wanneer zijn vluchten nou echt het goedkoopst?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Palmera

wanneer zijn vluchten nou echt het goedkoopst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-15 12:38

De vraag spreekt eigenlijk voor zich. :) Wanneer zijn vluchten (alleen de vlucht, geen pakketreizen) het goedkoopst te boeken?

Ik spreek op mijn werk veel toeristen. En ik sta altijd versteld van de prijsverschillen die mensen hebben betaald voor de vlucht terwijl ze in dezelfde week op la palma zijn. En ook met hetzelfde vliegtuig zijn gekomen daar alleen transavia hierheen vliegt vanuit Nederland. Dus ga ik er maar vanuit dat dat ligt aan wanneer men geboekt heeft.

Dus bokkers barst los: wat zijn jullie ervaringen met vroeg of laat boeken. En baalde je vervolgens dat je niet eerder/later had geboekt? Wellicht kunnen we in de toekomst allemaal wat goedkoper boeken als we het systeem goed in kaart gezet hebben. :+

unihorses

Re: wanneer zijn vluchten nou echt het goedkoopst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:42

het goedkoopste is op bonne voy naar het vliegveld gaan en vragen of er nog plekken vrij zijn. voor de mensen die te laat kwamen ofzo dat jij hun plek overkoopt.

c_esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:43

mijn ervaring is dat chartervluchten lastminute goedkoper zijn, lijnvluchten worden alleen maar duurder naarmate de datum dichterbij komt.
Maar als een vlucht veel bekeken wordt, gaan de prijzen direct omhoog.
Heeft dus heel veel met vraag en aanbod te maken! :)

chrisje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:44

Ik geloof dat last minuts het goedkoopst zijn. Opvroegboek korting heb ik nooit echt een mega. Groot verschil gezien.

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:49

ook of je 12 uur s nachts of 5 uur s avonds kijkt heeft verschil in de prijzen. ( ook thalys!)

Ekeif96

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 12:49

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 13:13

Mijn ervaring is dat je met goed zoeken, en flexibele reisdata het goedkoopste kan reizen.

Last-minute heb ik nooit zoveel geluk. Maar een stedentripje een maand vooruit gaat prima. Zo vlieg ik over drie weken voor 100 euro incl. vlucht en apartement een lang weekend naar Mallorca.

Voor belangrijke reisbestemingen heeft worldticketcentre een trendgrafiek, zo kan je eenvoudig de beste/goedkoopste datums vinden.

Verder lid worden van een reispagina op facebook zoals van cheaptickets en holidayguru, komen de mooiste aanbiedingen voorbij.
In oktober heb ik met wat verder speuren n.a.v. een aanbieding voor € 435,- een retourticket Indonesië (3 weken) kunnen boeken bij Emirates.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:09

Wat ik je als tip kan geven, verwijder je cookies voordat je vluchten zoekt :j
Ik heb vaak genoeg gehad als ik thuis keek was een vlucht plus minus 100 euro duurder als toen ik op een pc waar ik nooit op zit keek.

Zelf vlieg ik alleen met KLM naar Göteborg (is ook de enige die rechtstreeks gaat)

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:13

Wij spelen vanuit vraag en aanbod. Maanden Op voorhand staat de standaard prijs, pas als we drukte zien of juist niet gaan we aanpassen. Dit is in autoverhuur.

Cchanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:14

Ze zeggen op dinsdagmiddag.

En wel elke keer je cookies verwijderen, anders blijven je prijzen stijgen.

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 00:16

Vlieg veel met Ryanair naar huis en merk dat als ik zeer vroeg boek ik veel minder betaal (de helft ongeveer), dan als ik laat boek. Vaak omdat de vlucht dan bijna vol zit. Vraag en aanbod principe dus, zoals poes zegt.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 00:43

Dat van die cookies is een goede! Daar had ik zelf nooit aan gedacht! :)

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:10

Ik boek alleen als een aanbieding is, daarbij hou ik sites als ticketspy.nl, Vakantiepiraten.nl en holidayguru in de gaten.

Nu gaan wij in juni voor 380 retour naar Barbados. Dus de aanbieding bepaald de bestemming.

Voorts zijn cookies verwijderen altijd goed

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:35

Zoeken naar vluchten op 1 ip adres, en op een ander ip adres boeken. ze weten dat je aan het zoeken bent en verhogen elke dag of soms elke keer bij het opnieuw laden de prijs. Kan 10tjes schelen!

