Ik had net genoeg gewerkt om een vliegticket, een visum en een trainingscursus(met baangarantie in de outback) te kunnen betalen, voor de rest compleet platzak een nieuw avontuur tegemoet!
Ik heb altijd al veel en ver gereisd, echter nog nooit helemaal in mn uppie, vandaar ook Australië, een veilig en engels sprekend land. Waar ik natuurlijk ook naar toe wou gaan om de cowgirl uit te hangen:D
En hoé dat gelukt is:) Naast veel werken ook nog 2 maanden gereisd en bijna alles kunnen zien.
Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:)
De route die ik heb gedaan, veel van deze lijnen tussen Roma, Sydney en Brisbane heb ik meerdere malen gedaan maar het werd wat te rommelig op het plaatje.
http://nl.tinypic.com/r/34j23pu/8
Heel moeilijk om een selectie te maken maar vooruit,

Natuurlijk het opera gebouw en de harbour bridge. Ik vloog aan op Sydney dus ik heb eerst een paar dagen rond kunnen kijken de deze metropool en bij kunnen komen van de Jetlag. Later ben ik hier ook naar terug gekomen om oud en nieuw te vieren. Dit deed ik op de zeiljacht van vrienden die rond de wereld aan het zeilen zijn, echt een wereldfeest met fantastisch vuurwerk!

Mijn eerste werkplek! Dit is de homestead, 40 KM ten noorden van het dorpje Injune, Queensland.
Een veehouderij van 17.000 hectare. Ze hielden hier Brahmans voor de vleesproductie. Ik was hier hun enige werknemer en ging eigenlijk elke dag op mijn eigen houtje met de 4x4 het gebied in met een kettingzaag (Ik ben een bosbouwer

Ook het hoeden van de 800 stuks vee (+de kalveren) over zo'n groot gebied is onwijs tof.

Vlak voordat we dan een grote "muster" hadden ging ik altijd de honden trainen:)

Na 5 maanden daar gewerkt te hebben had ik genoeg gespaard om lekker op reis te gaan! Dit deed ik samen met een vriend van me die voor die tijd ook de wereld aan het rondzeilen was. Auto gekocht en gaan! Dit is in park kosciosko (Zo spel je het niet:}) Hier hebben we een 3 daagse trek gedaan te voet om de hoogste 4 pieken van Australië te beklimmen! Erg koud en érg zwaar:)

Daarna naar Melbourne gegaan en de boot gepakt naar Tasmanië om daar ook in 1 week het eiland te zien. Ik vond het daar nog wel het allermooiste, ongerepte natuur, regenwouden, rust en stilte:D

Raaf op een auto met Cradle mountain op de achtergrond

En zo deden we dat dan, ergens van de weeg af rijden, een bospad in of een verlaten onderhoudsweg, tentje opzetten, potje koken, kampvuurtje bouwen en een wijntje drinken:)

Via de Great Ocean Road naar Adelaide, hier de twelve apostoles.

Wilde Koala's zie je niet zo snel maar we hebben ze gevonden!

Dwars door het midden naar het noorden! it is Kata Tjuta, ligt op een paar kilometer afstand van Uluru af maar vond ik eigenlijk nog spectaculairder. Er loopt zelfs een waterstroompje door heen, midden in de woestijn!

Hier hebben we heel veel KMs van gezien:P Dit is de Tanami Desert

De Bungle Bungle in de Kimberley, voor een geologie/geomorphologie nerd als ik mega interessant (Net als veel andere dingen in Australië trouwens, Zoals de Wilpena pound. ben ik ook geweest alleen zo veel foto's passen er niet in dit topic!)

De laatste 3 maanden heb ik in de tropen gewerkt, in het Daintree rainforest.
Een vriend die ik bij mijn eerste baantje heb leren kennen had hier zijn eigen stuk land gekocht en had nog iemand nodig om het te beheren, waar ik natuurlijk geen nee tegen zei! Ik had hier mn eigen paard, honden, auto én schuur. Ik zat er 3 weken helemaal in mijn eentje en dan zou voor 2 weken mijn baas weer langs komen. Al zat ik er ook een keer 4 weken helemaal alleen. Ik heb ook een keer een hele week lang geen ander mens gezien! kunnen jullie nog bedenken of jullie dat ooit gebeurd is?

Zie hier mijn onderkomen:P gewoon een stalen schuur met een afgesloten slaapkamertje er in. Ik had alles wat ik nodig had om mijn werk te kunnen doen. Ik vergeet de quad en tractor bijna:P

Mijn paard was natuurlijk fantastisch maar dit beest bracht mij vooral overal

Doeii