Onze vorderingen op Curaçao

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Barbulet

Onze vorderingen op Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 15:33

Goedemorgen(middag) Bokkers!

Wij (Ik, mijn zus, mijn vader de hond) zijn in april 2012 naar Curaçao geëmigreerd. Ik had daar een korte periode een topic over maar die heb ik nogal laten verwateren en nooit echt foto's geplaatst. Dat vind ik jammer en achteraf toch wel heel leuk om de vooruitgang te zien, vooral met onze tuin.
We zijn geëmigreerd om privéredenen maar vooral ook voor het heerlijke weer :j. Want dat is het, elke dag! Het was afgelopen weekend "maar" 22 graden en dat was toch bijna koud hoor! :o
In het begin vond ik het lastig om me te settelen maar dat ging steeds een beetje beter. Naarmate je meer mensen en plekken leert kennen ga je je steeds meer thuis voelen :)
Ik heb mijn VMBO hier afgemaakt op het Vespucci College. Dat was een erg leuke tijd. Heel anders dan Nederland. Kleinschalig en dus ontzettend gezellig. Voor mijn examens moest ik naar Bonaire en ook dat was een bijzondere ervaring! Veel gedoe maar het is allemaal goed gekomen.
We hebben er nog geen moment spijt van gehad, en ik mis Nederland ook niet, maar ik wil hier zeker niet voor altijd wonen. Ik plan om in de zomer terug naar Nederland te gaan voor mijn studie. Er zijn net wat meer mogelijkheden daar :)
Dus ik geniet de komende maanden nog even heerlijk van het zonnetje hier, en dan zal ik proberen het zonnetje mee naar Nederland terug te nemen :))

Genoeg gekletst! Hier wat foto's. Het is lastig zoeken om een "before" foto te vinden maar dit is er ongeveer zo een.

Dit is ons huis. Hier waren we al druk bezig met de muur.
1.Afbeelding

De voorkant / zijkant
2. http://www.mijnalbum.nl/Foto540-7TKKONSF.jpg
3. http://www.mijnalbum.nl/Foto540-O6WMZU4A.jpg
4.Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto540-OE387CKF.jpg
De bouw van de "palapa"
5.Afbeelding
Onze Jack kijkt toe :j
6. http://www.mijnalbum.nl/Foto540-JRAF6WKO.jpg
7. Afbeelding
8. Dat zag er dan al snel zo uit :)
Afbeelding
9. http://www.mijnalbum.nl/Foto540-ZBBUZDHB.jpg
10. Afbeelding

Hier werden onze zonnepanelen geplaatst.
11.Afbeelding

Een paar foto's van de omgeving :o
12.Afbeelding
Mijn vriend onderwater :D
13. http://www.mijnalbum.nl/Foto540-X3IQGAWO.jpg
14. http://www.mijnalbum.nl/Foto540-LQIG8AUO.jpg
Prachtig uitzicht vanaf de Christoffelberg
15. Afbeelding
Klein Curaçao
16. http://www.mijnalbum.nl/Foto540-SMYHIMWL.jpg
Dit is bij Watamula. (Westpunt)
17. http://www.mijnalbum.nl/Foto540-I7Z6CQGK.jpg
18. Afbeelding

Qua paarden staat het op een laag pitje... Helaas. Ik heb wel een paar lessen gevolgd op de manege hier (SHC), maar dat was niet helemaal wat ik zocht. Ook heb ik vrijwilligerswerk gedaan op een ranch hier in de buurt. Het gaat hier op het eiland net even wat anders en het dieren welzijn staat in mijn ogen niet altijd op nummer één, en dat vind ik jammer. Ik heb wel een paar foto's van de lessen in 2012/begin 2013.
Een beetje onwennig, wat is dat lang geleden!
19. Afbeelding
20. http://www.mijnalbum.nl/Foto360-PLGZOZHP.jpg
21. Afbeelding
22. http://www.mijnalbum.nl/Foto360-LV84Q3BG.jpg

