 20 jaar geleden dat ik daar was, en toen was het noorden niet toegankelijk en waren er nog veel aanslagen (tamils), en ook overal wegafzettingen met zwaar geschut. Op eigen houtje kwam je er ook niet doorheen toen.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 11:09

Ik kies tegenwoordig waar de aanbiedingen zijn, dus via ticketspy/VakantieVeilingen/holidayguru.

Wij gaan bijv nu in juni naar Barbados doordat de ticket slechts 389 euro was. En zo zie ik wel meer aanbiedingen voor verre bestemmingen waar ik in de toekomst heen wil

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:51

Brazilië!! :D

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:53

Fillipijnen? Nog minder toeristisch maar zoooo mooi en veelzijdig. Staat bij mij op nr 1 van mn verlanglijstje

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:53

Bali is ook echt super leuk, ik was daar afgelopen zomer, en het is daar ook best wel veilig. De mensen zijn er super aardig, en alles is heel goedkoop.
Alleen de reis ernaartoe waarschijnlijk niet zo, maar dat hebben mijn ouders geregeld en dat weet ik dus niet.

edit: het weer was daar ook heel lekker. Wij hadden 25/30 graden met wind, dus ook uitstapjes in de zon waren heel goed te doen
Laatst bijgewerkt door Lumi op 18-03-15 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:54

Brazilië? Cuba?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 15:55

Ecuador was top, maleisie ook maar dat is wel lang geleden.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:07

Bali voor 3 weken raad ik dan weer af. Weekje was genoeg.

Jasmijn159

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:10

Thailand kan ik op zich wel aanraden :) Alleen even checken hoe t zit met regenseizoen! Mooie cultuur, geweldige natuur, vriendelijke mensen en onwijs goedkoop. Ik ben afgelopen nov/dec geweest en vond de hitte in de steden slecht te doen, daarbuiten was het prima. Let wel op eventuele scams! En plan je 3 weken goed, want wij hadden aan dik 4 eigenlijk al niet genoeg :P

Anders misschien Indonesie? Egypte?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:10

Griekenland en de eilanden er omheen?

Vero

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:11

Cayenne schreef:
Griekenland en de eilanden er omheen?

Kos! *\o/*
Voor vragen mag je me een pb sturen :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:11

Bora Bora, als je dan toch 3 weken en ver weg wilt! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:14

Neonlight schreef:
Als Zuid-Amerika je trekt, denk dan eens aan Bolivia. Of combineren met Peru, Machu Picchu ligt niet ver van de grens af. Bolivia ligt hoog, en daardoor een prettig klimaat. Qua veiligheid zit je daar net zo goed als in Peru of Thailand. Ik heb me daar niets onveiliger gevoeld in ieder geval. Sri Lanka vond ik qua veiligheid minder, maar het is ook al weer ruim 20 jaar geleden dat ik daar was, en toen was het noorden niet toegankelijk en waren er nog veel aanslagen (tamils), en ook overal wegafzettingen met zwaar geschut. Op eigen houtje kwam je er ook niet doorheen toen.

Hou bij Bolivia wel in je hoofd dat je waarschijnlijk vliegt op La Pas, en dat je echt wel een paar dagen gevlakt bent door hoogteziekte die je daarvan krijgt. Als je 'maar' drie weken hebt is het misschien verstandig om op een vliegveld te vliegen dat wat lager ligt, waar ik Peru weer zou aanraden.

baszo17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:14

Ik ga 11 dagen op zon/zee/strand vakantie.
om precies te zijn ga ik naar de bruisende stad Phapos op Cyprus.

Ben zeer benieuwd naar dit grieks/Turkse eiland. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:15

Verder.. Wat zijn je wensen? Wil je naar een toeristisch oord of wil je juist een wat rustigere plek opzoeken? Wil je natuur zien of grote/mooie steden? Wil je aan het strand liggen of wil je een actieve vakantie hebben?

Zuid Amerika is ongelofelijk veelzijdig maar voor bepaalde activiteiten zou ik bepaalde plekken weer niet aanraden :)

Kever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-15 20:19

Jamaica :j
Wat een prachtig eiland..

Zelf zou ik ook graag IJsland graag een keer zien.

Ook hoor ik mooie verhalen over Gambia!