Vakantie zoeken toch moeilijker dan gedacht.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Vakantie zoeken toch moeilijker dan gedacht.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 14:35

Tja en het is al februari en wij zijn echt van die mensen die van het vroege boeken zijn. :+

Mijn vriend wilde dit jaar erg graag naar Mallorca ik zelf wat minder graag, maar goed je moet toch af en toe wat water bij de wijn doen. Dus een paar weken geleden zijn wij naar het reisbureau geweest en onze wensen laten weten. Het moest gaan om een hotel direct aan het strand op basis van all inclusive en dat in Alcudia. Maar dat was nog niet zo makkelijk. De hotels die aan onze eisen voldeden koste toch al snel rond de 12-1300 euro per persoon per week, wij kunnen dit wel missen maar vorig jaar hadden wij in Gran Canaria een luxere hotel voor 900 euro per persoon per week. Ik vind een weekje Mallorca op 2 uurtjes vliegen dus behoorlijk aan de prijs.

Nu zijn wij verder aan het kijken. Wij zoeken iets wat niet verder weg is dan 5 a 6 uurtjes vliegen een hotel direct gelegen aan zee en op basis van all inclusive. Op zich maakt het budget niet zoveel uit, maar wij zijn niet van plan 1300 euro te betalen voor een simpele Mallorca van 2 uurtjes vliegen. 1300 euro is prima maar dan verwachten wij toch wel iets meer. :) Het liefst ook van die mooie witte zand stranden.

Nu zat ik zelf te denken aan Fuerteventura, maar ik twijfel of dat iets is voor ons.

Mijn vriend wil absoluut niet naar Turkije dus dat valt helaas af.

Apple

Re: Vakantie zoeken toch moeilijker dan gedacht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:37

1300 per persoon op Mallorca? Dat zou toch goedkoper moeten kunnen? Je kunt al all-inclusives vinden op Mallorca voor 500 euro per persoon.

Hebben jullie weleens aan Sicilie gedacht? Of Sardinie? Of desnoods Madeira? Of een van de griekse eilanden? (eilanden genoeg in de Middelandse Zee :)) )

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 14:41

Ja dat dachten wij ook Apple, maar blijkbaar zijn hotels direct aan het strand erg duur op Mallorca. :=

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:43

Waarom wil je all incl?

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:45

Moet het perse alcudia zijn?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 14:46

Ja goede vraag eigenlijk Jennyj01, meer uit gewoonte waar wij niet van af willen wijken denk ik.

Babeth: Mijn vriend wilde inderdaad perse naar Alcudia. Maar als je een goede suggestie hebt kan ik die wel voorleggen natuurlijk. :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:51

Ik heb via airbnb een huis gehuurd op mallorca met 2 vliegtickets aan het strand voor €1100,-. Super huis met alles erop en er aan. Bij ons blijft er dan een mega budget over voor eten en drinken. Wij zitten elke dag in de leukste tentjes aan het strand. Want ook al zit er een keuken in. Koken doe ik niet :D

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:53

All inclusive is ook mogelijk in Macedonië, al weet ik niet of een meer ipv een strand ook acceptabel is :P Ik vond Macedonië in ieder geval erg mooi :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 14:53

Ik zou eens naar Bulgarije gaan kijken, vergelijkbaar met de Spaanse kust maar velen malen goedkoper :j
http://sunnybeach.nl/

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 14:59

Jennyj01 schreef:
Ik heb via airbnb een huis gehuurd op mallorca met 2 vliegtickets aan het strand voor €1100,-. Super huis met alles erop en er aan. Bij ons blijft er dan een mega budget over voor eten en drinken. Wij zitten elke dag in de leukste tentjes aan het strand. Want ook al zit er een keuken in. Koken doe ik niet :D

Heb je een link van het huisje? :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 14:59

Wubwub schreef:
Ik zou eens naar Bulgarije gaan kijken, vergelijkbaar met de Spaanse kust maar velen malen goedkoper :j
http://sunnybeach.nl/

Oh nee geen Sunny Beach dan liever geen vakantie. :')