En deze foto's heb ik gisteren even snel gemaakt. Zo is de tuin op dit moment :D
23. Afbeelding
24. http://www.mijnalbum.nl/Foto540-GKTYU4AQ.jpg
De palapa helemaal af!
25. Afbeelding
26. http://www.mijnalbum.nl/Foto540-DPH8QKAB.jpg
De "barbeque" die nog niet af is.. Moet dit jaar lukken!
27. http://www.mijnalbum.nl/Foto540-8V4SWLTU.jpg
28. http://www.mijnalbum.nl/Foto540-SM46D3ZQ.jpg
29. http://www.mijnalbum.nl/Foto540-BDPMCQCB.jpg
En het terras.. Links zie je onze bananenplanten :)
30.Afbeelding

Zoals je ziet is nog niet alles af, zoals de muur. We hopen (nee, we gaan!) het dit jaar afmaken. Samen met de voortuin. :j
Ik heb heel erg veel zin om naar Nederland te gaan maar ik ga dit ook zeker missen. Het is zó anders dan Nederland en daarom kun en moet je het ook niet met elkaar vergelijken. Ik heb hier een prachtige tijd gehad. Het leuke is dat ik altijd een vakantie adres houdt want mijn vader zal hier blijven wonen met zijn nieuwe vriendin. In Nederland hoop ik binnen enkele jaren het paardrijden weer op te kunnen pakken want dat is wel iets wat kriebelt! :o
Bedankt voor het kijken!

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:54

Wat ziet dat er lekker uit zeg :D
Volgens mij heb je het wel naar je zin daar!
In welk gebied/buurt in Curacao woon je?
Ik heb zelf 3 maanden op Curacao gewoond in 2013, voor stage. K zou denk ik niet permanent op Curacao willen wonen :)) voelde me niet altijd even veilig. Jullie daar geen last van??
K ga misschien volgend jaar weer voor 5 maanden daar op stage, hoewel het misschien wel Sint Maarten wordt.

Hoe lang blijf je in Nederland vanaf de zomer? Zolang je studie duurt? Ben je van plan dan ook na je studie in NL te blijven wonen? Of weer terug naar Curacao? Of weet je het nog niet haha
Laatst bijgewerkt door 1234 op 10-03-15 17:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Goof

Re: Onze vorderingen op Curaçao

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 17:58

Oh wow, prachtig. Wat moet je heerlijk wonen zeg met zo'n huis en zo'n heerlijke tuin.
Super.

No_No

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:02

Mooi hoor! Mijn nicht woont daar ook :o

Prachtige foto's!

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 18:45

Dankjulliewel voor de leuke reacties! Ja het is zeker heerlijk. Het fijnste vind ik dat zodra je wakker wordt gooi je de deuren open en loop je naar buiten, elke avond buiten eten e.d. Ja dat zal ik missen in de wintermaanden!

1234 schreef:
Ik heb zelf 3 maanden op Curacao gewoond in 2013, voor stage. K zou denk ik niet permanent op Curacao willen wonen :)) voelde me niet altijd even veilig. Jullie daar geen last van??
K ga misschien volgend jaar weer voor 5 maanden daar op stage, hoewel het misschien wel Sint Maarten wordt.

Hoe lang blijf je in Nederland vanaf de zomer? Zolang je studie duurt? Ben je van plan dan ook na je studie in NL te blijven wonen? Of weer terug naar Curacao? Of weet je het nog niet haha

Ik woon in Grote Berg, dat ligt eigenlijk precies in het midden van Curaçao. Misschien ken je het wel. Is ideaal qua reisafstanden! Het is een erg rustige en dus redelijk veilige buurt. Er is bij ons in de eerste maanden wel ingebroken want toen hadden we nog geen muur, raambeveiliging en alarm... Tja heel vervelend allemaal maar voor de rest nooit last gehad van wat dan ook. Ik begrijp je wel hoor want er lopen wel eens vervelende types rond.
Met je stage woonde je in de stad neem ik aan? Hoe beviel dat? En wat voor stage deed je? Leuk in ieder geval!

Ik ga overigens samen met mijn vriend terug naar NL, en we blijven sowieso tot we beide afgestudeerd zijn. Dan zien we inderdaad wel verder :D Ik merk dat ik nu veel makkelijker tegen emigreren aan kijk en er dus altijd voor open zal staan. Het wordt vaak veel groter gemaakt dan het is. En het is ook veel hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is veel minder eng dan men het laat lijken :D In ieder geval bedankt voor je leuke reactie!

