Vrijwilligerswerk in het buitenland!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Vrijwilligerswerk in het buitenland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:19

Hallo bokkers!

Ik ben dus een meid van 16 jaar, met een moeder die vorig jaar ergens heen was met informatie over 'projects abroad'. Thuis vertelde ze erover, vrijwilligerswerk in het buitenland.. en het begon meteen te kriebelen.
Hoe gaaf om dat eens een keer mee te mogen maken!
http://www.projects-abroad.nl

Laatst zijn mijn ouders naar de vakantiebeurs geweest en hebben ze een briefje meegenomen van 'worldmapping'. Ook vrijwilligerswerk in het buitenland.
http://www.worldmapping.nl/

Nu zit ik in 4havo, dus tijd om nu een lange reis te gaan maken is er niet.
Maar Worldmapping is maar voor een korte tijd en kan in de zomervakantie!
Natuurlijk kan ik na mijn havo-diploma een tussenjaar nemen, (of direct na de examens weggaan) maar ik ben erg benieuwd of er meer bokkers vrijwilligerswerk in het buitenland hebben gedaan. En met welke organisatie?

Nu lijkt worldmapping mij supergaaf om in de vakantie te doen! Het is met andere nederlandse jongeren (14 t/m 18 jaar) waardoor ik niet direct met een taalbarrière zit :P En omdat het voor korte tijd is, lijkt het me ook fijn om eens te ervaren wat het is!

Als jullie vrijwilligerswerk in het buitenland hebben gedaan, met welke organisatie was dat? En wat is je ervaring? :) (Ja, de ervaring zal vast onbeschrijfelijk zijn :P Maar vooral qua begeleiding/organisatie en wat je had verwacht wat (niet) uitgekomen is etc)

Alvast heel erg bedankt voor het lezen! En misschien zien jullie over een lange tijd foto's vanuit Amerika, Azie, Afrika, etc van mij verschijnen op bokt :P

1 Project wat ik heel graag nog eens wil doen:
http://www.projects-abroad.nl/vrijwilli ... rgentinie/
Krijg al een brede glimlach, alleen al als ik eraan denk!
En niet alleen om de paarden, maar vooral ook om via de paarden andere mensen te kunnen helpen!

xx

Lynaro

Re: Vrijwilligerswerk in het buitenland!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:25

Het is eigenlijk haast jammer dat dit soort projecten je ontzettend veel geld kosten. In principe betaal je om te mogen werken daar. Ik snap dat dat nodig is, maar een paar duizend euro houden mij toch wel tegen voor iets.
Ik heb vorig jaar zomer ook geprobeerd serieus iets te vinden waarvoor ik mij kon inzetten in het buitenland. Maar als net afgestuurde kon ik geen 2000 euro ophoesten voor vrijwilligers werk!

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:26

Leuk dat je dit wil gaan doen, maar heb je gekeken naar de prijzen? Vind deze altijd absurd hoog en vraag me af wat er met al dat geld gebeurd.
Ik zou dan eerder een lokaal bedrijf opzoeken en daar gaan werken tegen kost en inwoning.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:29

Tuurlijk kijk ik naar de prijzen... Dit zullen vast niet de enigste twee organisaties zijn die het doen :)
En misschien waren er bokkers die ook zoiets hadden gedaan, en dan met iets goedkopers etc.

Gelukkig nu een bijbaantje, en dan ouders die wel mee willen betalen.. Maar het is inderdaad absurd hoog!

@NZ92, zoiets lijkt me voor de eerste keer erg lastig! Met een organisatie heb je nog een houvast :)

Edit: Van projectsabroad - http://www.projects-abroad.nl/prijzen-v ... uitenland/
Worldmapping - http://www.worldmapping.nl/expedities/kosten/
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 18-01-15 20:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:31

Amerika valt sowieso af als je legaal vrijwilligerswerk wil doen want een werkvisum is niet het makkelijkste om te krijgen. Je kan bijv kijken naar Canada of Australië of Afrika, daar zijn de visums wat makkelijker en heb je ook veel projecten. Leuk dat je dit wilt gaan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:50

lifaya schreef:
Amerika valt sowieso af als je legaal vrijwilligerswerk wil doen want een werkvisum is niet het makkelijkste om te krijgen. Je kan bijv kijken naar Canada of Australië of Afrika, daar zijn de visums wat makkelijker en heb je ook veel projecten. Leuk dat je dit wilt gaan doen!

Dan bedoel je noord-amerika én zuid-amerika :=
Dat zou wel echt een domper zijn ja, haha!
Dan ben ik wel benieuwd hoever projectsabroad hiermee helpt, die helpen namelijk ook met het verkrijgen van visums.. :)

Maar dat ik naar Amerika ga is wel een droom, maar echt geen must! Natuurlijk zullen andere plekken ook gaaf zijn om er te gaan helpen!

Lunaeekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 20:57

Ik ga aankomende zomer in Afrika (Malawi) vrijwilligerswerk doen. Hier gaan wij met een groep jongeren een school bouwen. Het kost inderdaad heel erg veel geld om mee te gaan met zo'n project, daarom halen wij het geld op door acties te doen met de plaatselijke groep hier. Ik moest zelf €200,- betalen en de rest zamelen we dus in ;) dit met de organisatie World servants.
Mocht je nog meer informatie willen kan je me een pb doen ;) leuk dat je aan het rondkijken bent om zoiets te doen!

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:02

Super dat je dit wilt gaan doen! Toevallig heb ik gister bij Activity International op de informatiedag meegeholpen als ex-vrijwilliger.
Ik zelf ben in september 2 maanden naar Zambia geweest en ik heb daar met gehandicapten kinderen gewerkt. Samen met een vriendin ben ik bij Activity International en Travel active geweest voor een gesprek. Al snel was de keuze gemaakt en hebben we gesprekken en mailcontact gehad met Activity International. Een super organisatie die een goed beeld kan geven over de verschillende landen en over de verschillen in ieder land. Onze keuze is gevallen op Zambia omdat je daar in de ochtend een eigen project kon kiezen (je kon kiezen uit: lesgeven, sportlessen, lesgeven aan gehandicapten kinderen, medisch en ecoproject) en in de middag hielp je mee op verschillende communityprojecten. Dat kon zijn dat je ging helpen op The Farm, painting, reading club, math club, after school, Old peoples home, yctc, artclub en ga zo maar door. Een heel afwisselend programma dus. We werden bij aankomst in Zambia goed opgevangen door de lokale partnerorganisatie African Impact.
Ik kan uuuuuuuren over mijn grote avontuur vertellen, dus als je vragen hebt, of meer wilt weten, vraag maar raak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:25

Lunaeekie en Chantal511, wat gaaf dat jullie dit ook (hebben) gedaan/doen!

Lunaeekie: Ik kan van World servants niet veel info op de site vinden.. Maar ik PB je later waarschijnlijk nog wel eens! Even kijken voor mij wat de mogelijkheden zijn :)

Chantal511: Supergaaf! Klinkt trouwens wel als erg goed, hoe jullie met gesprekken de beste keuze hebben kunnen maken! Ik ga nog eens googlen, en waarschijnlijk kan jij ook wel eens een PB'tje verwachten :p

Nu eerst voor de tv zitten om Boer zoekt vrouw te kijken :P
En dan in de reclames maar met mijn ouders praten over het vrijwilligerswerk!

xx

BAStable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:35

Heee, als je iets met dieren wilt gaan doen, dan raad ik je de volgende site aan:
www.dierenstages.nl

Ik ben afgelopen zomer naar Porto geweest, was erg leuk :D

_emmma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:36

Ik ben net terug van een vrijwilligerswerk reis met projects abroad, en het was fantastisch.
Ik ben naar Thailand geweest en heb gewerkt bij een Marine conservation project (duiken visserveys, koraalriffen opruimen e.d.) Het is zeker zo dat projects abroad prijzig is maar ik heb zelf even kosten berekend (voor mijn project dan) en dan kom je toch wel uit op de prijzen die zij vragen. Daarbij is alles perfect geregeld en voelde ik mij erg veilig bij deze organisatie. Verder een fantastische tijd gehad een berg nieuwe internationale vrienden gemaakt!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 21:51

Misschien dat zuid Amerika ook een optie is, weet niet hoe de visums daar zijn. Wel dat het daar vaak toch een stuk onveiliger is. Dus je moet dan wel echt bij een goed adres terecht komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:22

BAStable schreef:
Heee, als je iets met dieren wilt gaan doen, dan raad ik je de volgende site aan:
http://www.dierenstages.nl

Ik ben afgelopen zomer naar Porto geweest, was erg leuk :D

Oeeh, ga kijken! Bedankt!

_emmma_ schreef:
Ik ben net terug van een vrijwilligerswerk reis met projects abroad, en het was fantastisch.
Ik ben naar Thailand geweest en heb gewerkt bij een Marine conservation project (duiken visserveys, koraalriffen opruimen e.d.) Het is zeker zo dat projects abroad prijzig is maar ik heb zelf even kosten berekend (voor mijn project dan) en dan kom je toch wel uit op de prijzen die zij vragen. Daarbij is alles perfect geregeld en voelde ik mij erg veilig bij deze organisatie. Verder een fantastische tijd gehad een berg nieuwe internationale vrienden gemaakt!

Projects abroad?! Erg leuk zeg! Klonk al als een goede organisatie, maar het is het dus ook :)
Jouw'n project klinkt ook gaaf!

lifaya schreef:
Misschien dat zuid Amerika ook een optie is, weet niet hoe de visums daar zijn. Wel dat het daar vaak toch een stuk onveiliger is. Dus je moet dan wel echt bij een goed adres terecht komen.

Mocht ik naar zuid-amerika gaan, ga ik inderdaad met een goede organisatie! (bij andere landen ook voor de eerste keer hoor :) )

Maar eerst maar naar de projecten kijken, en dan naar de landen. Zou het heel gaaf vinden om te doen! En ook leuk dat andere bokkers het hebben gedaan!

