Foto's van onze reis naar Hawaii

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Foto's van onze reis naar Hawaii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 16:42

Hallo allemaal,

afgelopen zomer zijn wij naar Hawaii geweest en het leek me leuk nog wat foto's met jullie te delen. We hebben in drie weken drie eilanden gezien.

Het eerste eiland Oahu. Dit is het bekendste eiland en wordt ook wel beschreven als een stad op een eiland. De heenreis duurde zo'n 22 uur vervolgens kwamen we daar om 19:00 aan en was het al helemaal donker. Dat is wel iets wat je niet verwacht :')

Dit is een lagoon naast het daadwerkelijk strand. Hier kunnen de kinderen heerlijk veilig zwemmen en stand up paddlen. We zijn een dag echt naar het strand geweest, maar binnen twee uur waren we compleet aangebakken.
Afbeelding

Dit is een stuk Hula Pie. Het is een enorm stuk ijs met macademia noten(komen uit Hawaii) en chocola
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-FLEHBMY8.jpg

We zijn met een hummer tour meegeweest die langs allerlei filmsets kwam waaronder de locaties van de serie LOST, Jurassic park(stond een deel van de set van de nieuwe Jurassic world), Pearl Harbor, 50 first dates, de serie Hawaii five-0, Godzilla, Tears of the sun etc etc etc.
Hierbij de Valley onder andere heel bekend uit Jurassic park
Afbeelding

Afbeelding

We zijn de volgende dag wezen skydiven wat echt een onvergetelijke ervaring was! Ik was hartstikke bang, maar zou het zo weer doen. Het is zo onwerkelijk en kijkt zo het hele eiland over.

Daarna met Haaien wezen zwemmen waarbij je zelf in zo'n kooi naast de boot zit
Afbeelding

Dan het tweede eiland wat een vulkanisch eiland is en er dan ook heel anders uitziet. Aan de ene kant van het eiland valt ongeveer de meeste regen per jaar ter wereld terwijl de andere kant vooral zonnig en droog is.
Afbeelding

We hebben daar ook een grot bezocht wat een hele gave ervaring was. Het was echt een natuurlijke grot waar geen verlichting was en waar je echt soms moet kruipen.

Je rijd daar soms zo hoog dat je boven de wolken uitkomt of dwars door een wolk heen rijd en niks meer ziet
Afbeelding

Een strand met zwart zand. Er is ook een rood en groen strand te vinden.
Afbeelding

Dan naar de vulkanen, daar heb je allemaal steam vents. Het zijn eigenlijk kieren in de grond waar de hete stoom van de vulkaan doorheen komt. Je kunt je misschien voorstellen dat het ontzettend naar zwavel ruikt. Sommige delen zijn er ook regelmatig afgezet omdat de gassen te hoog zijn of omdat er lava stroomt.
Afbeelding

De vulkaanmond
Afbeelding

en wat een effect lava heeft
Afbeelding

Bij een wandeling dachten we jemig het is zo heet hoelang moeten we nog want dit redden we nooit met ons water. Toen echt precies op de helft (na anderhalf uur berg op) begon het echt keihard te storten en daar kwam geen einde meer aan tot we bij het einde waren. Het was best eng want je had geen telefoon bereik en als er wat gebeurde moest je nog zo'n stuk om iemand te halen. Halverwege de route keek je opeens de afgrond in waar onderin een grot zat
Afbeelding

We hebben daar ook nog met Manta ray's gezwommen. Die hebben ongeveer een breedte van 6 meter en maken als het ware allemaal koprollen in het water om plankton op te zuigen. Omdat plankton op licht af komt gebeurd dit alles in het donker en zijn de boten en de bodem van de zee verlicht. De Manta's raken je gewoon aan en zijn echt prachtig! Tijdens de reis er naartoe zagen we nog een regenboog en allerlei spelende dolfijnen naast de boot. We betaalde niet voor een dolfijnentoer dus dat was toch een hele mooie bijkomstigheid.

Op het laatste eiland mocht een Luau niet worden overgeslagen. Een Luau is een hula show met eten. Afbeelding

http://www.mijnalbum.nl/Foto720-TFMS4EWO.jpg

En als ontbijt een heerlijke cinnemonroll die zo groot was dat we deze makkelijk konden delen
http://www.mijnalbum.nl/Foto720-KD3SPVYS.jpg

We zijn ook wezen zipplinen waarbij je echt tussen twee bergen heen en weer tokkelt met prachtig uitzicht op de zee.