Als de muur verder afgemaakt wordt (hopelijk heel erg snel, komt goed) zal ik een update plaatsen :j

cherrypower

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:50

Ik ben echt jaloers........... Trouwens echt een hele gave tuin, en over de temperatuur ik was al blij toen het hier van het weekend 16 graden was :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 18:53

Wauw gelikt :oo

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:02

Barbulet schreef:
Dankjulliewel voor de leuke reacties! Ja het is zeker heerlijk. Het fijnste vind ik dat zodra je wakker wordt gooi je de deuren open en loop je naar buiten, elke avond buiten eten e.d. Ja dat zal ik missen in de wintermaanden!

1234 schreef:

Ik woon in Grote Berg, dat ligt eigenlijk precies in het midden van Curaçao. Misschien ken je het wel. Is ideaal qua reisafstanden! Het is een erg rustige en dus redelijk veilige buurt. Er is bij ons in de eerste maanden wel ingebroken want toen hadden we nog geen muur, raambeveiliging en alarm... Tja heel vervelend allemaal maar voor de rest nooit last gehad van wat dan ook. Ik begrijp je wel hoor want er lopen wel eens vervelende types rond.
Met je stage woonde je in de stad neem ik aan? Hoe beviel dat? En wat voor stage deed je? Leuk in ieder geval!

Ik ga overigens samen met mijn vriend terug naar NL, en we blijven sowieso tot we beide afgestudeerd zijn. Dan zien we inderdaad wel verder :D Ik merk dat ik nu veel makkelijker tegen emigreren aan kijk en er dus altijd voor open zal staan. Het wordt vaak veel groter gemaakt dan het is. En het is ook veel hoor, begrijp me niet verkeerd, maar het is veel minder eng dan men het laat lijken :D In ieder geval bedankt voor je leuke reactie!

Als de muur verder afgemaakt wordt (hopelijk heel erg snel, komt goed) zal ik een update plaatsen :j

Grote Berg ken ik wel ja. Is indd lekker rustig gebied daar.
Ja precies er lopen een hoop gekken rond O:) En er waren regelmatig schietpartijen en steekpartijen in de buurt. Zou er niet aan moeten denken als mij dat zou overkomen.
Ik woonde bij de Seru Loraweg en Mamayaweg. (in 2 huizen gezeten) Beviel wel goed daar hoor. Bij het tweede huis voelde ik me wel wat veiliger omdat ik daar bij mensen in huis woonde en daar hadden ze zo'n hek om het huis heen + 3 waakhonden. Maar 's avonds durfde ik echt de straat niet op. Als ik wel in het donker weg moest dan was ik ontzettend op mijn hoede. Vond het doodeng om 's avonds in mn eentje op weg te gaan.
Bij t eerste huis (seru loraweg) was ik wel alert op alle geluiden die ik hoorde, k was altijd bang voor inbrekers :') Gelukkig stond dat huis niet aangemerkt als studentenhuis, dus was minder aantrekkelijk voor inbrekers. Maar met laptop op balkon zitten dat kon niet echt. Waren verderop in de straat toen ook studenten overvallen incl. pistool tegen hoofd toen ze buiten met hun laptop zaten. Maargoed dat bedoel ik dus met dat ik me niet altijd veilig voelde. Was wel heerlijk om 's ochtends de deur uit te gaan altijd in topje of shirtje en korte broek enzo, in die heerlijke temperatuur xD K was in die paar maanden echt nog nooit zo bruin geworden als toen. ( en k was pas na maanden later weer normale huidskleur :D)
K deed stage bij de dolfijntehrapie.

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:40

Wauw, wat een mooie plek!
Heb je je vriend daar leren kennen? Leuk dat jullie samen gaan studeren :)

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 19:53

Dankjewel allemaal!

1234, ja dat is begrijpelijk hoor! Het is ook allemaal net wat anders dan bijvoorbeeld Nederland. Hier hebben zijn overvallen en dergelijke ook niet echt een prioriteit. Net als de veiligheid op de wegen, zijn geen strenge controles in. Jammer want er gebeuren heel erg veel ongelukken.
In je eentje weggaan snap ik helemaal dat dat eng is, dat zou ik zelf ook zeker niet doen! Al is het alleen al voor je gemoedsrust.
Wel ontzettend gaaf zeg, dolfijnentherapie. Dat moet een bijzondere ervaring zijn geweest!

