Vreemde reactie hotel

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

karuna
Drukke kabouter

Vreemde reactie hotel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 21:42

Mijn mannetje is afgelopen week tegen een erg merkwaardige reactie van een hotel aangelopen. Hij heeft via booking.com met kostenloze annulering omdat niet helemaal duidelijk was hoeveel collegas mee zouden gaan naar de conferentie. Hiervoor betaal je per kamer een klein bedrag meer maar voorkomt een hoop extra onnodige kosten. Dit gaat over iets dat eind september pas speelt.

Dus 6 kamers geboekt, met die gratis annulering. De dag later bleek dat zeker 2 mensen niet meekonden dus hij wilde wat kamers afzeggen. Toen bleek tot zijn grote schrik dat het hotel al 1000 euro had afgeboekt :oo , meteen die avond ervoor al. dit was al vreemd omdat zij geen creditcard gegevens hadden gekregen van hem en ze officieel via booking.com die niet mogen hebben.

Na een nogal klantonvriendelijk telefoontje naar het hotel komt het er op neer dat de gratis annulering niet voor hun gold vonden ze _-:( . Op zijn mededeling dat hij dan bij zo n star vreemd klantonvriendelijk gedrag alles maar wilde afzeggen. Dat mocht wel van ze maar de 1000 euro zou hij toch kwijt zijn dan. Dus geen kamers en geen 1000 euro. Wat in onze ogen gewoon diefstal is omdat er geboekt is met kostenloze annulering en daar zelfs voor betaald is. -:(-

Na veel heen en weer gebel en gemail en hij echt geen andere keus heeft dan de kamers maar te nemen omdat het geld anders helemaal voor niks weg is. Nu blijven er dus 2 kamers over die niet gewenst zijn, die mochten naar een andere dag verschoven worden mits het een zondagnacht is. En ook nog een nacht ipv de twee die geboekt zijn. :roll:

Voor ons is dit oplichting, diefstal of in ieder geval niet echt legaal en zeker niet klantvriendelijk. Alleen hebben we ook niet de fut er nog meer tegenin te gaan. De twee overgebleven overnachtingen gaan we wel weggeven of doorverkopen of zo.

Hebben meer mensen zo iets meegemaakt?

123321

Re: Vreemde reactie hotel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:43

Heel vreemd. Al contact gehad met het management of alleen met de receptioniste?

Ook bij booking.com aangekaart?

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:44

Hebben jullie al contact opgenomen met de klantenservice van Booking.com?
Indien je boekt via Booking.com kan je het beste ook via hun annuleren en gelijk deze klacht melden.

Edit: indien het in de voorwaarde staat, op Booking.com, gelijk een print screen maken.
Laatst bijgewerkt door JorisDy op 23-01-15 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:45

Contact opnemen met booking.com en hun dit voorleggen. Neem aan dan hun ook niet blij zijn met zo reactie je hebt tenslotte wel via hun site geboekt.

Sjira

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:47

Creditcard maatschappij bellen en betaling ongedaan maken!

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:47

Als je geboekt hebt via Booking,...........niet zelf contact opnemen met het hotel maar alles via Booking laten verlopen.

Dat heeft gewoon geen zin. Dus terug naar Booking en je reservering met voorwaarden erbij pakken.

Nooit problemen met Booking gehad!

Santos_05

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:48

Dit zou ik ook via booking.com regelen. Daar boek je uiteindelijk en zij hebben de gegevens blijkbaar doorgegeven? Je kan ook het geld waarschijnlijk terug laten boeken vanaf de creditcard, want ze hebben je handtekening niet (en jullie hebben de bevestiging dat het kamers zijn met annulering)

puagaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:48

Als gastvrouw in een hotel hier, is het ver rijden waar het hotel is?
Anders tijdens kantoortijden een keer langs en beklaag doen bij de directeur.
Werkt vaak verfrissend kan ik je vertellen.

Plus booking.com aansprakelijk stellen. Dit kunnen ze namelijk echt niet maken.
Moet zeggen dat ik al een tijdje mee draai in de conferentie hotels en zou echt met me oren staan wapperen mocht ik dit ooit een keer bij ons gebeuren. Zo ontzettend onbeschoft.

En het even melden op zoover en facebook bij recensies. Daar schrikken ze ook vaak van.

Succes!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:50

Ik zou niet zomaar recensies op internet gaan zetten.. daar maak je veel mee kapot voor het bedrijf. Misschien heb je een hele ontwetende medewerkster aan de telefoon gehad

Excalibur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:52

Zou contact opnemen met Booking.com en ook met je creditcardmaatschapij. Zij zullen het geld waarschijnlijk zonder problemen terugstorten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:56

Ben ik de enige die het vreemd vind dat je moet betalen voor een kosteloze annulering :o?

Murthul

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 21:59

LZP >> BEU

BaileyMix

Wie is afgelopen week tegen een erg merkwaardige reactie van een hotel aangelopen :o? ?

Hele rare reactie van het hotel, lijkt me inderdaad niet legaal als je er een annuleringsverzekering bij hebt geboekt.
Laatst bijgewerkt door BaileyMix op 23-01-15 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Alwiene

LadyMadonna schreef:
Ben ik de enige die het vreemd vind dat je moet betalen voor een kosteloze annulering :o?

