Met hond naar Oostenrijk. Tips alsjeblieft? !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zil

Met hond naar Oostenrijk. Tips alsjeblieft? !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 00:41

Hoi hoi,

Wij willen in juni naar Oostenrijk. Met 1 hond, een Duitse herder.
We zouden het liefst een huisje met eigen zwembad willen, wat we met niemand hoeven delen. Liefst niet op een Landal park ofzo. Nu zijn wij helemaal niet bekend met het land. Wordt voor ons de eerste keer dat we erheen gaan. We houden enorm van wandelen, met de hond dus. We willen wel wat uitdaging maar het moet goed begaanbaar blijven. Hond is erg fit dus kan wel veel aan.
Het liefst zouden we naar een skigebied gaan. Lijkt ons erg mooi, die groene bergen en dan lekker zwerven.

Wie is er bekend? En wat raden jullie ons aan met bovenstaande wensen?

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 21:18

Niemand tips? Ik hoopte dat Bokt de plek zou zijn voor goede tips. Hopelijk kan iemand me helpen?

Edit; blijkbaar kwam ik onaardig over met vorige tekst. Is niet de bedoeling dus even aangepast.
Laatst bijgewerkt door Zil op 26-01-15 21:35, in het totaal 2 keer bewerkt

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:20

Je hebt het topic midden in de nacht gepost, en verwacht antwoorden in de tijd dat mensen slapen, aan het werk zijn, of eten? Daarbij vraag je om ontzettend specifieke informatie. Iets meer geduld en een iets vriendelijkere toon helpen ;)

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:48

Een echte Oostenrijk ganger meld zich! Elke keer als ik een berg op ga zijn er vaak mensen met een hond. Op de paden liggen wel wat steentjes, maar dat verschilt ook wel per berg. Ik lees dat jullie hond fit is, dus dat moet wel goed komen.

Ik ben al in veel gebieden geweest. Voralberg, tirol, Salzburg en Karinthië.

Salzburg is veel te doen. Zoals kasteel neuschwanstein en hohenwerfen. De stad zelf is ook prachtig en romantisch. Je kan een toertochtje maken met paard en wagen. De hele stad staat in het teken van Mozart. En er zijn prachtige bergen in Salzburg. Hohen tauern is prachtig, daar heb je ook de grootste berg van Oostenrijk, grossglockner. Ook kun je naar de Swarovski fabriek, maar daar moet je van houden. Ik ben vreselijk gek op Swarovski. :') Wij zaten toen in het plaatsje Wagrein.

Karinthië is ook leuk. Wij zijn toen zelfs nog een dagje naar Italië geweest. Je hebt in Karinthië de raggaschlucht, alleen dat is niet zo geschikt voor de hond. Wij hebben daar toen op het drie landen punt gestaan, dat was ook echt heel gaaf! We zaten toen in het plaatsje Nötsch. Erg leuk huisje met een zwembad, maar dat huisje is erg snel bezet. We zijn toen ook naar de wörtersee geweest. Aankomende zomer gaan we naar Flattach.

Van voralberg en Tirol kan ik me niet zo super veel meer van herinneren, dat is al een paar jaar terug en was ik nog wat jonger.

Kortom er is echt heel veel te doen en te zien in Oostenrijk.

http://www.avac.nl/nl/VakantieHuizen/Oo ... k/Karinthië/Nötsch/1301

Homiafortuna

Re: Met hond naar Oostenrijk. Tips alsjeblieft? !

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:49

Neem wel een muilkorf mee.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:53

Homiafortuna schreef:
Neem wel een muilkorf mee.

hoe zo dat dan? dat daar verplicht?

y12345

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:54

als je echt de bergen in wil gaan raad ik je wel aan om veel te wandelen/hardlopen/conditietraining voor dat je erheen gaat, als je conditie en spieren niet veel gewend zijn wordt het al snel veel minder leuk in de bergen :j

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 21:56

Licg.nl

Eisen wat betreft hond mee naar buitenland

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:02

Moet het oostenrijk zijn of mag zwitserland ook?

Hotel val sinestra voldoet aan al je eisen.. En t is niet duur..

http://www.sinestra.ch/nl/

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:02

Volgens mij moet in ieder geval in veel skiliften de hond wel een muilkorf om.

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:06

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:10

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:11

Wij zijn in september 2013 naar oostenrijk geweest met de hond alleen wel op een landal park. Maar we konden gewoon overal heerlijk met haar in de bergen lopen. Wel zorgen dat ze een geldige rabies injectie heeft. En ze moeten een hondengordel om in de auto in duitsland ook.

Homiafortuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-15 22:16

Ja in de skilift en metro, bus etc. moeten honden muilkorven om in Oostenrijk.

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-15 23:27

Super bedankt voor de nuttige en aardige tips hier.
Muilkorf zullen we meenemen, rabiës krijgt hij netjes elke 3 jaar en vervoer gaat in bench. Zwitserland heeft niet mijn voorkeur omdat alles daar verder zo duur is en geen euro. Hihi. Landal park ziet er op zich ook best leuk uit. Verder ga ik de tips eens even bekijken. Verdere tips blijven welkom....

