Een maandje geleden ben ik, om persoonlijke omstandigheden, helaas gestopt met mijn studie. Dus begon mijn Job-Hunt, net zoals honderdduizend andere studenten in februari. (stoppen voor maart = geen stufi terugbetalen)
Na een stage en wat vakantiebaantjes in Zweden, die me heel goed bevallen zijn, was het wel duidelijk. In NL blijven is maar saai, op naar Zweden dus! Daar wat contacten op getrommeld die wel uit zouden kijken naar een baantje voor me. Al snel kreeg ik een berichtje: 'Ik weet wel een leuk baantje voor je, maar dat is niet in Zweden..' Beijing dus. Extreem impulsief als ik ben: JA. Gaaf, wanneer kan ik vertrekken?'
Inmiddels zijn we een paar weken verder en heb ik er een beetje beter over nagedacht. Mijn broer heeft in Beijing gestudeerd en heeft me even heel duidelijk uitgelegd wat wel en niet okay is in China. Ik voel een lichte cultuurshock aankomen..
Waarschijnlijk mag ik half maart vertrekken, eerder gaat niet ivm het visum dat geregeld moet worden. Ook moet ik nog een aantal vaccinaties krijgen.
Ik ga hier trouwens les geven, rijden en een stukje management op me nemen bij Beijing International Equestrian Centre. Appartementje krijg ik van de baas in Beijing, op 10 minuten afstand van het werk, wat in Chaoyong Park is. (waarschijnlijk spel ik dit fout, m'n chinees is nog niet optimaal.)
I'm so excited..