Mallorca 2015, wie nog meer?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Mallorca 2015, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-15 19:19

Hoi allemaal,

Het is al weer februari dat betekend dat heel veel mensen zich alweer met de vakantie bezig houden. Wij hebben gisteren onze vakantie geboekt naar Mallorca waar wij een weekje gaan vertoeven in een super luxe hotel op Santa Ponsa.

Zelf ben ik nog nooit op Mallorca geweest. Hoewel wij veel van het hotel willen genieten willen wij ook absoluut wat excursies gaan doen. Maar welke zijn geschikt? Ik wil heel graag een excursie doen wat de mooiste stranden/baaien van Mallorca laat zien. Ik heb geen idee of hier überhaupt een excursie voor is.

Wij hebben destijds op Gran Canaria een jeepsafari gedaan wat wij enorm leuk vonden. Zoiets zou ik op Mallorca ook graag willen doen.

Wat zijn plekken waar je absoluut heen moet? Wat moet je ook echt op Mallorca hebben gedaan?

Ik zou het ook leuk vinden om reisverslagen te lezen en foto's te zien. :)

Petrichor

Re: Mallorca 2015, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-15 08:51

Helemaal niemand die naar Mallorca gaat dit jaar? :)

EvelynZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:28

Ik ben vorig jaar met mijn vriend naar Mallorca geweest en ik vond het super!
De jeepsafari is echt een aanrader, dan zie je echt mooie natuur, ruige bergen etc. Wij mochten daar ook zelf rijden maar het is niet verplicht.
Ook hebben we een eilandtour gedaan. Opzich erg mooi maar ik werd bijna gestoord van onze zeer irritante reisleidster, wat een z**kwijf :x Volgende keer zou ik gewoon een auto huren en zelf op pad gaan, dan ben je lekker eigen baas. Met een bustour moet je je toch steeds aanpassen en ik vond dat we op sommige mooie plekken te weinig tijd hadden om rustig foto's te maken en van het uitzicht te genieten.

Cap de Formentor is erg mooi, prachtig uitzicht en een hele mooie omgeving daar!

Ook zijn we in de grotten geweest. Het is heel mooi, maar het is zo massaal dat je amper de ruimte hebt om om je heen te kijken ofzo. Aan het eind van de route kun je met bootjes over een ondergronds meertje, wel bekend van de plaatjes/ folders etc. Grote tegenvaller; we moesten eerst bijna een half uur wachten totdat iedereen aanwezig was. Toen hebben we 5 minuten naar een bootje met wat viooltjes etc. aan boord gekeken en toen mocht je zelf mee in het bootje. Maar: er zijn 3 bootjes waar 12-15 personen in kunnen, en er staan ongeveer 200-300 mensen voor te wachten. Dat hebben we dus maar overgeslagen ;( Bovendien vond ik het niet mooier dan de grotten in bijv. de Belgische Ardennen.

Wij zaten aan de oostkant van het eiland en daar heb je veel mooie kleine strandjes.

In Sineu is 1-2x per week een grote markt; erg leuk!

Wij zijn niet in de buurt van Santa Ponsa geweest dus daar kan ik niet zoveel over vertellen.
Had nog wel graag die kant opgegaan maar daar hadden we geen tijd meer voor. Een week op Mallorca heb je zomaar vol, je hoeft je niet te vervelen :D

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:39

Ik heb toevallig net afgelopen week met een vriendin de vakantie naar Mallorca geboekt.
Wij gaan wel budget en in april, maar moet ook nog eens kijken wat daar te doen is. Scheelt gelukkig dat we een kennis daar hebben wonen, al is die daar misschien niet als wij daar op vakantie zijn maar ze is natuurijk wel bekend met het eiland.
Wij zitten net buiten Palma.
Laatst bijgewerkt door Naranga op 21-02-15 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 13:42

Ik ga dit jaar ook weer. Zo uit m'n hoofd voor de 15e keer! Ben op veel verschillende plaatsen geweest en alles heeft z'n charme. Overal vind je wat.

In de Appstore vind je gave apps met veel info.

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 19:08

Jep! Ik ga deze zomer voor de 8e keer ofzo. Ben in Cala D'Or geweest, Sa Coma en een paar keer El Arenal. De jeepsafari is inderdaad een aanrader, erg gaaf om te doen! Verder is een dagje Palma leuk.

Als je van stappen houdt moet je in El Arenal zijn, langs de gehele boulevard kun je leuke cafe's, kroegjes en discotheken vinden. De boulevard bestaat uit een Duits gedeelte en een Nederlands gedeelte.

Ook kun je daar erg gaaf paardrijden! In Alcudia, bij de ranch (weet de naam niet zeker meer) maar dacht ik Rancho Grande. Een gave buitenrit en daarna een heerlijke bbq staan op het programma.

Alvast heel veel plezier!

