Avontuurlijke reizigers, welke bestemming?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marijkjuh

Avontuurlijke reizigers, welke bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 17:25

Hoi,

Aangezien er hier vast nog meer avontuurlijke reizigers zijn plaats ik een topic :D

Samen met mijn vriend ben ik alweer druk aan het zoeken naar een leuke vakantiebestemming in mei. Vorig jaar hebben we een roadtrip door het binnenland van Zuid Spanje gemaakt en hebben we Hongarije bezocht.

En nu zijn we dus op zoek naar een nieuwe leuke bestemming. Onze voorkeur gaat uit naar héél ver weg van massa toerisme, natuur (wildlife spotten zouden we ontzettend tof vinden, maar een safari is niet voor ons), outdoor sportieve activiteiten en toch ook wat cultuur. Binnen Europa is vast nog genoeg moois te zien, maar Midden en Zuid Amerika trekken ons ontzettend, nadeel is dat we geen €2000 pp uit willen geven. Onze vakantie van te voren uitstippelen is best leuk, maar we gaan liever met een kaart en auto op avontuur.

Binnen Europa gaat onze voorkeur uit naar midden en zuid Europa (geen Portugal), aangezien we toch ook wat zon willen zien en mei in sommige landen nog wat fris is :Y)

Waar zijn de mede avontuurlijke bokkers allemaal al heen geweest en hoe beviel dit?

rapunzelx

Re: Avontuurlijke reizigers, welke bestemming?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:29

Kenia al eens gehad? Ik ga in de zomer weer 2/3 maanden, Zo fantastisch! In Mei is het volgens mij rond de 500 euro per ticket. Je kunt de Kilimanjaro beklimmen, regenwoud bezoeken, naar het prachtige strand gaan, paar nachtjes verblijven bij de masai etc etc. Ik vind het echt een aanrader! :D

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:30

SanneJas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:30

Ik ben zelf in Roemenië geweest, zelf naar toe gereden met de auto.
Dat was in Juni en toen was het er echt al heerlijk weer (boven in de bergen wel wat kouder natuurlijk).

Heel Roemenië doorgereden.
Genoeg te doen, Kastelen bezoeken, oude scholen, hele leuke kleine dorpjes, veel paard en wagen, (alles nog lekker ouderwets) bergen beklimmen, super mooie natuur, en je kan ook nog een paar dagen uitrusten aan het strand.

De mensen kunnen wat nors overkomen, maar als je ze leert kennen zijn ze erg vriendelijk.
Het land is goedkoop, en nog niet zo bekent bij de toeristen.
Ik ben nog beren en vossen tegengekomen, hele mooie roofvogels en andere leuke dieren!

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:34

Ik ben naar Bosnië Herzegovina en Montenegro geweest afgelopen zomer, erg indrukwekkend!

In Bosnië heb ik Mostar en Sarajevo bezocht, aparte ervaring en je merkt dat de oorlog niet lang geleden was. Maar aan de andere kant knap hoe ze het weer hebben op gebouwd.

Montenegro is een land van de grootste tegenstellingen. Eerst in de 'bergen' geweest, ontzettend afgelegen en een hele vreemde sfeer, maar ook heel bijzonder! Daarna na Kotor, een badplaats geweest. Daar ligt het weer vol met de duurste privé jachten.

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:44

Litouwen! Echt heel erg gaaf land! Ik heb zelf helaas niet veel van het land gezien maar zou er zo nog een keertje heen gaan. Ook heel erg lekker weer in mei!

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-15 17:54

Wat een leuke ideeën allemaal, ik ga zeker even research doen naar de genoemde bestemmingen!

M'n moeder heeft Roemenië en Bosnië allebei bezocht en vertelde dat het er inderdaad erg mooi was. Alleen in Bosnië mocht ze nergens de wandelpaden af, vanwege landmijnen die nog niet allemaal opgeruimd zijn. Dat geeft toch een onprettig gevoel. Hoe is jou ervaring daarmee ElineCath?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 17:58

west Afrika? Alleen zou ik daar niet zelf autorijden als je niet heel veel ervaring hebt (plus dat een auto huren voor selfdrive binjna onmogelijk is).

finnens

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:08

Wij zijn in Mexico geweest! Als je echt het land in trekt is er nauwelijks toerisme, bij de kust weer veel meer. We hebben daar veel indrukwekkende dingen gezien en het is natuurlijk een totaal andere cultuur.. Vond het ook wel spannend omdat Mexico op sommige plekken gewoon niet even veilig is en je je er op sommige plekken echt een vreemdeling voelt (Weinig toeristen), we zijn ook een heel oud indianendorpje in geweest waar ze nog helemaal volgens de tradities van vroeger leven, dan is het slim om een gids mee te hebben. Ook omdat ze in Mexico weinig engels spreken.

Natuur is er heel erg mooi! Zo zijn we de jungle in geweest en zie je de apen om je heen, capibara's, mooie vogels enz. Ook met een boot een rivier op geweest waar je krokodillen zag zwemmen.
Was zeker wel een hele avontuurlijke vakantie!