En dankje josewoos! Ja ik heb hem hier leren kennen. Hij is Colombiaans en is hier op zijn 8e komen wonen. Hij was weer bevriend met de vriend van mijn zus. Zo gaat dat, klein eiland :D

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 19:56

O wauw! Mag ik jaloers zijn? :D
Heel veel plezier daar nog! :D

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 20:03

Barbulet schreef:
Dankjewel allemaal!

1234, ja dat is begrijpelijk hoor! Het is ook allemaal net wat anders dan bijvoorbeeld Nederland. Hier hebben zijn overvallen en dergelijke ook niet echt een prioriteit. Net als de veiligheid op de wegen, zijn geen strenge controles in. Jammer want er gebeuren heel erg veel ongelukken.
In je eentje weggaan snap ik helemaal dat dat eng is, dat zou ik zelf ook zeker niet doen! Al is het alleen al voor je gemoedsrust.
Wel ontzettend gaaf zeg, dolfijnentherapie. Dat moet een bijzondere ervaring zijn geweest!

En dankje josewoos! Ja ik heb hem hier leren kennen. Hij is Colombiaans en is hier op zijn 8e komen wonen. Hij was weer bevriend met de vriend van mijn zus. Zo gaat dat, klein eiland :D

Ja precies, er gebeuren behoorlijk wat ongelukken op de weg daar xD Zijn ook nauwelijks snelheidsbeperkingen. Daardoor leverden ze eerst bij mij zelfs een auto aan waarvan de snelheidsmeter kapot was, want boeide toch niets, zeiden ze :') Heb em toch maar door hen laten repareren (op hun kosten), want vond het toch wel onveilig om niet te weten hoe hard k rijd. Moest wel in NL daarna weer wennen aan de vele snelheidsborden. :+
En ja, was zeker een bijzondere ervaring!! :)

Als k er nu zo over praat, voelt het alsof ik er pas geleden nog zat :+ Tis alweer bijna 2 jaar geleden xD

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 20:24

Klopt ja... Het maakt ze helemaal niks uit en dat vind ik zo jammer! Er zouden een hoop ongelukken minder zijn als iedereen z'n telefoon in zijn zak liet tijdens het rijden. En inderdaad tijdig de auto controleert...

Haha, de tijd vliegt! Ik vind het ook moeilijk te geloven dat we hier alweer bijna 3 jaar zitten.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:04

Wat ziet jullie tuin er heerlijk uit!!

Wil ook altijd nog eens naar Curaçao!
Het ziet er allemaal prachtig uit.

Heel veel succes straks met je studie.
Fijn dat je altijd weer terug kan naar Curaçao.

Happy16

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:06

Gaaaaaaaf <3 {:}

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:07

Wowie ! :wow: :wow: Wat een prachtige omgeving en leuk huis !! <3
Heel fijn dat je een topic gemaakt hebt... emigreren naar curacao kom je niet elke dag tegen ! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-15 21:08

Mooie tuin zeg!
Deze ervaring pakken ze je al niet meer af
Ik hou van mooi weer maar ook van Nederland, dilemma :D

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-15 21:38

Leuk allemaal! Ja klopt, het is natuurlijk ook nogal een eindje weg!

En [***], ja ik begrijp het, je eigen vertrouwde omgeving is ook heerlijk. En joh het kan altijd nog :D

Navanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:25

Wat leuk! Curacao heeft echt mijn hart.... Ik ben nu net terug voor een week, en werk bij manege SHC :p hihi. Hoe lang ik blijf weet ik nog niet... Maar tot nu toe gaat het hier prima. Ik ben wel op reis dus de planning is wel om weer door te gaan, maar zeg nooit nooit!
Misschien kom ik je wel een keer tegen!

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 13:29

Waarom ga je niet in Amerika studeren? Dan ben je dichter bij huis.

