paardrijdvakantie met ouders?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lumi

paardrijdvakantie met ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 18:15

Hallo,

in de zomervakantie willen mijn zusje en ik altijd het liefst paardrijden. Nu hebben wij helaas ouders die niet kunnen rijden. Gelukkig vinden zijn het wel goed als we tijdens de vakantie samen ritten maken, maar we worden natuurlijk in de vakantiebestemmingen wel beperkt.
Wat wij zoeken:
*land binnen Europa, liefst op rijafstand
*huisje of hotel
*ritten onder begeleiding
*omgeving waar genoeg te doen is (en dan niet alleen wandelen) zodat we ook leuke dingen samen met ouders kunnen doen
*een plek waar we ons in het Nederlands of Engels verstaanbaar kunnen maken als er problemen zijn
*rustige paarden

Ik hoop dat jullie kunnen helpen om een mooie vakantieplaats te vinden, alvast bedankt! :)

MarianneW

Re: paardrijdvakantie met ouders?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:21

Kijk eens bij pradis in Frankrijk! :-)

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:25

Als Nederland zelf ook een optie is: de Reeënwissel in Drenthe (Hoogersmilde). In de omgeving genoeg te doen en voor de paardenliefhebbers een paradijselijke omgeving (Het Drents Friese Wold). Ze hebben er een manege, er wordt fijn lesgegeven en er worden (dagelijks) begeleide buitenritten gedaan.
Ze hebben grote huurtenten en ook caravans die ze verhuren, helaas dus geen huisje. Maar ja, in de directe omgeving zijn wél huisjes te huur... dus dát zou ook nog een optie zijn? Voor meer informatie kun je googelen op De Reeënwissel.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 18:27

MarianneW schreef:
Kijk eens bij pradis in Frankrijk! :-)

ik heb op hun site gekeken, en het is daar echt supermooi. Over een paar jaar is dit voor mijn zusje en mij echt een ideale plaats. Voor nu vraag ik me af of er wel genoeg te doen is in de omgeving behalve wandelen, maar ik hou hem in gedachten.
Heel erg bedankt! :)

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 18:30

Julu72 schreef:
Als Nederland zelf ook een optie is: de Reeënwissel in Drenthe (Hoogersmilde). In de omgeving genoeg te doen en voor de paardenliefhebbers een paradijselijke omgeving (Het Drents Friese Wold). Ze hebben er een manege, er wordt fijn lesgegeven en er worden (dagelijks) begeleide buitenritten gedaan.
Ze hebben grote huurtenten en ook caravans die ze verhuren, helaas dus geen huisje. Maar ja, in de directe omgeving zijn wél huisjes te huur... dus dát zou ook nog een optie zijn? Voor meer informatie kun je googelen op De Reeënwissel.

we zijn voor met onze ouders wel echt op zoek naar een plaats in het buitenland, maar als we die niet kunnen vinden gaan we nog een week met zijn tweeën met de caravan weg. Dan zou dit wel heel ideaal zijn, het is mooi in de buurt.
Dankjewel :)

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:32

In de laatste Bitmagazine stond een heel mooi hotel in Oostenrijk, met Lippizaners.
Wellicht heb je dat artikel gelezen? :)

Zal eens kijken of ik die Bit nog kan terugvinden voor de naam van het hotel.
Of als andere bokkers de naam nog weten.. :D
Het zag er in ieder geval prachtig uit!

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 18:33

Paris_ schreef:
In de laatste Bitmagazine stond een heel mooi hotel in Oostenrijk, met Lippizaners.

die heb ik inderdaad gelezen ja!
en het zag er supergaaf uit, alleen was het verboden voor kinderen daar, dus ik denk niet dat we daar naartoe mogen (17 en 19)

Cinderella

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:35

http://mobile.domainedechaussy.com/

Hier ben ik met mijn ouders en broer heengeweest. Leuke camping, veel te doen in de omgeving, zoals kanoën, maar ook dorpjes en steden bezoeken. Ontzettend mooi landschap en ze organiseren hele mooie ritten ter paard waar je drie rivieren oversteekt. Wordt vanuit de camping georganiseerd en hun brengen je dan naar de manege met andere campinggasten. Ze hebben er erg leuke huisjes/chalets.

Annoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:36

Toen ik klein was ben ik eens met mijn ouders naar deze camping, http://www.reiterparadiescamping.de/ in Duitsland geweest. Ik weet niet of ze ook caravans of tenten verhuren. Mijn ouders zijn er met hun eigen caravan naar toe gegaan. De konden de hele dag pony's aaien en rijden ook bosritten. Er waren ook lespaarden voor volwassenen.
Laatst bijgewerkt door Annoya op 12-03-15 18:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Julu72

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:37

Lienie_F schreef:
Julu72 schreef:

we zijn voor met onze ouders wel echt op zoek naar een plaats in het buitenland, maar als we die niet kunnen vinden gaan we nog een week met zijn tweeën met de caravan weg. Dan zou dit wel heel ideaal zijn, het is mooi in de buurt.
Dankjewel :)

Kijk anders ook eens bij Trailfinders.nl, daar staat vaak wel bij wat er nog meer te doen is voor niet-ruiters.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:39

Lienie_F schreef:
Paris_ schreef:

die heb ik inderdaad gelezen ja!
en het zag er supergaaf uit, alleen was het verboden voor kinderen daar, dus ik denk niet dat we daar naartoe mogen (17 en 19)

Oh echt waar? Daar heb ik dan overheen gelezen!
Maar zouden daarmee dan niet echt kleine kinderen bedoeld worden? (en dan denk ik aan -12 jr...)
Zal vast zijn ivm. geluidsoverlast o.i.d., maar met 17 en 19 jaar zul je niet als een gek rondjes gaan rennen met de volumeknop op max. :D

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:41

http://www.hirondelle.info/
Hier ben ik met een vriendin heen geweest. Wij hebben van de omgeving niet zoveel gezien omdat we vooral paardgereden hebben.. maar je kunt bij het Nederlands stel altijd informeren wat er te doen! :)
Was wel een supervakantie!

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 18:41

Oh, en Le Bois de L'Espau in Frankrijk!
JenW hier op bokt kan je daar alles over vertellen. :D

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 19:33

haha wij en geen geluidsoverlast?? :+

ReJo schreef:
Hier ben ik met een vriendin heen geweest. Wij hebben van de omgeving niet zoveel gezien omdat we vooral paardgereden hebben.. maar je kunt bij het Nederlands stel altijd informeren wat er te doen! :)

het ziet er op de site super uit! maar klopt het dat je daar zonder begeleiding naar buiten gaat? ik denk niet dat onze ouders dit goed zouden vinden, nouja dan nog maar een jaartje wachten tot we zelfstandig weg mogen

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:46

Vakantiewoning ijspeert in Lehnhausen/Gemunden Duitsland.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 19:55

Wel iets verder maar echt super geweldig mega leuk :D
http://www.horseriding.gr/

meerdere keren geweest met mijn zusje en niet paardrijdende ouders:j

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 19:58

Area51 schreef:

dit ziet er echt supergaaf uit :D
wat voor temperaturen heb je daar in de zomer, aangezien het griekenland is??
en hoe goed konden jullie je verstaanbaar maken? Het engels van de site is niet al te best namelijk :+

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 20:00

Britta31 schreef:
Vakantiewoning ijspeert in Lehnhausen/Gemunden Duitsland.

dit is toch niet helemaal wat we zoeken, al ziet het er wel leuk uit.
heel erg bedankt voor het meedenken in ieder geval :)

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 20:53

Lienie_F schreef:
Area51 schreef:

en hoe goed konden jullie je verstaanbaar maken? Het engels van de site is niet al te best namelijk :+