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 20:30

Ik ga ook deze zomer! Dit wordt de 2e keer voor mij in Mallorca.

Vorige keer in Palma, dit keer naar Magaluf met vriendinnen! :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:18

Daaf4ever el Arenal is wel een beetje afhankelijk van je leeftijd. Toen ik 18 was vond ik dat helemaal te gek. Nu 25 jaar later vind ik het een ramp scenario :D . Nu ben ik meer van puro beach. Maar dat is nou net zo leuk. Iedereen kan er iets vinden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-15 21:24

[BEU] [FOTO]Weekje Mallorca!

:D Wij zijn vooral met een boekje op pad gegaan en daardoor hebben we erg mooie dingen gezien. Wij hadden een auto voor de hele week maar deze kan je ook per dag huren uiteraard, of met de scooter.

Ik raad sowieso het Noorden en Noordoosten aan. Ga gewoon eens een dagje met de auto op pad en rijdt over de Ma-10 en Ma-11 en bezoekt Port du Soller en meer van dat soort plaatsjes. Verder is een wandeling over de cap ook erg leuk, gewoon je auto ergens neerzetten en gaan met die banaan.
Ik weet ook nog een heel gaaf restaurant voor je, in de middle of nowhere met fantastisch uitzicht(zie fototopic)

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-15 11:46

Gaaf hoor, heb er echt zin in. Vakantie plannen maken is altijd al bijna net zo leuk :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-15 19:12

Leuk om jullie reacties te lezen. :)

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-15 22:42

Jennyj01 schreef:
Daaf4ever el Arenal is wel een beetje afhankelijk van je leeftijd. Toen ik 18 was vond ik dat helemaal te gek. Nu 25 jaar later vind ik het een ramp scenario :D . Nu ben ik meer van puro beach. Maar dat is nou net zo leuk. Iedereen kan er iets vinden.

Hihi nou, je ziet toch echt allerlei leeftijden voorbij komen in bijv. de Double Dutch of Hoek van Holland! :D De rest trekt inderdaad meer de jongeren, zoals Club NL, Beachhouse, Shooters etc.

Maar verder is het eiland inderdaad erg mooi, mensen verwachten dat vaak niet van Mallorca. Maar als je inderdaad eens de auto pakt en erop uit gaat kom je ontzettend mooie plaatsjes tegen.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 18:16

Vanaf waar gaat de jeepsafari? :)

Naranga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-15 18:19

Daar ben ik ook wel benieud naar, klinkt leuk en wil dat ook wel gaan doen denk ik.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-15 18:39

Ja ik vond op Gran Canaria de jeepsafari heel erg leuk, gezien het landschap op Mallorca boeiender is denk ik dat de jeepsafari nog leuker is. :)

daaf4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:15

Gran Ganaria is heel vulkanistisch toch, of ben ik nu in de war met Lanzarote?

De jeepsafari start o.a. in El Arenal. Was drie jaar geleden iets van 45 euro, krijg je een 4x4 auto mee en mag je dus ook zelf rijden, echt heel gaaf! Je rijdt o.a. langs een oud klooster op een berg(met hele leuke haarspeldbochtjes ;)) en halverwege de tocht heb je pauze bij een tentje aan zee waar je heerlijk kunt eten en waar je kan zwemmen/snorkelen.
Laatst bijgewerkt door daaf4ever op 02-03-15 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:17

Gisteren was Mallorca in 3opreis. Was erg leuk om te zien!

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-15 08:56

Ik heb geboekt voor 18 mei. Ben benieuwd. Ook budget in ElArenal

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-15 13:25

Wat is in jullie ogen budget? :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 13:34

Goeie vraag. Ik was €1100,- kwijt voor twee tickets en een huis voor 4 personen aan het strand voor 8 dagen. Oh ja de fietsen zaten er ook nog bij. Alleen eten en drinken niet. Denk dat het totaal een €750 per persoon wordt. Exclusief het shoppen dan :D .

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 14:32

Ik heb nu een 3 sterren hotel all incl eten en drinken met vlucht, transver van en naar luchthaven voor 331 per persoon. Geen luxe 5 sterren maar wij zijn vrij weinig op de kamer. Meer onderweg/ bij t zwembad of strand.

Fitii

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:22

Ik ben ook vorig jaar geweest en wil zeker ooit nog eens terug, zeker een aanrader!

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:25

Ik ga ergens in mei een weekje naar Mallorca :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:26

Woj hadden een budget van 600 euro en waren voor 580 euro klaar. Dan heb ik het over hotel en vlucht met zijn 2en. Dus ja, 580 euro was voor 2 personen totaal :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-15 16:27

Nimber schreef:
Ik heb geboekt voor 18 mei. Ben benieuwd. Ook budget in ElArenal

El Arenal, weet je het zeker? ;) zit veel jong stapvolk he.