Xx

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:30

Ik zou ook eens kijken naar Working Holiday Permits voor bijv Canada of Australië ed want dan mag je er gewoon werken.
In Canada mag je ook zonder werkvisum via ik geloof WorkAway oid tegen kost en inwoning "werken". Mag je maximaal, ik dacht, 2 weken op hetzelfde adres blijven maar als je het goed van tevoren regelt zou je dus ook op een redelijk makkelijke manier een land rond kunnen trekken...

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 22:44

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 09:30

Gracezellaa schreef:
Ik wil je aanraden wat meer informatie in te winnen over dit soort vrijwilligerswerk en dan nog eens na te denken of je dit echt wilt..

Kijk oa eens naar dit artikel: http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... gers.dhtml

:D https://www.worldservants.nl/die_wester ... k_nog_niet

Even zonder dollen.. Beiden hebben een goed punt :)

Edit: ik denk dat het trouwens met grote organisaties als 'project abroad' wel meevalt. Ook omdat ze de vrijwilligers voor het een en ander willen bijscholen. En omdat de projecten er al jaren zijn.
Een project zoals 'lesgeven op een school' zou ik zelf sowieso niet kiezen, gewoon omdat ik daar geen ervaring mee heb. En ik onderwijs zodanig belangrijk vind, dat ik er niet 'blond' in stap :)

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:42

Kijk eens op workaway. Staan leuke projecten op en kost je geen geld, alleen je reis erheen. Is werk tegen kost en inwoning.
Laatst bijgewerkt door Babeth op 19-01-15 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 22:48

Leuk dat je interesse hebt om vrijwilligers werk te gaan doen! Toen ik 16 was heb ik 5 weken in Zwitserland gewerkt op een boerderij in de Alpen. Ik heb het toen via via gevonden, maar er is een organizatie die de bemiddeling kan doen. Ik kan alleen even niet op de naam komen. Ik weet nog wel dat dit het enige project was die je kon doen als je 16 was. Heel veel was voor 18+.

Sinds dien heb ik veel vrijwilligers werk gedaan via workaway.org - het is een grote database met allemaal verschillende soorten vrijwilligerswerk. Ik vind het een erg uitgebreide en diverse database en het is een stuk goedkoper dan via de organizaties die je al hebt genoemd te gaan.

Maar in iedergeval, super gaaf dat je zoiets wil gaan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-15 23:57

Oshaa, pff! 5 weken al direct :P

Oshaa & Babeth, Workaway ga ik op kijken wanneer ik tijd hebt! Heel erg bedankt :)

Nu eerst maar slapen.. Eigenlijk zou ik me deze week op mijn toetsen moeten focussen inplaats van vrijwilligerswerk := haha!

Narya

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 00:22

Heb je ook al eens gekeken naar EVS? Ik overweeg mij aan te melden bij een EVS project in het najaar :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 08:44

Narya schreef:
Heb je ook al eens gekeken naar EVS? Ik overweeg mij aan te melden bij een EVS project in het najaar :j

Kende ik nog niet.. Tot nu!
Klinkt ook een stuk haalbaarder :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:37

Ben nu weer even aan het rondkijken :)

Babeth schreef:
Kijk eens op workaway. Staan leuke projecten op en kost je geen geld, alleen je reis erheen. Is werk tegen kost en inwoning.

Leuke site!
Staan leuke dingen bij :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 13:45

Ik snap het nut nooit van vrijwilligerswerk in het buitenland en er flink op toeleggen. Iemand die ik ken is naar Azië geweest om vrijwilligerswerk te doen met olifanten. Moest ervoor dokken en stond 12 uur per dag te werken... En dat voor niks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:15

purny schreef:
Ik snap het nut nooit van vrijwilligerswerk in het buitenland en er flink op toeleggen. Iemand die ik ken is naar Azië geweest om vrijwilligerswerk te doen met olifanten. Moest ervoor dokken en stond 12 uur per dag te werken... En dat voor niks.

Ligt er bij mij aan..
Ik wil graag mijn grenzen leren kennen, de wereld zien, dingen doen...

Vanaaf mijn moeder Workaway laten zien.. Zitten erg leuke dingen tussen!
Maar het gaat wel via internet.. Dus zit dan weer met betrouwbaarheid :P
En dan ergens in Europa, gewoon wat ervaring opdoen :)

Alvast bedankt voor de input allemaal!

oudaccountx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:21

Ik heb ook een tijd rond gekeken op Projects Abroad, maar vond de prijzen abnormaal hoog. Je moet maar is googlen op vrijwilligerswerk in het buitenland. Zijn genoeg mensen die je hulp nodig hebben omdat ze maar zoveel man in hun opvanghuis oid hebben lopen. Ik weet niet of je moeder het dan nog betrouwbaar vind, omdat het natuurlijk niet via een organisatie gaat. Maar vaak hebben die mensen ook vergoedingen waardoor zij jou eventuele hotel of kamer kunnen betalen.