De dag erna waren we wezen surfen en hoewel het best makkelijk was kon ik na een kwartier terug te zijn in het hotel opeens niet meer lopen en moesten we naar de eerste hulp. Daarna zat dit in een fortune cookie
Afbeelding

Daarna nog een van de mooiste zonsopkomsten ter wereld bekeken. Hiervoor moesten we om half 3 in de nacht wegrijden. Het is op 10 km hoogte en het was daar onder 0.
Afbeelding

Afbeelding

Deze Silversword groeit enkel daar
Afbeelding

Een prachtige lucht
Afbeelding

En rainbow eucalyptus trees
Afbeelding

Qaos

Re: Foto's van onze reis naar Hawaii

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:49

Prachtig!!
Komt zeker op mijn verlanglijstje. Dit jaar eerst een rondreis door Amerika.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:51

Wauw wat gaaf! die eucalyptus bomen! :oo ik ben bloemist, ik vind ze echt zo gaaf! :D

Wat een mooie plekjes daar zeg!

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:52

Asociaal hoe durf je het te plaatsen :p

Nee hoor, geweldige foto's !! Stront jaloers en zou de helft niet durven van wat jij hebt gedaan en dan vooral het tokkelen tussen twee bergen in Pff doodeng.

Ami

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 16:59

Wauw wat gaaf!!! :D <3
Wil zelf ook nog eens heel graag naar Hawaii

Victory-Boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:00

WoW ... prachtig! <3
Ik zou er ook graag naartoe willen, maar 22 uur in een vliegtuig ... poeh, weet niet of me dat lukt, haha.

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:03

Wat een heerlijk verslag! Wat een ontzettend diverse omgeving. Heel mooi!

__nina

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:11

Wat een onwijs mooie fotos!

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:15

Waauw mooi hoor en die foto's ook!

Jitske94

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:15

Wauw! vooral foto 1 haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:20

Waaauuww :~ Gaafff

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:21

Wauw ik ben echt heel heel heel heel jaloers. Jammer dat mijn vriend als de dood is voor vliegen :')

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:23

Prachtige foto's!! Hawaï komt ook op t lijstje wat ik nog graag wil bezoeken

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-15 17:24

De eilanden zijn inderdaad super verschillend van elkaar. Nu ik er aan terug denk vond ik het vliegen qua tijd wel goed vol te houden, je bent onderweg en kunt films kijken. Het is meer de tussenstop van 5 uur die echt een eeuwigheid duurt. En het 12 uur tijdverschil is ook even wennen.

Als je eerst al uit een vliegtuig bent gesprongen is het tokkelen echt niet meer eng :')

spookyskippy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 17:25

Wauw, ziet er prachtig uit daar! Hele mooie foto's :~

Eastpak

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-15 19:55

Super mooi!

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:30

Wauw, super vet. Terwijl mij Hawai nooit zou trekken staat ie nu op m'n lijstje... Hoe lang ben je geweest? Veilig eiland? Veel te doen?

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 14:36

Wat gaaf zeg!

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:00

Awesome! Heel erg gave foto's :D

Alles goed gekomen met je been/voet?

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:07

Oh wauw wat ziet het er prachtig uit <3

Chantal511

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-15 15:11

WAUW! Wat een prachtige foto's! En die zonsondergang! Supergaaf!!
Hawaii komt mede door deze foto's zeker op mijn verlanglijstje :))

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-15 20:15

Wij hebben in 3 weken 3 eilanden gedaan. Er is veels te veel te doen dus ik heb zelfs wat dingen van mn to do lijst af moeten strepen. Tenslotte moet je op zo'n plek ook echt genieten van de rust.

Met mn been is het goedgekomen. Wel even gênant om met een rolstoel door een vliegveld gereden te worden :o
We hebben er gelukkig maar 1 ding niet door kunnen doen omdat het toevallig bijna het einde van de vakantie was.

Ntlie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 14:16

Waaaaauw! :wow:
Prachtig! Hele gave foto's, moet een geweldige reis geweest zijn.
*Zet Hawaii ook op verlanglijstje*

Daiss87

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:07

Wat een gave reis hebben jullie gemaakt! Vooral het zwemmen met de haaien is erg gaaf!

Alenthe05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-15 16:13

Gaaf daar he?! Wij zijn er afgelopen zomer ookeen week geweest. Eerst hebben we 3 weken rondgereisd door West USA. Maar die lagune hebben wij niet gezien... jmmr. Ons hotel zat bij Diamond Head, die berg bij jou eerste foto. Ik ben helemaal verliefd op die eilanden. Wil er graag nog eens naar terug!