Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sax89 schreef:Wij zijn een maand wezen backpacken.
Wij hadden elk een paar slippers en als goede schoen hadden we palladium's.
Stoere schoen, niet zwaar maar wel moet een goed profiel.
Vooral als je de jungle ingaat wil je wel wat dagelijks hebben. Onze ervaring was dat wel en vooral als je een regen bui op je dak krijgt. Dan kom jij met je allstars niet meer tegen de berg op.
http://www.roastedmontreal.com/wp-conte ... 24x682.jpg
Deze
NieneWiep schreef:Ik heb altijd genoeg gehad aan mijn allstars en slippers tijdens het backpacken, ook in zuidoost Azie. Ik had bijna altijd mijn slippers aan, behalve tijdens het uitgaan of als we lange stukken moesten lopen. Ook tijdens jungle trekkings waren allstars prima, ik denk dat ik nooit met zulke wandelschoenen zou gaan slepen. Elke halve kilo minder in je rugzak scheelt weer!
elenaMM77 schreef:NieneWiep schreef:Ik heb altijd genoeg gehad aan mijn allstars en slippers tijdens het backpacken, ook in zuidoost Azie. Ik had bijna altijd mijn slippers aan, behalve tijdens het uitgaan of als we lange stukken moesten lopen. Ook tijdens jungle trekkings waren allstars prima, ik denk dat ik nooit met zulke wandelschoenen zou gaan slepen. Elke halve kilo minder in je rugzak scheelt weer!
hoelang waren jullie jungle trackings dan?
ik moet er persoonlijk niet aan denken.. De meeste jungles zijn niet vlak, geen echt gebaande paden en bepaalde delen behoorlijk steenslag rondom de riviertjes.. dan zijn de zolen van allstars toch veel te dun en de aanhechting te zwak? Wij hebben zo'n 7.5 uur door het Nationaal Park Gunung Leuser gelopen (bukit lawang).. Het hoogte verschil, het natte en vooral ook gladde stijgen en dalen hadden gympen bij mij niet overleefd, kwamen daar teveel kracht op de schoen bij kijken (ook al waren het maar korte stijle stukjes). 7.5 uur is overigens niet aan te raden als je het kunt vermijden.. Wij wilden trekking + raften.. en wij hadden 1 dag daarvoor op die plek.. we vroegen of dat mogelijk was.. Indonesiërs zijn nogal geneigd om dan gewoon ja te knikken lol.. het bleek normaal een tweedaagse tocht te zijn (zo'n 15 km)