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:47

Zil schreef:
Super bedankt voor de nuttige en aardige tips hier.
Muilkorf zullen we meenemen, rabiës krijgt hij netjes elke 3 jaar en vervoer gaat in bench. Zwitserland heeft niet mijn voorkeur omdat alles daar verder zo duur is en geen euro. Hihi. Landal park ziet er op zich ook best leuk uit. Verder ga ik de tips eens even bekijken. Verdere tips blijven welkom....

Zwitserland moet je inderdaad even voor sparen. Wij zijn er drie jaar terug heen geweest. Wel ook erg mooi!

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 11:59

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 12:05

Oostenrijk, mijn favoriete vakantieland! :D

Oostenrijk is een wandelland bij uitstek dus waar je ook heen gaat, er zullen wandelpaden liggen.
Bij de lokale toeristen-info kun je meestal een wandelkaart krijgen (zeer aan te raden) en verdere info over of honden toegestaan zijn.
Houd er rekening mee dat bergen iets anders zijn dan ons platte Nl, en dat de als 'moeilijke route' aangeduide routes ook echt een flink stuk pittiger / gevaarlijker zijn dan bij ons.

Huisjes met eigen zwembad zijn er zat te vinden (hebben mijn ouders toen ik nog jonger was ook vaak gedaan, de hond ging praktisch altijd mee), kijk eens op belvilla bijvoorbeeld of allerlei andere vakantie-websites.
Wat je ook vaak ziet is appartementen bij mensen in hun huis, dat doen wij al jaren (zowel winter als zomer) en je hebt alles voor jezelf behalve de voordeur. Oostenrijkers zijn heel vriendelijk dus vind ik het geen probleem om af en toe een praatje met de eigenaar te maken (en ze geven vaak leuke tips voor wat je echt moet gaan bezoeken).

Wij zijn een paar jaar terug naar het Zillertal gegaan, daar zit je bijvoorbeeld in de buurt van skigebieden Hintertux (de gletsjer is het hele jaar door te gebruiken om te skiën maar je kunt iets lager ook mooi wandelen), Mayerhofen (ligt aan de rand van natuurgebied Höhe Tauern, dat hele gebied is een aanrader maar wel hoge bergen zoals de naam doet vermoeden) en Gerlos en er liggen nog wat kleinere skigebiedjes dacht ik. Wij zijn elke dag met de auto (hoeft niet ver te zijn) naar een ander gebied gegaan en dan daar wandelen. Dit was als voorbereiding op dat we nu een huttentocht (trektocht te voet) willen gaan doen.

Het Zillertal is wel erg toeristisch dus de 'makkelijke' uitgezette paden kunnen druk zijn. Wij hebben met onze wandelkaart zelf routes in elkaar gepuzzeld om het wat rustiger te hebben (alle wandelpaden zijn gemarkeerd maar enige kaartlees-skills zijn handig).

PrizTwir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-15 14:53

Zillertal ben ik ook geweest! Erg mooi daar inderdaad.

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-15 18:35

Echt superleuke tips. Landal parken zijn niet meer helemaal van de baan. Het lijkt ons nu zelfs leuk 2 verschillende parken aan te doen. Ieder een week. Dan zien we nog meer van Oostenrijk. Belvilla gaan we nog even checken.
Thanks allemaal.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:39

Ik lees even mee. Wij willen in de toekomst ook graag een keer naar Oostenrijk, met hond.
Voor dit jaar wordt het toch maar Tsjechië (daar ben ik iets bekender mee) maar Oostenrijk staat hier ook al een paar jaar op het lijstje.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:44

Homiafortuna schreef:
Ja in de skilift en metro, bus etc. moeten honden muilkorven om in Oostenrijk.

Heel verstandig zijn ze daar met de muilkorven :j

Misschien kun je ook gaan kijken of het er niet van die scherpe steentjes zijn waarop je hond moet lopen?

Je hebt soms van die stenen wandelpaden.

Hond van een kennis had er een beetje moeite mee, misschien iets om er rekening mee te gaan houden?
Laatst bijgewerkt door Ragdollcat op 29-01-15 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 18:47

Wij zaten toen in een prachtig apartement ruim en redelijk luxe met groot balkon en prachtig uitzicht. Voor een landal park

Zil

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-15 21:24

We hebben de knoop doorgehakt... we gaan een weekje naar Annaberg Dachstein. Wel een huisje op een park zodat we het gemak bij de hand hebben. Het is voor ons tenslotte de eerste keer dat we zo'n soort vakantie gaan doen. Echt even uitproberen. Ik heb er wel onwijs zin in. Nog tips wat ik mee moet nemen of dingen die we verplicht nodig hebben? Zoals vignet ofzo?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-15 21:38

Vignet, ehbo doos in de auto schiet mij zo te binnen. Bij de anwb winkel kunnen ze het je wel precies vertellen. Prachtige omgeving trouwens om te wandelen, ik ben er 2 jaar geleden geweest.