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 14:27

Navanja schreef:
Wat leuk! Curacao heeft echt mijn hart.... Ik ben nu net terug voor een week, en werk bij manege SHC :p hihi. Hoe lang ik blijf weet ik nog niet... Maar tot nu toe gaat het hier prima. Ik ben wel op reis dus de planning is wel om weer door te gaan, maar zeg nooit nooit!
Misschien kom ik je wel een keer tegen!

Gaaf! Ik wens je nog veel plezier dan, en je misschien zien we elkaar!

janderegelaa schreef:
Waarom ga je niet in Amerika studeren? Dan ben je dichter bij huis.

Nou dit is geen (t)huis voor mij hoor. En dat bedoel ik niet negatief tegenover Curaçao maar zo zie ik het gewoon niet. :)
Amerika is eigenlijk de enige plek waar ik liever niet zo willen studeren / wonen.

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:07

Afgelopen jaar ben ik samen met mijn vriendin op Aruba geweest, mede omdat hier een gedeelte van haar familie woont. Als ik je topic lees, krijg ik gelijk weer het gevoel daar te zijn! :D {:}

Qua klimaat, omgeving etc lijkt dit natuurlijk veel op Curaçao. Dus ik kan de keuze volledig begrijpen. Zelf denk ik heel dubbel over zo'n stap: Het is er lekker warm, ziet er mooi uit, de houding is veel relaxter (tranquilo), mooi stranden en ook de familie sfeer is niet te vergelijken met Nederland.
Echter zie ik ook de mindere aspecten waar ik mogelijk tegenaan zou lopen: Het eiland is klein en je bent beperkt tot de mogelijkheden die er zijn, ga ik me niet vervelen? Een zonnige dag is heerlijk, maar 365 dagen per jaar is misschien wel wat anders. Zo nu en dan koelte is ook erg fijn. (ik weet hoe ik kon vloeken op het continue zweten. En toen hoefde ik er niet eens in te werken :=)
De rustige houding is ontspannend, maar ga ik me niet irriteren aan deze houding op het moment dat ik ergens op wacht? Ik ben immers de drukke nederlandse mentaliteit gewend.
Corruptie kan ik echt niet tegen en dat wil hier ook nog wel eens aanwezig zijn.
En ook is het welstandsniveau lager (ik heb de prijzen van bepaalde beroepen in een blaadje zien staan toen ik daar was), kan ik een stapje terug wel accepteren?

En familie hier in NL, maar daar kun je niets aan veranderen natuurlijk.

Daarnaast zou ik - mede door deze familie - graag papiamento willen leren. Of iig de basis, zodat ik de gesprekken kan volgen (want ondanks dat de meeste mensen NL kunnen spreken, gebeurd dat zeker niet in alle gevallen).
Maar de curcussen die ik hier in NL zie, voldoen nou niet echt (de kwaliteit ziet er nou niet echt goed uit). Heb je hier toevallig suggesties voor?

Barbulet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-15 15:16

Ja, ja ja ... Ben het volkomen met je eens :o

Ik kan ook behoorlijk vloeken op het klimaat vooral als ik ergens heen moet. Het wachten is irritant, de corruptie nog irritanter en het is een klein eiland inderdaad. Klopt allemaal :D
Maar wat ik heb geleerd in de tijd hier, is dat je het gewoon niet moet vergelijken. Er zitten pros en cons aan elk land en dus ook aan Curaçao. Wanneer ze het in Nederland hebben over 0 graden ben ik toch blij dat ik hier in m'n hangmat lig 8-)
Maar ik begrijp je helemaal hoor. Ik vind Curaçao heerlijk, maar niet voor altijd. Te weinig mogelijkheden, vooral met studie, werk en vakanties (en paarden!)

femo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:21

Jaaa! curacao! ik ben er echt verliefd geworden. Ik heb samen met mijn vriend ook wel plannen om daar 2 jaar te gaan wonen. het onderwaterleven daar is zo fantastisch.. de nederlandse taal, de mensen. de gulden, DE ALBERT HEIJN! :D maar dan net allemaal wat fijner dan in nl!

Seb8iaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-15 15:28

Ja en als je de foto's op het profiel van TS bekijkt, wil je er direct weer heen <3 Meer foto's posten mag altijd O:)