Oja.. Het land zelf is best wel goedkoop (eten, slaapplekken enz) maar de ticket er naar toe en een auto huren kost wel een klap geld natuurlijk.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:46

Ik moet zeggen dat wij vooral in de steden zijn geweest in Bosnië, maar ja er werd wel voor gewaarschuwd. Wij zijn in Montenegro veel de natuur in geweest en daar kon het ook gewoon! Ik zou Mostar en Sarajevo zeker iedereen aanraden, voor de natuur in Montenegro weer heel erg geschikt!

Dribbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:49

Gedacht aan Vietnam? Vliegen is 700 euro oid. Vietnam zelf is goedkoop (zolang je grote shopping malls links laat liggen).

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:53

Zuid Amerika is niet echt een goedkope bestemming, puur vanwege de vliegtickets helaas.

De baltische staten vond/vind ik nog steeds heel leuk :j
Estland, Letland en Litouwen alledrie. Heel mooie plekken.

Een heel aantal jaren geleden alweer heb ik in Slowakije rondgereisd met de trein, Zilina was toen een leuke plek ook. Alleen wandelpaden kenden ze daar toen nog niet echt :')
Bulgarije zou ook een aanrader moeten zijn in de zomer, heel afwisselend land.

lideli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:53

Misschien ook leuk: srprs.me
Een vriendin en ik gaan over 2 weken :)

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:54

India met Shoestring!

Ik heb twee jaar geleden de reis naar Ladakh gemaakt met een kleine groep, echt super. Cultuur, landschappen trekking door de bergen en een super enge trip over de Leh Manali Highway. Ahum, Highway, onverharde wegen langs diepe afgronden, landslides en roadblocks.... Echt een top reis....

Deze reis is wel boven de 2000 euro, maar voor 1000 euro per persoon kom je er ook en reis je nog avontuurlijker! Sowieso als je avontuurlijk wil en niet te duur is Shoestring echt een aanrader.

NailB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:58

Er loopt op het moment een topic over srprs.me, is missschien ook leuk voor jullie avontuurlijke reizigers :)

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 18:58

Als jullie toch een verre bestemming willen: op dit moment zijn het Werelddeal Weken bij KLM, ik denk dat je best wel een goede bargain kunt vinden voor mei. :)

Griekenland is niet supertoeristisch (mits je dus de trekpleisters als Chersonissos e.d. vermijdt), maar ik vond het wel ontzettend tof en je kunt er ook prima rondreizen. Ik denk dat het in het binnenland nog minder toeristisch zal zijn dan waar wij waren (rondreis over de Peloponessos), en dat vond ik al niet heel toeristisch in juli.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-15 19:10

interessant om te zien hoe verschillend de opvattingen over 'avontuurlijk' zijn.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:05

Ik vond Bosnië en Montenegro een avontuur omdat het zo verschillend is met onze cultuur hier, ook omdat ik mij er totaal geen beeld bij kon voorstellen. Maar avontuur als in door de bushbush met gevaarlijke dieren en wilde mensen, nee dat niet :')

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:19

en dat is precies wat ik bedoelde. Voor mij is dat nog steeds 'gewoon Europa' en niet erg avontuurlijk.

ElineCath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:22

Nee dat begrijp ik! Zijn genoeg bestemmingen/reizen te bedenken waar je bloeddruk heel wat verder van omhoog gaat :Y)

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 01:35

lideli schreef:
Misschien ook leuk: srprs.me
Een vriendin en ik gaan over 2 weken :)

Dit dus :D

http://srprs.me/

_Summerly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 06:29

Lielle schreef:
en dat is precies wat ik bedoelde. Voor mij is dat nog steeds 'gewoon Europa' en niet erg avontuurlijk.
Het is ook wat je er zelf van maakt; drie weken op een resort in India vind ik minder avontuurlijk dan een liftvakantie door Duitsland, om maar wat te noemen. :P

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-15 10:46

Mijn meest avontuurlijke reis was naar de Danakil depressie in Ethiopië, met onder andere 's nachts een vulkaan opwandelen, daar een paar uur slapen en dan weer terug :D

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-15 12:24

Lielle schreef:

Misschien had ik avontuurlijk tussen aanhalingstekens moeten zetten. Voor ons valt onder avontuurlijk naar een nieuwe niet toeristische bestemming gaan zonder iets vooruit te plannen en met alleen een kaart. Maar ik snap dat iedereen daar andere ideeën over heeft.

Bedankt voor de leuke tips so far!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-15 12:36

Ik zou zeggen Alaska. Zeker omdat jij zo beschrijft dat je graag wildlife wil zien. Veel mogelijkheden voor hiken, zeker in de buurt van Denali, ijsklimmen, gletsjerwandelen.
Maar als je dan beschrijft dat je onder de 2000 wil blijven denk ik dat het afvalt, behalve als je gaat kamperen.

Je moet wel wat geluk hebben met het weer. Ik kan niet goed tegen de warmte dus voor mij was die 27 graden wel even slikken. Maar je kunt er ook pech hebben en veeeeel regen krijgen.