Aangezien er hier vast nog meer avontuurlijke reizigers zijn plaats ik een topic

Samen met mijn vriend ben ik alweer druk aan het zoeken naar een leuke vakantiebestemming in mei. Vorig jaar hebben we een roadtrip door het binnenland van Zuid Spanje gemaakt en hebben we Hongarije bezocht.
En nu zijn we dus op zoek naar een nieuwe leuke bestemming. Onze voorkeur gaat uit naar héél ver weg van massa toerisme, natuur (wildlife spotten zouden we ontzettend tof vinden, maar een safari is niet voor ons), outdoor sportieve activiteiten en toch ook wat cultuur. Binnen Europa is vast nog genoeg moois te zien, maar Midden en Zuid Amerika trekken ons ontzettend, nadeel is dat we geen €2000 pp uit willen geven. Onze vakantie van te voren uitstippelen is best leuk, maar we gaan liever met een kaart en auto op avontuur.
Binnen Europa gaat onze voorkeur uit naar midden en zuid Europa (geen Portugal), aangezien we toch ook wat zon willen zien en mei in sommige landen nog wat fris is

Waar zijn de mede avontuurlijke bokkers allemaal al heen geweest en hoe beviel dit?