Tot dat ik ergens las over het orkaanseizoen, ik ben heel eerlijk dat maakt mij toch wel bang ik ben dat gedoe in Haïti nog niet vergeten.
Nu gaan wij niet zozeer in orkaanseizoen maar in de week van 13 juli. Ik vraag mij dus af zijn mijn angsten reëel of is de kans zo gigantisch klein en moet ik mij door dit niet laten lijden? Op internet kom ik zo veel verschillende dingen tegen dat ik het hier maar even vraag.
Ook zou ik graag tips van mensen willen die hier wel eens op vakantie zijn geweest.
(bijna) Nooit orkanen! Serieus nu. Het orkaanseizoen begint in juni en loopt officieel tot en met november. In die periode kan het dus gebeuren dat er een orkaan of tropische storm ontstaat. Garanties heb je niet.
Mijn pa zei dat het voor de rest echt een prachtig land is
Wij werden wel uit onze huisjes gehaald en naar een gebouwtje achter het hotel gebracht waar we met meerdere toeristen op een kamer zaten. Tot diep in de nacht hebben ze zitten bingoën, we kregen hapjes en drankjes en tegen de ochtend mochten we allemaal weer terug naar ons verblijf. Don't worry!
(helaas niet gelukt).