Google zegt dat in de zomer daar de gemiddelde maximale temperatuur 31 en minimaal 22/23 graden is

ReJo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:05

Lienie_F schreef:
haha wij en geen geluidsoverlast?? :+

ReJo schreef:

het ziet er op de site super uit! maar klopt het dat je daar zonder begeleiding naar buiten gaat? ik denk niet dat onze ouders dit goed zouden vinden, nouja dan nog maar een jaartje wachten tot we zelfstandig weg mogen

De 1e keer gaat de eigenaresse mee omdat ze wil weten hoe je rijd. De keren daarop gaat ze niet mee, maar (ik denk) als je dat aangeeft dat ze wel mee gaat! :)

elenaMM77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:06

http://www.soulisse.com/

absolute aanrader, enkele jaren achtereen geweest en ook dit jaar wil ik er weer heen,
dit keer voor een ruiterweek.

Nederlandse eigenaren, vooral nederlandse gasten en velen die al jaren komen..
paarden zijn kalm, maar geen managepaarden (lopen in het seizoen s ochtends (vertrek meestal 7.00h zodat je geen last van hitte hebt en de meeste kans om wild te spotten, een buitenrit van 1-2 uur, buiten het seizoen zijn ze vooral lekker paard).

voor extreem lange galopades hoef je daar niet heen, daar is het terrein niet geschikt voor. het zijn vooral mooie ritten, door een prachtig gebied.

voor de vergevorde ruiters (dus die om kunnen gaan met een plots schrikkend paard, of een paard dat ineens het water uit wil/paniekt) is het mogelijk om een 3-uursrit te maken en te zwemmen met de paarden (zadels gaan eraf, de paarden die nog met bit gereden worden krijgen een bitloos hoofdstel en dan te water)
Laatst bijgewerkt door elenaMM77 op 12-03-15 21:42, in het totaal 2 keer bewerkt

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 21:10

http://www.ranch.nl/

Super gaaf! nederlandse eigenaren, veel paarden en voor je ouders genoeg te doen. ze verhuren ook huisjes. en bovendien is het eten echt top

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 21:45

puagaus schreef:
http://www.ranch.nl/

Super gaaf! nederlandse eigenaren, veel paarden en voor je ouders genoeg te doen. ze verhuren ook huisjes. en bovendien is het eten echt top

wat kunnen mijn ouders daar doen dan?
en eten?? wat voor eten?? :D

edit: dat paardenzwemmen ziet er ook leuk uit, maar denk niet dat dat mag van mijn ouders. Nouja, dan maar even onthouden voor als we straks zonder heb op vakanie gaan :)

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-15 23:27

Lienie_F schreef:
Area51 schreef:

het ligt redelijk in de bergen, warmte is absoluut te doen dus. Als je naar de kust gaat is het wel echt heet. Haha op site rechts staat een Nederlands vlaggetje, voor de originele tekst. Denk dat het met een vertaal programma is gedaan. Het wordt gerund Door 1 Nederlandse vrouw met haar griekse man, de gids is ook Nederlands maar spreken allemaal goed Engels.
kan je wel meer info via pb sturen, even een mailtje zoeken die ik naar een andere bakker heb gestuurd.

Lumi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-15 23:29

Area51 schreef:
Lienie_F schreef:

het ligt redelijk in de bergen, warmte is absoluut te doen dus. Als je naar de kust gaat is het wel echt heet. Haha op site rechts staat een Nederlands vlaggetje, voor de originele tekst. Denk dat het met een vertaal programma is gedaan. Het wordt gerund Door 1 Nederlandse vrouw met haar griekse man, de gids is ook Nederlands maar spreken allemaal goed Engels.
kan je wel meer info via pb sturen, even een mailtje zoeken die ik naar een andere bakker heb gestuurd.

als je me wilt pb'en, heel graag :)
haha engels is natuurlijk niet nodig als ze nederlands spreken :+