Maar wel bedankt voor je tip! :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:01

In Sa Coma en S'Illot zit je voor redelijk goedkoop en aan het strand ook nog eens. Zelf vind ik dit de mooiste regio van Mallorca en ben er al zeker 5 keer geweest. Is nog niet zo vreselijk toeristisch als Alcudia, ookal wordt het wel steeds meer. En als je dan toch daar in de buurt zit, neem op de heenweg Porto Christo mee.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:02

amandananana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:04

Fuerteventura is echt heel erg leuk. Wij hebben in Coralejo gezeten, dat is niet aan het strand maar wel echt een waanzinnig leuke locatie. Het heeft een hele leuke straat met winkels, cafés en restaurants. Wij zaten op basis van halfpension, maar vlak bij ons zat ook een all inclusive hotel, al vond ik het prima om alleen ontbijt en diner te hebben. Lunchen kun je lekker in de buurt doen of een broodje halen om mee te nemen naar het strand. Drinken enzo in de supermarktjes kost echt geen drol, vooral als je veel water drinkt. Voor een heel klein prijsje kun je met de bus vanaf Coralejo naar een super mooi strand. Er waren trouwens ook All Inclusive hotels op dat strand, maar persoonlijk vind ik het leuker om 's avonds lekker te voet de hort op te kunnen en met de bus naar het strand te gaan dan andersom. Ik vind het echt een aanrader. Als je interesse hebt kan ik wel wat foto's opzoeken van onze vakantie toen?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 15:43

Ja ik zie heel graag foto's! :D

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 15:44

Laatst bijgewerkt door Petrichor op 01-02-15 15:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:49

Wat voor vakantiegangers zijn jullie? Natuur, kroegen, rust, veel doen, op het strand liggen, ... ?

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 15:51

Voornamelijk luieren aan het zwembad met voldoende eten drinken en boeken. :) Wij willen ook wel wat excursies gaan doen. In de avond lopen wij meestal gezellig over de boulevard om winkeltjes etc te bekijken. Ook zwemmen wij graag in een mooie blauwe zee met witte stranden.

Hier zijn wij vorig jaar geweest en dat was echt perfect!
Laatst bijgewerkt door Petrichor op 01-02-15 15:54, in het totaal 2 keer bewerkt

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:54

Egypte :)) lekker uit de richting maar een heerlijk vakantieland

Ingrid_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:54

Je zou dan eens naar Kefalonia kunnen kijken. Grieks eiland met hele mooie stranden.
Of Sicilië, mijn ouders zijn daar helemaal weg van. Sardinië schijnt ook erg mooi te zijn.

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 15:56

Kefalonia ziet er geweldig uit! :)

Egypte lijkt mij ook erg leuk, maar dat durf ik op het moment niet zo goed aan.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 15:59

Ik denk dat het toch wel goedkoper kan hoor. 1300 euro voor een weekje Mallorca zou ik ook niet overhebben :n
Hebben jullie al gekeken naar Egypte of Griekenland? De badplaatsen zijn daar gewoon veilig hoor. Dreams beach resort in Sharm el Sheik is een aanrader :D
Ik snap niet zo goed waarom je vriend per se naar Mallorca wil. Zo speciaal is dat toch niet? :)

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-15 16:03

Omdat zijn ouders dat oh zo geweldig vonden, tja als ik de foto's zie vind ik er ook niet zoveel aan hoor.

jaime_andrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:09

Egypte! Heerlijke temperatuur, 5,5 uur vliegen en redelijk geprijsd. Je kan vast wel iets vinden binnen je budget voor 8 dgn Egypte all incl.

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-15 16:35

Petrichor schreef:
Jennyj01 schreef:

Het ziet er mooi uit hoor, maar ik ben bang dat het voor ons (2 personen) snel saai word. In een hotel heb je toch meer entertainment en gezelligheid om je heen. :)

Kom zeg, je bent in een vreemd land, dan verveel je je toch niet? :D
Hotel moet je alleen zijn om te slapen, verder het land verkennen :P