Dat is niet zo vreemd hoor. Is bijna altijd zo, je kan de kamer voor een iets lager bedrag boeken maar zonder recht om te annuleren of voor een iets hoger bedrag (of met bv 5 euro extra) en dan mag je tot bv 24 uur van tevoren annuleren waarbij je geen kosten hebt. In wezen is het dus niet zo dat je betaalt voor de annulering, want die is kostenloos. Je betaalt om te mógen annuleren, doe je dat uiteindelijk niet ben je dus iets meer kwijt voor je kamer dan dat je zou zijn als je zonder annuleringsrecht had geboekt :)

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:01

LadyMadonna schreef:

Nee hoor maar geen 1000 euro kom nou. Booking.com bellen en via de creditcard maatschappij de betaling terugdraaien, volgens mij kan dat.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:02

Schiet mij maar de feestverlichting in... Linksom of rechtsom, je betaald dus om te kunnen annuleren.... Toch?

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:02

Hoezo vreemd?
Wij hebben pas een reis naar IJsland geboekt en ook losse hotels geboekt die tot een bepaalde datum kosteloos geannuleerd mogen worden. Vaak betaal je een percentage bij een annulering als je 'm geboekt hebt. Nu is het misschien een paar euro pp meer, maar als je annuleert, betaal je niks.

Heb je nagekeken tot wanneer er geannuleerd kon worden TS? Daar zit nl meestal wel een bepaalde datum aan vast.

Om een creditcard betaling te kunnen annuleren moet je geloof ik bewijsmateriaal van het contact en dus de weigering op papier hebben en dat naar de maatschappij sturen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:04

Booking.com zegt doodleuk dat er ergens op hun site in heel kleine lettertjes staat dat er afwijkende voorwaardes kunnen zijn. Alleen hoe wat en waar is nergens te vinden.

En er is contact geweest tot en met de eigenaar die vandaag belde terwijl we in de auto zaten. Te merkwaardig voor woorden zoals het gesprek verliep. -:(- hij vindt zichzelf heel erg flexibel en klantvriendelijk en volstrekt normaal dat bij geen kamers en gratis annuleren het geld zij het geld gewoon houden. Terwijl ze niet eens het direct van een credtitkaart mochten afhalen zelfs. Via die maatschappij kunnen we het geld wel terughalen maar dat levert waarschijnlijk nog meer gezeur op.

Op deze manier boeken doen we in ieder geval niet meer.

Even wat aanvullingen gelezen, de annulering kan in dat geval tot een dag van te voren zelfs. Deze annulering van de ochtend na de boeking al.

En ja je betaald iets voor annulering, op zich een logisch verhaal omdat zeker vlak van te voren ze met kamers kunnen blijven zitten.

Even een extra aanvulling, hotel zit ruim 150 km verder op dus even langsrijden gaat niet.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:06

Ik ben erg benieuwd naar de voorwaarde ik heb je daarom een pb gestuurd.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 22:08

Ik ga de voorwaardes even opzoeken, dat kan alleen niet meer vanavond denk ik. Manlief is na het telefoontje er even helemaal klaar mee en redelijk witheet en verbijsterd door de reactie.

Het gaat hier overigens om een hotel in belgie.

De neiging om het op internet met naam en toenaam te zetten is wel groot maar gaan we niet doen omdat moddergooien ook niets opleverd. Alleen zullen we nooit iemand aanraden daarheen te gaan. Het betreft hier een

De voorwaardes
Citaat:
U kunt kosteloos annuleren tot 48 uur vóór de dag van aankomst. Bij annulering binnen deze 48 uur zullen wij het volledige bedrag van uw reservering in rekening brengen. Annuleringen dienen per fax of e-mail aan ons te worden door gegeven.
Let op: alle Non Refundable Tarieven of Specials zijn niet te wijzigen, noch restitueerbaar

Alleen blijkt meer dan 3 kamers onder de specials te vallen, dat is dus nergens uit te halen zelfs,
Laatst bijgewerkt door karuna op 23-01-15 22:12, in het totaal 1 keer bewerkt

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:09

Geen probleem. Wil er graag even naar kijken, want dit is gewoon niet voor te stellen.
Wij hanteren in het hotel ook kosteloos annuleren tot 24 uur voor de reservering en heb nooit problemen hiermee ervaren. Heel bizar hoe het hotel hiermee omgaat.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:12

Kan je het terug boeken via de credit kaart maatschappij? Gelijk doen! Laat hen dan maar zeuren om het geld. Ik vind dit echt een raar verhaal en ze bieden geen enkele coulance naar jullie toe.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:15

Oei dat is heel vies van ze! Staat het ook nergens in de boeking procedure vermeld?

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:15

Ik zou het idd ook terug laten boeken. Hoe brutaal! Ja kleine lettertje pffft. Niet erg klantvriendelijk. Zou via facebook of twitter negatieve reactie plaatsen. Dat helpt heeeeel goed!

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 22:17

Hoe zijn de andere reviews van het hotel?
Ik zou niet 1,2,3 op internet van alles gaan rond gooien :n. Dit kan ook tegen je gaan werken.