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:37

Het schijnt, zes weken van tevoren op een dinsdag om 15:00.
Of het waar is weet ik niet. :')

En als je bij verschillende sites kijkt of vaker op dezelfde site voor hetzelfde ticket, verwijder dan je cookies als je gaat boeken. Anders kunnen de prijzen nog weleens wat opgeschroefd worden. (Omdat ze zien dat je geïnteresseerd bent in die vlucht.)

DewiRox

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 11:45

Zo hebben wij een paar weken terug tickets geboekt bij Transavia, retour Amsterdam - Athene. We moesten 8 tickets hebben, deze hebben we in 3e besteld. De eerste die bestelde hadden 3 tickets voor 261,- en toen de andere een uur later boekte betaalde zij al 291,-. Zelfde vliegtuig, binnen een uur.. Waarschijnlijk hebben ze dan gewoon nog een paar 'goedkopere' stoelen en gaan ze daarna weer over naar duurdere.

flitzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 12:02

Goede tip van de cookies. Ik snap nu gelijk waarom een bepaalde vlucht ineens duurder was..

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-15 12:07

Ik denk dat een groot deel van de mensen dat niet weet. Ze kijken of er een vlucht vrij is en overleggen vervolgens met bv de partner en op het werk of het dan mogelijk is om die datum weg te gaan. Maar ja, tissendoor word er herhaaldelijk gekeken of de vlucht nog vrij is. Iedere keer een paar tientjes erboven op!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:28

ja dat is gewoonweg echt sneaky :(

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:50

Toch heb ik dat nooit gemerkt. Ik vergelijk altijd uitgebreid voordat ik boek en mijn geheugen functioneert goed genoeg om te weten of een prijs ineens is verhoogd of niet - en dat is nooit zo geweest. Een prijsverhoging kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn, als er net die dag meerdere stoelen zijn geboekt. Is er hier iemand die echt structurele prijsverhogingen heeft gezien naarmate ze vaker op die vlucht zochten?

Ghostattack

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 18:53

Douraque schreef:
Ik boek alleen als een aanbieding is, daarbij hou ik sites als ticketspy.nl, Vakantiepiraten.nl en holidayguru in de gaten.

Nu gaan wij in juni voor 380 retour naar Barbados. Dus de aanbieding bepaald de bestemming.

Voorts zijn cookies verwijderen altijd goed

380 euro retour Barbados :oo Wij betaalden destijds (2005) volgens mij 900 euro pp en sommige van ons hadden pech met 1100 euro.. := Dat was trouwens wel in een andere maand, dacht augustus.

Douraque

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-15 19:04

Jep 380 euro retour. Januari 2014 zijn wij voor 280 euro retour naar Florida gevlogen. Wij gaan naar het land waar de aanbiedingen zijn

unihorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 01:29

ja ik zag daadwerkelijk inderdaad verschil in prijs :( begon op 90 en ging tot aan 300. het is zelfs zo zot, ik had een vakantie gevonden op school vandaag. dus mijn moeder gevraagd om die te boeken mijn reis was 134 en zei kreeg resultaten vanaf 400 euro 8)7 8)7 uiteindelijk nog bellen en gedoe maar hé ik heb een retourtje marrakesh en verblijf voor 134

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 04:49

Ik was met de feestdagen 3,5 week naar new York gegaan voor 399 euro. Wat dus echt uitzonderlijk is. Heb geloof ik 3 weken van te voren geboekt, of 2, weet niet meer zeker. Maar toen had KLM die speciale aanbiedingen omdat ze zo lang bestonden xD

enny

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 17:08

Dani schreef:
Toch heb ik dat nooit gemerkt. Ik vergelijk altijd uitgebreid voordat ik boek en mijn geheugen functioneert goed genoeg om te weten of een prijs ineens is verhoogd of niet - en dat is nooit zo geweest. Een prijsverhoging kan natuurlijk ook gewoon toeval zijn, als er net die dag meerdere stoelen zijn geboekt. Is er hier iemand die echt structurele prijsverhogingen heeft gezien naarmate ze vaker op die vlucht zochten?

Ik niet hoor, mijn laatste vluchten allemaal via de site van klm geboekt en tussen uitzoeken en boeken zat vaak wel een aantal dagen en de prijs bleef hetzelfde.
Misschien dat dat bij de goedkopere maatschappijen anders werkt?